ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 27 مرداد 1393 - ساعت 10:46:40
چاپ خبر

گروه آوازی تهران سفیران موسیقی در عرصه دیپلماسی فرهنگی

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span lang="FA">پیروز ارجمند گفت: به اعتقاد من هیچ سفیری بهتر از فرهنگ نیست و گروه کر آوازی تهران با حسن اخلاق و توانمندی که از خود بروز کرد نشان داد که آنها سفیران قدرتمندی برای ما در عرصه دیپلماسی فرهنگی هستند.</span></p>

کر.jpgپیروز ارجمند گفت: به اعتقاد من هیچ سفیری بهتر از فرهنگ نیست و گروه کر آوازی تهران با حسن اخلاق و توانمندی که از خود بروز کرد نشان داد که آنها سفیران قدرتمندی برای ما در عرصه دیپلماسی فرهنگی هستند.

به گزارش فارس، شب گذشته در تالار وحدت مراسم تقدیر از گروه کر آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو دارنده مدال طلای مسابقات جهانی لتونی با حضور جمعی از هنرمندان و تنی چند از مسوولان موسیقی برگزار شد.

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در ابتدای این مراسم با اشاره به انگیزه هنرمندان جوان ایرانی شایسته حضور در بهترین جایگاههای جهانی، گفت: میلاد عمرانلو از جوانان ارزشمندی است که من از سال‌ها پیش افتخار همکاری با او را داشتم و زمانی که به دفتر موسیقی مراجعه کرد و موضوع حضور گروه آوازی تهران در مسابقات جهاتی لتونی را مطرح کرد ما نهایت تلاش خود را انجام دادیم که بتوانیم به سهم خود کمک کوچکی به این گروه شایسته داشته باشیم. به هر ترتیب این توفیق نصیب من شد که همراه گروه در لتونی حضور داشته باشم و اذعان می کنم این سفر علاوه بر موفقیت هایی که برای گروه آوازی تهران در پی داشت توانست دستاوردهای خوبی را هم ما دفتر موسیقی وزارت ارشاد داشته باشد.

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن تشریح جزییات سفر خود به لتونی بیان کرد: من در این سفر چند روزه موفق به دیدار با وزیر فرهنگ چین، رییس انجمن جهانی کر ، مدیر بخش آسیا و اروپای این انجمن و تعدادی دیگر از استادان بین المللی شدم که نتایج خوبی را برای ما به همراه داشت که طبق رایزنی های انجام گرفته رییس انجمن جهانی کر برای آشنایی با ظرفیت های گروههای کر کشور طی دو ماه اینده به ایران سفر خواهد کرد ضمن اینکه ما در جشنواره بین المللی موسیقی فجر امسال هم میزبان وی خواهیم بود.

ارجمند در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ظرفیت های موجود هم خوانی و کر در کشور گفت: ما هم اکنون بیش از سه میلیون دانش آموز فعال داریم که می توانند در قالب گروههای سرود و کر حضور موثری داشته باشند بنابراین و به این بهانه تصمیم گرفتیم که با امضای تفاهم نامه ای با وزیر آموزش و پرورش سند توسعه علمی سرود دانش آموزی را وارد مرحله اجرایی کنیم که گمان می کنم سفر من به لتونی ، افتخارات به دست امده و مذاکره با هنرمندان طراز کر جهان می تواند کمک قابل توجهی به تدوین این سند کند.

این آهنگساز تاکید کرد: کسب چنین مقامی توسط یک گروه منسجم و همدل ایرانی نوید بخش دوره جدیدی در موسیقی ایران است بنابراین ما تا آنجا که در توان داشته و داریم از چنین فعالیتهایی حمایت خواهیم کرد. ما در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی بعد از حضور در دفتر موسیقی وزارت ارشاد با مخروبه ای روبه رو شدیم که بازگشت به نقطه صفر و شروع کارهای جدید وقت زیادی را از ما گرفت اما همین که ارکستر های ما شروع به فعالیت کردند و جوانان هنرمند ما این چنین در رویدادهای بین المللی افتخار افرینی می کنند نشان دهنده تحول خوب در دفتر موسیقی وزارت ارشاد است که امیدوارم استمرار پیدا کند.

ارجمند توضیح داد: به اعتقاد من هیچ سفیری بهتر از فرهنگ نیست و گروه کر آوازی تهران با حسن اخلاق و توانمندی که از خود بروز کرد نشان داد که آنها سفیران قدرتمندی برای ما در عرصه دیپلماسی فرهنگی هستند که با چنین سلوکی مسیر را ادامه می دهند. متاسفانه در سالهای اخیر تعابیر سوئِی از کشورمان در اذهان به وجود آمد اما همین اقدامات و سفرها می تواند در بخش دیپلماسی فرهنگی باعث ظهور و بروز سفیران شایسته ای برای فرهنک و هنر سرزمین ما شود. مطمئن باشید سال آینده دوباره اینجا کنار هم خواهیم بود و من برای شما خبرهای خوب دیگری را خواهم داد .

