ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : چهارشنبه 1 مرداد 1393 - ساعت 10:46:57
چاپ خبر

گروه کر آرارات روی صحنه می‌رود

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span lang="FA">گروه کر آرارات به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس باشگاه آرارات روزهای 2 و 3 مرداد روی صحنه می‌رود.</span></p>

آرارات.jpgگروه کر آرارات به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس باشگاه آرارات روزهای 2 و 3 مرداد روی صحنه می‌رود.

به گزارش هنرآنلاین، گروه کر آرارات به رهبری آراکس خاچاطوریان به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس و فعالیت مجموعه فرهنگی ورزشی آرارات، همچنین دهمین سالگرد پایه‌گذاری گروه کر "آرارات" با رپرتواری از آثار جاودانه "کومیتاس وارداپت" به صحنه می‌رود.

کومیتاس وارداپت روحانی، نظریه‌پرداز موسیقی، موسیقی‌دان، رهبر ارکستر، نوازنده، استاد علوم تربیتی ارمنستان است. کومیتاس در کودکی محرومیت از پدر و مادر، بی‌خانمانی و زندگی در یتیم‌خانه را تجربه کرد. او سال ۱۹۱۵ میلادی در اوج شهرت و خلاقیت هنری توسط دولت ترکیه عثمانی دستگیر و تبعید شد. سرانجام از نسل‌کشی ارامنه نجات یافت، اما متاثر از آنچه پشت سر گذاشت، دیگر هرگز نتوانست به زندگی عادی بازگردد و باقی‌مانده عمرش را در آسایشگاه روانی در پاریس سپری کرد.

این کنسرت همچنین به مناسبت صد و چهل و پنجمین سالگرد تولد این موزیسین بزرگ ارمنی برگزار خواهد شد.

در این اجرا، ربه‌کا آشوقیان، مدرس دانشکده هنر دانشگاه تهران، اجرای 6 قطعه برای پیانو از آثار کومیتاس وارتاپت را برعهده دارد.

اجرای گروه خردسالان (با 2 قطعه)، اجرای کوینتت، وکال آنسامبل، اجرای گروه کر آرارات با اجرای 16 قطعه از آثار "کومیتاس وارتاپت" از دیگر برنامه‌های این کنسرت است. بتینا هوسپیان، اوفلیا ماتوسیان و آرا کاراپتیان خوانندگان سولیست این کنسرت هستند.

گروه کر آرارات با اجرای قطعات مشهوری از بزرگترین آهنگسازان جهان همچون موتزارت، شوبرت، فوره، باخ، کومیتاس، وردی و هندل توانسته نظر مخاطبان عام و خاص را جلب کند.

نزدیک به 10 سال است که گروه کر مجموعه فرهنگی ورزشی آرارات را خانم آراکس خاچاطوریان فارغ‌التحصیل کنسرواتوار "کومیتاس" رهبری می کند. کنسرت مرداد امسال نیز طبق روال کنسرت‌های سالیانه گروه، در محل باشگاه، واقع در خیابان جمهوری، نرسیده به چهارراه استامبول، کوچه نوبهار برگزار خواهد شد.

حضور در بخش جنبی بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر 1388، حضور در بخش رقابتی بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر 1392 و کسب مقام سوم، شرکت در فستیوال بین‌المللی موسیقی در ارمنستان در سال 2008، شرکت در فستیوال بین‌المللی موسیقی در ارمنستان در سال 2012 و شرکت در فستیوال بین‌المللی موسیقی "کومیتاس وارتاپت" در ارمنستان در سال 2013 از اهم فعالیت‌های گروه کر آرارات در سال‌های اخیر بوده است.

این گروه اواسط مرداد برای شرکت در فستیوال بین‌المللی موسیقی عازم ارمنستان می‌شود.

گروه آرارات ,خاچاطوریان ,کومیتاس وارداپت ,کنسرت گروه آرارات ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,777
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500