ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : سه‌شنبه 21 مرداد 1393 - ساعت 09:44:14
چاپ خبر

انتشار آهنگ باشگاه استقلال دردسرساز شد!

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin: 3.6pt 0cm;"><span lang="FA">چندی پیش قطعه‌ای با عنوان «استقلال» با صدای تعدادی از خوانندگان از جمله بابک جهانبخش در فضای مجازی منتشر شد که حالا این خواننده انتشار آن را بدون هماهنگی می‌داند و می‌گوید نسخه‌ای کاملا بی‌کیفیت و آن هم بدون اجازه باشگاه استقلال و وی منتشر شده است.</span><span lang="FA"><o:p></o:p></span></p><div><span lang="FA"><br></span></div>

اس.jpgچندی پیش قطعه‌ای با عنوان «استقلال» با صدای تعدادی از خوانندگان از جمله بابک جهانبخش در فضای مجازی منتشر شد که حالا این خواننده انتشار آن را بدون هماهنگی می‌داند و می‌گوید نسخه‌ای کاملا بی‌کیفیت و آن هم بدون اجازه باشگاه استقلال و وی منتشر شده است.

محمدرضا خانزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از انتشار یک قطعه به عنوان سرود رسمی باشگاه فوتبال استقلال در فضای مجازی گفت: به تازگی یک قطعه موسیقایی به نام «استقلال» با ترانه‌سرایی دکتر افشین یداللهی، تنظیم سینا ملکی، ترومپت امید حاجیلی، گیتار بهنام حکیم، ویولن پیام طونی، میکس و مسترینگ آرش پاکزاد و صدای سعید عرب، حسام کارآموز، بابک جهانبخش با دکلمه پویا امینی در فضای مجازی با عنوان سرود رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال منتشر شده که به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست.

وی ادامه داد: اقدامی که توسط هر فردی برای انتشار این قطعه در فضای مجازی انجام شده از نظر ما یک نوع کلاهبرداری محسوب می‌شود چراکه هیچ‌گونه هماهنگی برای انتشار سراسری آن در فضای مجازی با بابک جهانبخش و من صورت نگرفته بود و اصولا قرار هم نبود که این قطعه بدون هماهنگی بابک جهانبخش وارد فضای مجازی شود.

مدیر موسسه فرهنگی هنری اکسیر نوین تصریح کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته بود، قرار بر این شد که آهنگ بعد از طی مراحل فنی تولید مورد آزمایش اولیه و تایید خواننده اصلی برسد و بعد از آن اگر از کیفیت لازم برخوردار بود وارد فضای مجازی شود که متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد و قطعه بدون اجازه از سوی بابک جهانبخش در فضای مجازی منتشر شد.

خانزاده تاکید کرد: بدون تردید از ترانه‌سرا تا نوازنده و خواننده دکلمه افراد صاحب نامی در عرصه ترانه و موسیقی هستند بنابراین آهنگساز و افراد مرتبط با این اثر نباید بدون صدور مجوز از سوی همه افرادی که در این اثر مشارکت داشتند دست به انتشار آن می زنند. به هر ترتیب آنچه در این میان برای ما حائز اهمیت است پیگیری قانونی و شکایت از کسانی است که دست به این اقدام غیر قانونی زدند.

سرقت از آثار موسیقایی موضوع جدیدی نیست

در همین حال بابک جهانبخش هم پیرامون فضای پیش‌آمده توضیح داد: مدتی پیش از طریق دوستی در تیم فوتبال استقلال که رابطه  بسیار خوبی با او دارم با من تماس گرفتند و با توجه به حضور تیم استقلال در رقابت های جام باشگاه‌های آسیا از ما خواسته شد تا به همین مناسبت ترانه ای را برای این باشگاه تولید کنیم که من از او درباره نحوه اجرای اثر سوال کردم که قراراست چه کسانی در تولید این آهنگ حضور داشته باشند و وقتی متوجه شدم خوانندگان خوبی چون احسان خواجه امیری، حمید عسگری و تعدادی دیگر از دوستان در پروژه حضور دارند من هم به لحاظ حرفه ای بودن فضا حضور در این کار را پذیرفتم.

