ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 13 مرداد 1393 - ساعت 05:38:53
چاپ خبر

گروه نوای نهفت یادقمرالملوک وزیری را زنده می کند

&nbsp;<span lang="FA">گروه موسیقی نوای نهفت ۱۶مرداد ماه با خوانندگی علی مومنیان در سالن کانون پرورش فکری شهید فهمیده به اجرای برنامه خواهد پرداخت.</span>

 نهفت.jpgگروه موسیقی نوای نهفت ۱۶مرداد ماه با خوانندگی علی مومنیان در سالن کانون پرورش فکری شهید فهمیده به اجرای برنامه خواهد پرداخت. بهرنگ حکیمی‌پور سرپرست این گروه موسیقی ایرانی ضمن اعلام این خبر گفت: اساس کار ما در کنسرت پیش رو به سمت ساز و آواز است و به همین خاطر بود که به انتخاب یک خواننده مسلط در مکتب اصفهان اصرار داشتم. از سوی دیگر در این اجرا تنها مایه قطعاتی که بناست اجرا شوند مشخص است و لحن و شیوه اجرا کاملا به نحوه ارائه کار خواننده وابسته است.

حکیم‌پور که سابقه تلمذ در محضر مسعود شعاری، حسین علیزاده و زنده یاد محمدرضا لطفی را در کارنامه خود دارد، با اشاره به قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شوند افزود: قطعه اول ما در این کنسرت سفر نام دارد و در درآمد راست پنجگاه است که به پروانه، نغمه و شور هم اشاره دارد. در اینجا مایه‌ها مخص شده‌اند اما حتی انتخاب اشعار را هم به عهده خود خواننده گذاشته‌ایم. اما بر روی آواز‌ها پدال گرفته‌ایم به این صورت که ساز و آواز را می‌زنیم، سپس کمانچه جواب آواز می‌دهد با این توضیح که در کل کار پدال آوازی داریم به این صورت که هر گوشه که عوض می‌شود به صورت گروهی جواب آواز داده می‌شود.

وی که اجرای همین رپرتوار را در خرداد ماه با حسین علیشاپور در شهر بوشهر پشت سر گذاشته افزود: در اینجا قطعه سفر به پایان می‌رسد و به قطعه مستانه می‌رسیم. مستانه به نحوی در عراق است یه این صورت که خواننده مایه راست پنجگاه را به عراق می‌برد و در این مایه شروع به خواندن می‌کند. قطعه مستانه هم یک پدال شش و هشت دارد. به این صورت که قطعه اول پنج ضربی است و پدالی که بر روی قطعه دوم می‌گیریم شش و هشت است. بین آواز‌ها هم جواب گروهی داریم. در ضمن باز هم کمانچه جواب آواز می‌دهد. بعد از مستانه سه تار مایه را عوض می‌کند و به افشاری می‌رود. شادان که از ساخته‌های من است در افشاری زده می‌شود که قطعه‌ای بی‌کلام است. در ادامه قطعه‌های به یاد منوچهر همایون‌پور اجرا می‌شود.

حکیم‌پور با اشاره به اینکه پارت دوم با ساز و آواز دشتی آغاز می‌شود گفت: جواب را هم بهزاد میرزایی (کمانچه) می‌دهد. جواب آواز در دشتی ادامه پیدا می‌کند. در ادامه پنج ضربی عشاق که از ساخته‌های من است زده می‌شود. پس از اتمام پنج ضربی عشاق، بداهه نوازی بین من و مهرداد میرزایی به واسطه بداهه نوازی از موسیقی مقامی کردی استفاده می‌کنیم و اشاره‌ای هم به شور عرب داریم. در ادامه در دشتی و با یک حالت چهارمضراب گونه بداهه نوازی می‌کنیم. در ادامه مثل تکنوازی پاسکاری می‌کنیم و بلافاصله هم تصنیف هم اجرا می‌شود.

این نوازنده سه تار درباره پایان بندی کنسرت گروه نهفت در ۱۶ مرداد ماه گفت: در موقع اجرای این کنسرت در شهر بوشهر، تصنیف آخر «سلام مستان» نام داشت، اما چون ۱۴ مرداد مصادف با سالروز قمرالملوک وزیری است ممکن است به یاد این خواننده شهیر آواز ایرانی تصنیف «موسم گل» را ارائه دهیم.

اعضای گروه نوای نهفت در کنسرت کرج به این ترتیب است: سیاوش عبدی (تنبک)، بهرنگ حکیمی‌پور (سه تار)، مهرداد میرزایی (کمانچه)، بیژن پرواز (سه تار)، علی مومنیان (آواز)

قمرالملوک وزیری ,گروه نهفت ,کنسرت ,کنسرت گروه نهفت ,تصنیف موسم گل ,علی مومنیان ,بهرنگ حکیم پور ,سالروز قمرالملوک وزیری ,محمد رضا لطفی ,حسین علیزاده ,مسعود شعاری ,منوچهر همایون پور ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,847
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500