ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : یک‌شنبه 19 مرداد 1393 - ساعت 19:26:56
چاپ خبر

یوسف کرمی: کار ما سخت‌تر از یک خواننده است

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span lang="FA">یوسف کرمی هنرمند تقلید صدا با همراهی گروه ارکستر ۲۲ مرداد در نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرت برگزار می‌کند.</span></p>

کرمی.jpgیوسف کرمی هنرمند تقلید صدا با همراهی گروه ارکستر ۲۲ مرداد در نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرت برگزار می‌کند.


نشست خبری اجرای کنسرت یوسف کرمی یکشنبه با حضور هنرمندان و پیشکسوتان ورزش و موسیقی در باغ موزه قصر برگزار شد.

در این نشست عنوان شد که کنسرت کرمی شب ۲۲ مرداد تنها در یک سئانس ساعت ۲۱ در سالن بزرگ میلاد در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کرمی در ابتدای نشست درباره تک‌سئانس شدن اجرای خود، گفت: کنسرت 22 مرداد را از دو سئانس به یک سئانس تغییر دادیم. چند مسئله در این تغییر وجود داشت. اول اینکه بنده آلرژی شدیدی به فصل بهار و تابستان دارم و این موضوع موروثی است و انواع و اقسام دارو‌ها را استفاده کرده‌ام، اما هنوز جواب مثبتی از سوی دکتر‌ها نشنیده‌ام. بعضی وقت‌ها خیلی اذیت می‌شوم. در فصل زمستان که اکثرا صدایم گرفته است و از ابتدا بهار هم گرد‌افشانی و غیره، اما هیچ موقع این موضوع باعث عقب‌نشینی من از فعالیت هنری‌ام نشده است.

مرد هزار حنجره عنوان کرد: متاسفانه چند سال می‌شود که روی استیج و صحنه‌ها از بخار برای زیبایی یک کنسرت استفاده می‌شود. این بخار‌ها از مواد شیمیایی تهیه شده که واقعا باری حنجره خواننده‌ها ضرر فراوانی دارد. متاسفانه عوارض ناشی از این بخارهای تزئینی باعث بروز و یا تشدید خیلی از مشکلات خواننده‌ها است و کسی رسیدگی نمی‌کند.

کرمی در ادامه گفت: تا کنون اجراهای زیادی داشته‌ام که بیشتر این اجرا‌ها نزدیک به یک ساعت به طول می‌انجامد، اما وقتی نام کنسرت به زبان می‌آید، فضا تغییر می‌کند، البته من خواننده نیستم که کنسرت بخواهم برگزار کنم. اما فعلا نامی که روی این برنامه گذاشته شده به دلیل همراهی با گروه ارکستر، کنسرت نام گرفته است. حتما در آینده نام مناسبی برای این گونه از اجرا‌ها در نظر خواهیم گرفت.

وی درباره زمان این کنسرت گفت: این کنسرت حدود دو ساعت است و برای اولین بار با تقلید چند صدا و همراهی موسیقی می‌خواهم دل مردم را در طول این زمان شاد کنم، اما وقتی با دکترم مشورت کردم به این نتیجه رسیدیم که ممکن است تایم اول کنسرت را حنجره‌ام جواب دهد و زمان دوم نفسی برای اجرا نداشته باشم. خدا همیشه به من لطف داشته و امیدوارم از پس این کنسرت و برنامه‌هایی که برای آن شب گذاشته‌ایم، بربیایم. خوشحالم که هر بار روی استیج رفته‌ام، برنامه را رو سفید به پایان رسانده‌ام.

کرمی به اجراهای طنز دیگری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وقتی صحبت از خنده و شاد کردن دلم مردم به میان می‌آید، لبخند بر لبان تک‌تک ما می‌نشیند. هیچ موقع کار جدی را دوست نداشته‌ام. چرا که وقتی وارد یک کار جدی می‌شویم، کسانی به سراغ ما می‌آیند که آدم‌های جدی کار به شمار می‌روند، اما شوخی با مردم البته از مسیر درست آن، جذابیت دیگری دارد.

وی درباره وضعیت کار طنز در فضای امروز که بیشتر جوان‌ها مبتلا به افسردگی‌های ناشناخته هستند، بیان کرد: به نوعی من اولین کسی بودم که توانستم صداهای مختلف را ارائه کنم و شوخی با هنرمندان را ترویج بدهم. در طول این سال‌ها شیوه‌ای جدید در اجرا‌هایم در نظر گرفته‌ام. تنوع کار همراه با حرکاتی نو، تا حدودی باعث همراهی تماشاگر با من شده است و برنامه از یکنواختی که در کنسرت‌ها شاهد آن هستیم، بیرون می‌آید.

