ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : یک‌شنبه 26 مرداد 1393 - ساعت 11:46:07
چاپ خبر

اپرای سریال ˝بازی تاج و تخت˝ روی صحنه می‌رود

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span lang="FA">یک شرکت آمریکایی که آثار موزیکال را با الهام از سریال‌های تلویزیونی به صحنه می‌برد برای فصل آینده خود قصد دارد اپرای ˝بازی تاج و تخت˝، ˝دختر جدید˝ و ˝هانیبال˝ را در نیویورک اجرا کند.</span></p>

تاج وتخت.jpgیک شرکت آمریکایی که آثار موزیکال را با الهام از سریال‌های تلویزیونی به صحنه می‌برد برای فصل آینده خود قصد دارد اپرای ˝بازی تاج و تخت˝، ˝دختر جدید˝ و ˝هانیبال˝ را در نیویورک اجرا کند.


سریال پرطرفدار "بازی تاج و تخت" (Game Of Thrones) که این روزها یکی از پربیننده‌ترین محصولات تلویزیونی در سراسر دنیا محسوب می‌شود، قرار است در قالب اپرایی در نیویورک به روی صحنه برود.

شرکت "سمفونی یک جهان " (One World Symphony) به مدیریت سونگ جین هونگ از اجرای اپرایی از سریال "بازی تاج و تخت" در سال آینده میلادی خبر داد. "سمفونی یک جهان" علاوه بر "بازی تاج و تخت" دو سریال "هانیبال" و "دختر جدید" را نیز در قالب "اُپرازود" به روی صحنه خواهد برد.

"اپرازود" واژه‌ای است که سونگ برای توصیف یک شب اجرای آثار موزیکال کلاسیک یا معاصر که با الهام از موضوع یا شخصیت‌های یک برنامه تلویزیونی خاص خلق شده‌اند، ابداع کرده است.

سریال کمدی شبکه فاکس "دختر جدید" و سریال "بازی تاج و تخت" محصول اچ پی او هردو الهام بخش یک برنامه موسیقی از این شرکت هستند که اکتبر 2014 و فوریه 2015 در کلیسای "رسولان مقدس" در منطقه چلسی نیویورک به صحنه می‌رود.

این دو برنامه در واقع مقدمه‌ای هستند برای برنامه اصلی یعنی "اپرای هانیبال" که یک اثر ارجینال ساخته سونگ جین هونگ است و در اواخر سال 2015 به روی صحنه می‌رود. آنچه الهام‌بخش این اثر موسیقایی است، نه هانیبال سردار کارتاژی، بلکه شخصیت دکتر هانیبال لکتر قاتل آدمخوار فیلم "سکوت بره‌ها" و سریال بسیار زیبای شبکه ان بی سی است.

در اجرای "بازی تاج و تخت" که برای روزهای اول و دوم فوریه 2015 برنامه ریزی شده است، مخاطبان شاهد اجرای قطعاتی از واگنر و موتزارت و ایگور استراوینسکی گرفته تا ترانه فیلم "ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه" ساخته خواننده و آهنگساز برنده اسکار آنی لینوکس خواهند بود.

برنامه شب "دختر جدید" هم بر آثار آهنگسازان مدرن کلاسیک متمرکز است. در این شب آهنگ‌های بیورک، کیتی پری و حتی زویی دشنل در کنار آثار موتزارت، پوچینی و اشتراوس اجرا خواهند شد.

سونگ جین هونگ، کارگردان هنری، آهنگساز و رهبر ارکستر "سمفونی یک جهان" درباره ترکیب دو مدیوم اپرا و تلویزیون می‌گوید: نمی‌شود این واقعیت را از نظر دور نگه داشت که در دنیای امروز مردم ترجیح می‌دهند 16 ساعت وقت صرف تماشای فصل جدید سریال "خانه پوشالی" کنند تا اینکه به حلقه‌های واگنر گوش کنند. (حلقه نیبلونگ نام 4 اپرا از ریچارد واگنر موسیقی‌دان آلمانی است). این موضوع الهام بخش من برای رسیدن به ترکیب اپرا – تلویزیون بود.

یکی از پرطرفدارترین کارهایی که این کمپانی طی 13 سال سابقه به روی صحنه برده است، اجرای اپرای "برکینگ بد" بود که بر اساس یکی از پربیننده ترین سریال‌های چند سال اخیر ساخته شده است.

گاردین / 15 اوت

منبع:هنرآنلاین


سریال تاجو تخت ,اپرا ,اپرای سریال تاج وتخت ,Game Of Thrones ,One World Symphony ,سکوت بره ها ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,698
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500