 

وی ادامه داد: من به احترام این فضای حرفه ای فقط در بخش های کوتاهی از این ترانه حضور پیدا کردم و نتیجه این شد که کار بعد از انجام مراحل فنی بعد از تایید در قالب یک موسیقی با کیفیت به علاقه مندان عرضه شود اما متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد و ما به یکباره شاهد پخش اثر در یکی از شبکه های سیما بودیم که به طرز بسیار عجیب و بی کیفیتی به مخاطبان عرضه شد.

این خواننده موسیقی پاپ گفت: متاسفانه در این کلیپی که ترانه و ملودی روی آن تدوین شد ملودی و آهنگ به بدترین شکل ممکن تنظیم شده بود و ما به دلیل کیفیت نازل اثر پیگیر ماجرا شدیم و مراتب اعتراض خود را به باشگاه استقلال اعلام کردیم حتی بعد از اینکه متوجه ماجرا شدیم دیدیم فردی که آهنگسازی کار را انجام داده با باشگاه قطع ارتباط کرده است و بعد از این جریانات کارهای تولید شده را میکس کرده و به فرد دیگری با وعده اینکه صدایش در کنار صدای خوانندگان مطرح پاپ قرار می گیرد به قیمت گزافی فروخته است.

جهانبخش با انتقاد از شرایط پیش‌آمده تصریح کرد: انتقادی که از باشگاه پرطرفدار و خوبی چون استقلال دارم این است که ما به اعتبار نام «استقلال» این کار را کردیم و به طور حتم اگر نام معتبر باشگاه نبود این کار را انجام نمی دادیم. به همین دلیل بهتر است این باشگاه فرهنگی ورزشی زودتر از اینها مواضع خود را پیرامون این فضای ارائه شده اعلام می کرد.

خواننده آلبوم «اکسیژن» در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: کاری که برخی از افراد سودجو در مورد پخش این اثر انجام داده اند از نظر من یک کلاهبرداری واقعی است ضمن اینکه در این جریان تعدادی از دوستان از جمله سعید عرب، افشین یداللهی، آرش پاکزاد، امید حاجیلی نسبت به این اقدام غیر حرفه ای واکنش نشان دادند. به همین جهت و با توجه به اینکه باشگاه استقلال نیز این پروژه را کنسل اعلام کرده است، انتشار آن در سطح گسترده را یک سوءاستفاده می دانیم که قطعا پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: من در آن زمان هم که اقدام به این کار کردم چندان به فکر رنگ ها و یا استقلالی و پرسپولیسی بودن نبودم بلکه بودن در این فضا یک حس نشات گرفته از ایرانی بودن بود که دوست داشتم در آن برهه زمانی با توجه به حضور استقلال در جام باشگاههای آسیا کمکی برای ایجاد یک فضای ملی کنم.

جهانبخش در پایان صحبتهای خود تاکید کرد: متاسفانه سرقت این گونه آثار موسیقایی طی ماههای اخیر روند فزاینده ای داشته و ما شاهد این هستیم که بسیاری از صداها بدون اجازه از خواننده، میکس کارهای دیگر می شود و من دلیل ایجاد چنین فضایی را نمی دانم که چرا به همین راحتی حقوق هنرمندان ضایع می شود. به هر حال امیدوارم مسوولان هرچه زودتر به فکر ارائه راهکارهای قانونی پیرامون موضوعات این چنینی باشند.

بابک جهانبخش ,پویا امینی ,سعید عرب ,آهنگ رسمی باشگاه استقلال ,تیم استقلال ,آهنگ تیم استقلال باصدای بابک جهانبخش , آهنگ تیم استقلال باصدایسعید عرب ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,251
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500