 

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در بخش پایانی صحبت های خود گفت: هدیه ما به این گروه علاوه بر اعلام تشکر فراوانی که به لحاظ معنوی تقدیمشان می کنیم به این شکل خواهد بودکه دفتر موسیقی وزارت ارشاد آمادگی کامل خود را برای تامین هزینه های گروه آوازی تهران جهت شرکت در مسابقات جهانی کر سال آینده که در کشور روسیه برگزار می شود را تقبل می کند و من امیدوارم با تشکیل انجمن ملی کر شاهد حضور گروههای بیشتری در این رویدادهای بین المللی باشیم .

میلاد عمرانلو اهنگساز و سرپرست گروه کر آوازی تهران هم بعد از صحبتهای ارجمند در صحبتهایی کوتاه از حمایت های معاونت هنری ، دفتر موسیقی وزارت ارشاد و خانه موسیقی تقدیر کرد و گفت: من بعد از همه این تقدیر و تشکرها لازم می دانم که از تک تک اعضای گروه تشکر کنم که در این مدت حتی با صرف هزینه های شخصی برای پایدار ماندن گروه من را همراهی کردند.

وی تصریح کرد: رسیدن به این سطح واقعا کار سختی است که بدون همراهی هرکدام از اعضای گروه کر آوازی تهران میسر نمی شود و من در همین جا بازهم از اعضای گروهم تشکر می کنم که در این مدت بهترین همراهانم بودند .

محمدرضا شجریان هم در بخش پایانی این مراسم با حضور در صحنه ضمن تقدیر از کسب مقام برتر گروه اوازی تهران در مسابقات جهانی لتونی گفت: به شما جوانانی که در یک عرصه بین المللی شگفت آفرین شدید تبریک می گویم. من روزی که از زبان مهرداد ناصحی ( عضو گروه کر آوازی تهران) این موفقیت را شنیدم اصلا در پوست خودم نمی گنجیدم که جوانانی هنرمند این چنین با دست خالی و بدون هیچ اسپانسری از بخش خصوصی به صورت خودجوش و از روی انگیزه ای که داشتند دلشان برای ایران تپید این چنین شگفت آفرین شدند.

وی افزود: همه ما باید از این جوانان تشکر کنیم که با پشتکار خود برای سربلند کردن نام ایران همه تلاش خود را انجام دادند. به نظر من کاری که این هنرمندان جوان انجام دادند کار کوچکی نیست چرا که شاید اول شدن در ایران کار شدنی باشد اما همه ما باید بدانیم در عرصه های جهانی رقیب خیلی زیاد است. وقتی در این مسابقات از کشور چین 6 هزار هنرمند شرکت می کنند و از کشور ما هنرمندانی بالغ بر 17 نفر حضور دارند بنابراین نمی توان به راحتی از چنین افتخاری به سادگی عبور کرد.وقتی خبر موفقیت گروه کر آوازی تهران را شنیدم به حمید رضا نوربخش گفتم که چنین موفقیتی را باید در بوق و کرنا کرد چرا که خلق چنین افتخاری از جوانان برومند این سرزمین به قدری ارزشمند است که دوست داریم آنها بدانند ما قدردان آنها هستیم.

شجریان با تقدیر چند قطعه اجرا شده گروه کر آوازی تهران در این مراسم تصریح کرد: ما که کننده کار هستیم می دانیم که بدون ساز قطعه ای را اجرا کردن چقدر سخت و دشوار است .چرا که وقتی ساز نباشد هماهنگی بین خوانندگان نیز سخت می شود اما شما توانستید با یک صدای آهسته رهبر ارکستر صدایتان را کوک کنید و کار را به نحو احسن اجرا کنید. آفرین بر شمایی که با استعداد هستید وکاری را به درستی انجام دادید که در فرهنگ موسیقایی ما وجود ندارد.

در ادامه مراسم ضمن اجرای چند قطعه موسیقایی توسط گروه کر آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو لوح سپاسی از طرف خانه موسیقی به اعضای گروه متشکل از میلاد عمرانلو، سمیرا محسنی، یلدا نوری، روشنک کی منش، گلناز نویدان، مهدیه صفدری، سولماز جوانبخت، شیوا سروش، نازنین روستا، مهرداد ناصحی، محمدرضا عروج زاده، مهدی ابطحی، فرهاد خزری، علی مصیبی ، نوید یزدانیان، حامد فقهیی  در حضور محمدرضا شجریان، پیروز ارجمند، نسرین ناصحی، حمیدرضا نوربخش، شهلا میلانی اهدا شد.

گروه آوازی تهران ,پیروزارجمند ,دفترموسیقی تهران ,تالاروحدت ,میلادعمرانلو ,وزارت ارشاد ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,891
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500