ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : یک‌شنبه 19 مرداد 1393 - ساعت 10:21:56
چاپ خبر

موسیقی پاپ و سنتی در کنسرت گروه مهنا

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm;tab-stops:80.9pt"><span lang="FA">کنسرت گروه مهنا ویژه بانوان به سرپرستی و خوانندگی معصومه احدی با اجرای موسیقی سنتی و پاپ، در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.</span></p>

مهنا.jpgکنسرت گروه مهنا ویژه بانوان به سرپرستی و خوانندگی معصومه احدی با اجرای موسیقی سنتی و پاپ، در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

به گزارش هنرآنلاین، معصومه احدی سرپرست و خواننده گروه مهنا در خصوص ترکیب کنسرت روز پنجشنبه که شامل موسیقی پاپ و سنتی است، گفت: به نظر من سازبندی یک اجرا نیست که پاپ یا سنتی بودن آن را تعیین می‌کند، بلکه این نوع موسیقی است که تعیین‌کننده است.

او افزود: گروه مهنا با سازبندی کاملا سنتی در دو پارت به اجرای برنامه می‌پردازد. در پارت نخست تعدادی از آهنگ‌های جدید گروه در دستگاه شور/ دشتی با آهنگسازی خانم رزیتا جانمیان و اشعار حافظ و مولانا اجرا می‌شود که پوریا جوانمیری تنظیم این قطعات را برعهده داشته است. در پارت دوم تعدادی از آهنگ‌های خاطره‌انگیز قدیمی موسیقی ایرانی اجرا می‌شود که قطعات این بخش به سبب مردم‌پسند بودن جزو موسیقی پاپ ایرانی قرار می‌گیرند.

خواننده گروه مهنا افزود: این آهنگ‌ها به رغم بازخوانی‌های مکرر همچنان محبوب هستند و خصوصا خانم‌ها بسیار علاقه‌مندند که در کنسرت‌های ویژه بانوان شاهد اجرای این آهنگ‌ها باشند.

احدی ضمن اشاره به ترکیب گروه در کنسرت پنجشنبه گفت: در این کنسرت سازهای قانون، قیچک باس، عود و کمانچه دوم هم به ترکیب پیشین افزوده شدند و ما امیدواریم اجرایی به مراتب بهتر از کنسرت بهمن‌ماه داشته باشیم.

معصومه احدی سرپرست و خواننده گروه مهنا، دوره های تصنیف را نزد بانو خاطره پروانه تحصیل کرده و سپس ردیف‌های آوازی را نزد محمد ملاآقایی آموخت. او از سال 79 یادگیری ساز ویولن را نزد پوریا جوانمیری آغاز کرد. در آبان ماه سال 92 به همراه رزیتا جانمیان گروه موسیقی مهنا را پایه‌گذاری کرد و در 4 بهمن 92 نخستین کنسرت این گروه را در فرهنگسرای نیاوران به صحنه برد.

دومین کنسرت گروه مهنا پنجشنبه 23 مرداد ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

رزیتا جانمیان (نوازنده سنتور، آهنگساز )، پروین فراهانی (کمانچه)، سمانه زعفرانی (تار )، آنیتا صادقی (تار و رباب)، سحر زینعلی (تنبک)، هانیه گلمحمدی (دف و دایره)، آرزو ضیاعی (کوزه، دف و دایره) و آیدا بختیاری (قانون)، بیتا قاسمی (قیچک باس)، ستاره مستفیضی (عود) و شیدا عبادت‌دوست (کمانچه) یاران معصومه احدی در کنسرت گروه مهیا هستند.

گروه مهنا ,کنسرت ,کنسرت گروه مهنا ,معصومه احدی ,فرهنگسرای نیاوران ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 2,302
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500