ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : سه‌شنبه 21 مرداد 1393 - ساعت 09:35:23
چاپ خبر

بابک جهانبخش: ترانه‌هایم را بر اساس نیاز مردم تهیه‌ می‌کنم

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span lang="FA">بابک جهانبخش گفت: من در ساخت ترانه‌هایم احترام خیلی زیادی به مخاطبان جوان و طرفدارانم می گذارم بطوری که بیش از 80 درصد کارهایم را براساس نیاز مردم تهیه می‌کنم و 20 درصد مابقی فکر و علاقه خودم است.</span></p>

جهانبخش.jpgبابک جهانبخش گفت: من در ساخت ترانه‌هایم احترام خیلی زیادی به مخاطبان جوان و طرفدارانم می گذارم بطوری که بیش از 80 درصد کارهایم را براساس نیاز مردم تهیه می‌کنم و 20 درصد مابقی فکر و علاقه خودم است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بابک جهانبخش» روز گذشته مهمان برنامه «امروز هنوز تموم نشده» شد و در این برنامه بابک جهانبخش ابتدا درباره شخصیت و خصوصیات فردی اش گفت: بعلت انتظارات بالایم از دوستی ها و اینکه فکر می کردم از دوستی ها متقابل سودی نمی برم، بنابراین مدتی تنهایی را انتخاب کردم. بگفته وی آدم ساکت و آرامی هستم و بسیار احساسی و در واکنش به صفت "سلطان احساس" که طرفدارانش به او دادند، گفت: از همه دوستان، طرفداران و مردم عزیز خواهش می کنم من را فقط و فقط بابک جهانبخش بدانند نه سلطان احساس یا چنین نام هایی.

به آهنگ هایم خیلی شبیه هستم

این خواننده موسیقی پاپ درباره نوع سبک موسیقی هایش و این که چقدر شبه ترانه هایش است با صراحت گفت: من عین ترانه هایم هستم و اصلا ترانه هام، خود من هستند چون آنها را با تمام وجودم خلق می کنم.

بابک جهانبخش در واکنش به سوال پدرام کریمی مجری برنامه امروز هنوز تموم نشده که چرا اکثر ترانه های تو غمگین است گفت: شاید این طور باشد اما در بطن ترانه های من امید موج می زند.

وی خواست مخاطب و نزدیک بودن کارکترش به ترانه های اینچنینی را دو علت اصلی خواندن کارهای غمگین می داند و می گوید: من هیچ وقت خواندن ترانه های تلخ را دوست نداشتم بنابراین همیشه سعی می کنم در کارهایم روح امید موج بزند چرا که آدمی به امید زنده است.

این خواننده آلبوم اکسیژن درباره ضعف ها و نقاط قوت موسیقی پاپ در کشور گفت: ما در یک برهه ای موسیقی تقلیدی صرف داشتیم اما پس از یک پوست اندازی در هنر موسیقی در بین سال های 82 و 83 تعدادی جوان خواننده با تولید آثار بسیار خوبی دست به تغییراتی زدند و  این هنر تقلیدی و کپی شده را تغییر دادند.

وی با انتقاد از کارهای مارکتی و بازاری غیرماندگار در عرصه موسیقی، ضعف مدیریت را علت ظهور چنین آثاری می داند و می گوید: وقتی موسیقی را به دو دسته زیرزمینی و روزمینی تفکیک کنیم چنین اتفاقاتی در خوانندگی قابل پیش بینی خواهد بود.

بابک جهانبخش با نادرست خواندن سیاست ممنوع الصدایی و ممانعت از فعالیت برخی خوانندگان تاکید کرد: من معتقدم دفتر موسیقی وزارت ارشاد در ابتکاری می تواند با اعلام فراخوانی، این اجازه را به همه خوانندگان سبک های مختلف بدهد تا با مدیریت صحیح، قالب ها و ساختارهای آنها را اصلاح و با نیاز جامعه مطابقت دهد.

