ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393 - ساعت 04:58:55
چاپ خبر

همایون شجریان: شاید لغو کنسرت ها تقصیر ادیسون باشد!

در نشست کنسرت "چرارفتی" همایون شجریان مطرح شد:

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span lang="FA">همایون شجریان و تهمورس پورناظری در نشست خبری تور کنسرت ˝چرا رفتی˝ از تجربه تازه آلبوم ˝نه فرشته‌ام نه شیطان˝ گفتند.</span></p>

چرارفتی.jpgهمایون شجریان و تهمورس پورناظری در نشست خبری تور کنسرت ˝چرا رفتی˝ از تجربه تازه آلبوم ˝نه فرشته‌ام نه شیطان˝ گفتند.


آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" با آهنگسازی تهمورس پورناظری و خوانندگی همایون شجریان که در ماه‌های گذشته وارد بازار موسیقی کشور شد و مورد استقبال هم قرار گرفت، به زودی تور کنسرت‌های خود را در سراسر ایران با نام "چرا رفتی" برگزار خواهد کرد.

به گزارش هنرآنلاین، نشست خبری کنسرت "چرا رفتی" صبح سه‌شنبه با حضور پورناظری، شجریان، محمدحسین توتونچیان مدیر موسسه فرهنگی هنری ققنوس برگزارکننده تور این کنسرت‌ها، دوک پارک مدیر سامسونگ در ایران و نوید قنادان مدیر بازاریابی و تبلیغات سام سرویس در محل گالری بوم برگزار شد.

توتونچیان: سالن وزارت کشور را به چرخه سالن‌های اجرای موسیقی بازگردانیم

محمدحسین توتونچیان در آغاز نشست به موضوع بازگشت اجراهای موسیقی در سالن وزارت کشور اشاره کرد و گفت: بعد از 8 سال توانستیم سالن وزارت کشور را به چرخه سالن های اجرای موسیقی بازگردانیم و در این سالن به اجرای برنامه بپردازیم. همچنین قصد داریم این کنسرت را در اکثر شهرستان‌های کشور که سالن مناسبی داشته باشند اجرا کنیم و تلاش داریم همان پکیج فنی تهران، شامل تیم نور و صدا و دکور را به شهرستان‌ها ببریم.

دوک پارک مدیر شرکت سامسونگ در ایران نیز ضمن ابراز خوشحالی از همکاری با تیم کنسرت "چرا رفتی" اعلام کرد: می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و خوشحالی خودم را از حضور قدرتمند سامسونگ در ایران ابراز کنم. مردم ایران مردم بافرهنگ و تحصیل‌کرده‌ای هستند و شرکت سامسونگ سعی دارد با برنامه‌هایی مثل برگزاری کنسرت "چرا رفتی" با حضور گروه تئاتر کره‌ای "نانتا" که در ایام جشنواره تئاتر فجر به ایران سفر کردند، فرهنگ دوکشور را به هم نزدیک کند.

همایون شجریان، خواننده آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" درباره اجرای صحنه ای این آلبوم گفت: همه ترک‌های این آلبوم با جابجایی‌هایی در تقدم و تاخر در کنسرت اجرا می‌شوند. همچنین دو ترک دیگر هم به کنسرت اضافه خواهد شد که یکی از آن‌ها قطعه‌ای است که سهراب و تهمورس پورناظری در کنسرت سال گذشته اجرا کردند و ترک دیگری که دیشب تصمیم گرفتیم به مجموعه اضافه کنیم.

شجریان درخصوص شیوه آوازی خود در این آلبوم اظهار داشت: اقتضای آلبوم این بود که از آواز به شکل کلاسیک آن فاصله بگیریم و اگر آوازی هم ارائه می‌شود مثل قطعات "شتک" و "درون آینه" فرم آوازی از پیش ساخته شده است، اما در فرصتی دیگر و آلبومی دیگر به آواز پرداخته خواهد شد.

پورناظری: امکان ندارد آن تعداد نوازنده خارجی را دور ایران بچرخانیم

تهمورس پورناظری آهنگساز آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" ضمن اشاره به موضوع ترکیب متفاوت ارکستر کنسرت با آلبوم گفت: استفاده از نوازنده‌های خارجی در ضبط آلبوم به دو علت بود. یکی اینکه کار را به کیفیت قابل قبول نزدیک کنیم؛ مثلا سولیستی مثل شجاعت حسین‌خان را دعوت کردیم که همپای ایشان در ایران نیست و دیگر اینکه نتیجه ضبط در استودیوهای خارجی و سازهای آنجا بسیار متفاوت خواهد بود، ولی در کنسرت ایران این امکان وجود ندارد که آن تعداد نوازنده را دور ایران بچرخانیم. بنابراین از خواننده‌های داخلی برای نوازندگی در کنسرت استفاده می‌کنیم و سطح کار در حد و اندازه توان هنرمندان ایرانی بوده است.

او افزود البته به ناچار در بعضی از سولوها تغییراتی ایجاد کردیم و بعضی از سازها مثل دودوک و سیتار را با ساز دیگری جایگزین کردیم، ولی بجز این دو ساز همان ارکستراسیونی که در سی‌دی می شنوید در کنسرت خواهیم داشت. حضور ارکستر روی صحنه از 2 تا 30 نفر متغیر است که ما سعی می‌کنیم کارها را با تدوینی پیش ببریم که سیر صعودی داشته باشد و برای شنونده جذاب باشد.