کرمی افزود: سال ۱۳۹۱برای اولین بار و در برنامه گردهمایی هنرمندان، از این گونه حرکات استفاده کردیم. همیشه به این فکر می‌کردم که این کار را متفاوت‌تر روی استیج علاوه بر خواندن انجام دهم. سبک متفاوتی را از انواع و اقسام حرکات انتخاب کردم. از‌‌ همان ابتدا هدفم این بوده که کاری کنم تا دل مردم شاد شود و به مدت ۲ ساعت لبخند به روی لبان مردم مداوم ادامه داشته باشد. هنرمند باید صادق باشد تا صادقانه روبروی مردم هم قرار بگیرد. امیدوارم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار تداوم داشته باشد.

کرمی مقایسه‌ای میان کار خود و دیگر خوانندگان این عرصه داشت و گفت: هر خواننده‌ای که کنسرت می‌گذارد، اصولا 10 آهنگ از آلبوم خود را می‌خواند. کار ما سخت‌تر از یک خواننده است. ما باید با خواننده‌ها شوخی بکنیم، یا با بازیگران و هنرمندان و صداهای خاص و ماندگار را بسازیم. در کنار این‌ها، کارهای حرکتی همانند حرکات آهسته و غیره را اجرا می‌کنم.

هنرمند تقلید صدا در ادامه موضوع شوخی‌های طنز سیاسی را به میان کشید و گفت: من در کار‌هایم از دو چیز پرهیز می‌کنم. اولین نکته این است که شوخی سیاسی در کار‌هایم ندارم. چرا که هیچ دانشی از سیاست ندارم. با اینکه درس بازیگری خوانده‌ام، اما هیچ وقت دوست نداشتم با سیاست بازی کنم. شوخی‌هایی که خلاف عرف باشد و باعث شود که در اجرا هم شان و شخصیت گروه و هم تماشاگران را پایین بیاورد، انجام نمی‌دهم. این را به دوستان متوصیه می‌کنم که هیچ وقت تحت تاثیر شرایطی قرار نگیریم که برای خنداندن مردم دست به هر کاری بزنیم. خوشبختانه برای اولین بار شوخی با برنامه پرطرفدار ۹۰ در اجراهای زنده و کنسرت‌ها را انجام دادیم که مردم هم استقبال کردند. سعی کرده‌ام در شوخی‌هایم به کسی توهین نکنم.

مریم علیمحمدی از حامیان کنسرت یوسف کرمی نیز در این نشست عنوان کرد: شرکت نوید تجارت به عنوان حامی کنسرت یوسف کرمی است. تا کنون با هنرمندان تقلید صدا زیادی کار کرده‌ایم، اما یوسف کرمی جز با اخلاق‌ترین این هنرمندان است. متاسفانه خبر تغییر زمان یک سئانس از کنسرت ایشان در اینجا گفته شد که من این قول را می‌دهم در اواخر شهریور ماه بار دیگر در خدمت این مرد هزار حنجره باشیم.

حامد ریحانی کارگردان این کنسرت بیان کرد: همه جمع شده‌ایم تا این کنسرت را برگزار کنیم. کرمی چندسالی می‌شود که به دنبال تفاوت در کنسرت‌ها می‌گردد. خوشحالم این تفاوت باعث شده تا خیلی از عزیزانی که در این هنر کار می‌کنند او را الگو قرار دهند. من شاهد هستم که کرمی در حال نوشتن متن‌هایی است که به کسی توهین نشود. به دلیل اینکه رسالت طنز ادا بشود و وزن شوخی را همیشه در کار‌هایش حفظ کند.

وی در ادامه بیان کرد: شعار یوسف کرمی این بوده و هست، "تو که می‌خندی خدا می‌خندد" و این واقعیتی است که این هنرمند در اجرا برنامه‌هایش به آن رسیده است.

کرمی در پایان به کشته شدن کودکان غزه اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از ما نمی‌دانیم که چه اتفاقی در انتظارمان است، اما دیدن اتفاقات تلخی که در غزه برای کودکان رخ داده، گاهی تلنگری برای همه ما است که بدانیم همیشه شرایط به یک شکل باقی نمی‌ماند. به امید اینکه روزی کودکان غزه هم در شادی‌ها شرکت کنند و خاطرات تلخ خود را به فراموشی بسپارند.

در این نشست هنرمندان و پیشکسوتانی چون، گیتی معینی بازیگر قدیمی سینما، حاج آقا رضوان پیشکسوت ورزش، نیما مظفری بازیگر و هنرمند عرصه موسیقی شرکت کرده بودند.


یوسف کرمی ,تقلید صدا ,نمایشگاه بین المللی تهران ,مرد هزار حنجره ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 2,026
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500