بدون پشتکار ترانه ای سروده نمی شود

بابک جهانبخش پشتکار، تلاش و شناخت مخاطب را رمز موفقیتش در عرصه موسیقی دانست و گفت: باید عاشق کارت باشی تا بتوانی اثری ماندگاری در موسیقی به ثبت برسانی و این نه به پارتی نیاز دارد و نه پول. وی افزود: در مسیر خوانندگی ام نه پدر پولداری داشتم و نه حمایت مالی خاصی شدم و فقط از حمایت معنوی خانواده بخصوص پدرم برخوردار بودم که به من پشتگرمی داد تا با قوت به کارم ادامه بدهم.

به نیاز مخاطبم همیشه احترام گذاشتم

بابک جهانبخش می گوید: تولید یک آلبوم بسیار کار دشواری است و من در ساخت ترانه هایم احترام خیلی زیادی به مخاطبان جوان و طرفدارانم می گذارم بطوریکه بیش از80 درصد کارهایم را براساس نیاز مردم تهیه می کنم و 20 درصد مابقی فکر و علاقه خودم است. بگفته وی من میدانم مخاطب از من چه سبک از موسیقی را می خواهد و من اصلا" عادت ندارم فقط سلایق شخصی ام را به مردم تحمیل کنم. جهانبخش آلبوم اکسیژن را مثال زد و گفت در این آلبوم یک ترانه بسیار متفاوتی خواندم که خیلی از دوستان به من گفتند که این چه سبکی بود که خواندی. وی تصریح کرد: باید به مخاطب احترام گذاشت چرا که او به من باور دارد و آن سبکی را که دوست دارد از من می خواهد چون با این سبک به آرامش می رسد.

توبه کردم و آلبوم هایم را دیرتر  منتشر می کنم

بابک جهانبخش در بخش دیگر از صحبت هایش در برنامه امروز هنوز تموم نشده با اشاره به خستگی ناشی از اجرای کنسرتهای مختلف گفت: انتشار زود به زود آلبوم هم تبعاتی دارد که برای اینکه به آن مبتلا نشوم قصد دارم آلبوم هایم را با فاصله زمانی بیشتر منتشر می کنم. این خواننده جوان کشورمان همچنین از ورود آلبوم جدیدش به نام "مدار بی قراری" از نمیه نخست شهریور امسال خبر داد و گفت: پس از ورود این آلبوم دیگر یک نفس راحت می کشم.

بلیت کنسرت ها گران نیست بلکه درآمدهای مردم کم شده

بابک جهانبخش در واکنش به گرانی بلیت کنسرتها گفت: من معتقدم قیمت بلیت گران نیست بلکه درآمد و دریافتی مردم اندک است که نمی توانند به کنسرتها بیایند. او افزود: در تمام دنیا هزینه بلیت کنسرت و سینما خیلی خیلی  گرانتر از ایران است.

وی با اعلام آمادگی برای برگزاری کنسرتهای ارزان در مناطق جنوبی شهر افزود: من حتی حاضرم دستمزدم از بابت کنسرتها را به پایین ترن مبلغ برسانم تا افراد بیشتری به سالن های برگزاری کنسرت بیایند اما متاسفانه هزینه سالن های برگزاری کنسرتها بسیار بالا است و تهیه کنندگان کنسرت باید بیشتر مراعات دوستاران هنر را بکنند.

دربرنامه امروز هنوز تموم نشده سه ترانه به نامهای امام رضا(ع)، ایده آل و اکسیژن با صدای بابک جهانبخش پخش شد.

امروز هنوز تموم نشده به تهیه کنندگی احسان ارغوانی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که روزهای یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه ساعت 16 از این شبکه به روی آنتن می رود.

بابک جهانبخش ,سلطان احساس ,بابک جهانبخش سلطان احساس , پدرام کریمی ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,392
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500