همایون شجریان نیز در همین خصوص اظهار داشت: در مورد آلبوم همه چیز مربوط به انتخاب و تجربه مربوط است. این موضوع مثل کار یک کارگردان ایرانی است که می‌خواهد فیلمش را در خارج کشور فیلمبرداری کند و بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد از فیلمبردار خارجی استفاده کند. موضوع ضبط صدا در استودیوهای خارجی با وجود امکانات فنی آنجا همیشه مورد استقبال آهنگسازان ایرانی بوده است. شجریان در ادامه این موضوع از حسین‌خانی مدیر شرکت ایران گام تشکر کرد که هزینه ضبط آلبوم را برعهده گرفته است.

شجریان در ادامه به موضوع تجربه عرصه‌های مختف موسیقایی پرداخت و گفت: شاید مردم تعجب کنند که چرا همایون شجریان که پدرش خواننده موسیقی سنتی است وارد این حوزه‌ها شده، اما من دوست دارم حوزه‌های جدید را تجربه کنم، به شرطی که رنگ و بویی از صدای خودم در آن موجود باشد. مثلا در ترک فیلم "آرایش غلیظ" که با سهراب پورناظری کار کردیم، سعی کردم از تکنیک‌های آواز کلاسیک استفاده کنم تا اینطور نباشد که مثلا بگویند یک خواننده راک هم می‌توانست این کار را اجرا کند. ممکن است در ادامه کار بخواهم به یک کار کاملا سنتی برگردم و مثلا باعبدالقادر مراغه‌ای کار کنم.

قنادان: هیچ کس راجع به تیم تکواندو یا کتابخانه مخصوص نابینایان حرفی نزد

نوید قنادان مدیر بازاریابی و تبلیغات سامسونگ نیز در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که "چرا سامسونگ به جای حمایت از گروه های معروفی که بدون اسپانسر هم می توانند کنسرتشان را برگزار کنند، از گروه‌های کوچک‌تر که کارهایی با کیفیت قابل قبول ارائه می‌دهند حمایت نمی‌کند"، اظهار داشت: ما همین چند ماه پیش جشن بازیگر را در حوزه تئاتر برگزار کردیم در حالی که هنرمندان تئاتر کمتر مورد توجه تجاری قرار می گیرند. علاوه بر آن امسال کنسرت داریوش خواجه‌نوری را داشتیم. ما گروه کره‌ای "نانتا" را به ایران دعوت کردیم. همچنین افتتاح کتابخانه صوتی نابینایان را در شهرستان گرگان داشتیم که همه این اقدامات در جهت نزدیکی فرهنگ های دوکشور صورت گرفته است.

قنادان افزود: هیچ کس راجع به کارهایی مثل تیم تکواندو که سامسونگ به مدت طولانی از آن حمایت می کرد یا کتابخانه مخصوص نابینایان حرفی نزد. شاید رسانه‌ها هم باید در این راه به ما کمک کنند. من از رسانه ها می خواهم برای گسترش کارهای گمنام‌تر با ما همکاری کنند.

شجریان: شاید تقصیر ادیسون باشد!

همایون شجریان در پاسخ به اشاره یکی از خبرنگاران به خاطره ناخوشایند آخرین اجرای او در سالن کشور که تا آخرین دقایق پیش از اجرا مجوز آن صادر نشده بود و نیز موضوع لغو کنسرت‌ها در شهرستان‌ها گفت: شاید همه اینها تقصیر ادیسون باشد. اگر او برق را اختراع نمی کرد هیچ یک از این اتفاقات نمی افتاد! ولی ما سعی می کنیم نیمه پر لیوان را ببینیم و کاری را که شروع کرده ایم با قدرت هرچه تمام‌تر پیش ببریم.

مدیر موسسه ققنوس هم در این خصوص اظهار داشت: تیم جدیدی که در مجموعه وزارت کشور روی کار هستند، نهایت همکاری را با ما داشتند. کلیه مجوزها گرفته شده و ما هیچ مشکلی در این خصوص نداشتیم.

توتونچیان افزود: من پافشاری می‌کنم که اگر کنسرتی لغو شده مربوط به سوء مدیریت در برگزاری بوده است.

شجریان در خصوص لحظه‌های اوج آواز در قطعه "چرا رفتی"، گفت: "چرا رفتی" را دقیقا مثل آلبوم اجرا خواهیم کرد ولی در اوج‌های خیلی بالا شاید نیم‌پرده کار را تغییر بدهیم تا در اجرای روی صحنه ریسک نباشد ولی این تغییر در حدی است که تفاوتی احساس نمی شود.

او افزود: برای پرده های بالا من آمادگی کامل را دارم و ترسی از آن بالاها ندارم و بقول معروف هرچی بار بخورد می‌بریم!

پورناظری در پایان نشست درباره موزیک‌ویدیو "چرا رفتی" که در فضای مجازی با واکنش‌های متفاوت روبرو شده است، گفت: ما از ابتدا اعلام کردیم که این کار کلیپ نیست و فقط برای رونمایی آلبوم ساخته شده است. این موزیک‌ویدیو بسیار دیده شد و مخالفانی نیز پیدا کرد، اما باید این نکته را در نظر داشت که ما پیش از این، در زمینه موسیقی ایرانی موزیک‌ویدیو نداشتیم و این کار را با کارهای قبلی نمی‌توان مقایسه کرد.

همایون شجریان ,تهمرس پورناظری ,کنسرت ,کنسرت همایون شجریان ,کنسرت تهمورس پورناظری , ,کنسرت همایون شجریان و تهمورس پورناظری ,کنسرت چرارفتی ,آلبوم نه فرشته ام نه شیطان ,کنسرت تهمورس پورناظری وهمایون شجریان ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,970
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500