ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : یک‌شنبه 5 مرداد 1393 - ساعت 08:00:23
چاپ خبر

«ماهان» موسیقی ایران در ترکیه خیام می‌خواند

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="text-align: justify; margin: 3.6pt 0cm;"><span lang="FA">گروه کر آوازی ماهان شهریورماه امسال به منظور شرکت در فستیوال بین‌المللی «کروپت» به کشور ترکیه سفر خواهد کرد.</span></p>

کر.jpgگروه کر آوازی ماهان شهریورماه امسال به منظور شرکت در فستیوال بین‌المللی «کروپت» به کشور ترکیه سفر خواهد کرد.


به گزارش مهر، نیما فاتحی سرپرست و رهبر ارکستر گروه کر آوازی تهران با اعلام این خبر افزود: این فستیوال هر ساله با حضور چندین گروه کُر از کشورهای مختلف در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود که از گروه ما نیز به مدت 2 دوره برای شرکت در این رویداد بین المللی دعوت شده است.

وی ادامه داد: البته آخرین دوره برگزاری این فستیوال به سال 2012 باز می‌گردد که ما نیز در آن حضور داشتیم با این حال در این دوره هم طبق دعوتی که از ما شده تلاش خواهیم کرد که حضور موثری داشته باشیم تا مانند دیگر گروههای شرکت کننده ایرانی در رویدادهای بین المللی نماینده شایسته ای از سوی کشورمان معرفی شویم.

سرپرست و رهبر ارکستر گروه کر آوازی ماهان در تشریح جزییات قطعه هایی که می خواهند در زمان حضور خود اجرا کنند، توضیح داد: قطعاتی که قرار است توسط گروه اجرا شود رپرتواری از قطعات ایرانی و غیر ایرانی است که شامل اجراهای قبلی گروه در حوزه موسیقی کلاسیک، آوازهایی از دوره رمانتیک اروپا، تک خوانی و اجرای قطعاتی براساس اشعار خیام خواهد بود.

فاتحی گفت: فستیوال کروپت استانبول فستیوال رقابتی نیست اما از جمله رویدادهایی است که در حوزه گروه‌های کر دنیا از اهمیت قابل توجهی برخوردار است به طوری که در هر دوره از برگزاری آن گروه‌هایی از کشورهای آلمان، اوکراین، سوییس، بلغارستان و ترکبه در آن شرکت می‌کنند.

این هنرمند در پایان توضیح داد: فستیوال یاد شده از 11 تا 16 شهریور ماه سال جاری برگزار می شود و ما بنا داریم بعد از اجرا در فستیوال، برنامه ریزی هایی برای برگزاری کنسرت در تهران داشته باشیم که به طور حتم کنسرت متفاوتی خواهد بود.

گروه کُر آوای ماهان از جمله گروههای فعال در حوزه کر است که در چندین دوره جشنواره موسیقی فجر حضور داشته و تاکنون در این رویداد هنری نیز مقام هایی را دریافت کرده است.

گروه ماهان ,نیما فتاحی ,گروه کرآوازی ماهان ,فستیوال کروپت استانبول ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,261
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500