ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 10 شهریور 1393 - ساعت 11:16:52
چاپ خبر

علی اصحابی: بیش از 90 درصد نظرات پیرامون آلبوم «دیره» مثبت بود

<font face="Droid Arabic Naskh" size="2">«علی اصحابی» یکی از خواننده های بی حاشیه پاپ به حساب می آید اما قطعا او یکی از جنجالی ترین چهره های موسیقی طی ماههای اخیر است. </font>

اصحابی.jpg«علی اصحابی» یکی از خواننده های بی حاشیه پاپ به حساب می آید اما قطعا او یکی از جنجالی ترین چهره های موسیقی طی ماههای اخیر است. همه چیز از هفته اول خردادماه و اجرای بحث برانگیز او در برنامه «هفت ترانه» شبکه «شما» آغاز شد. اصحابی در آن برنامه هنگام اجرای قطعه «می شد که یک کمی» با اکت های متفاوتی ظاهر شد. بلافاصله پس از آن برنامه زنده بحث های گوناگونی در فضای مجازی و رسانه ها آغاز شد. برخی نسبت به این اجرا واکنش های منفی سرسختانه ای نشان دادند و برخی هم آن را معمولی قلمداد کردند. او چندی پیش آلبوم «دیره» را هم روانه بازار کرد و حواشی آن اجرا باعث شد تا نگاه ها نسبت به اثر جدید این خواننده جدی تر باشد. پس از انتشار آلبوم دیره با علی اصحابی به گپ و گفت نشستیم و از او درباره دیره و جزئیاتش و حواشی پس از آن اجرای جنجالی پرسیدیم. این گفتگو را تا پایان بخوانید:

    *آلبوم «دیره» چندی پیش در سراسر کشور منتشر شد و از همان زمان موج آن به فضای مجازی و رسانه های مکتوب رسید. کلا این روزها خیلی پر سر و صدا هستی و دلیل این حواشی پیرامون آثار تو چیست؟

می گویند هر شخصیتی و مخصوصا آرتیست ها یک آنی دارند و آن ما امسال و با این سروصداهایی بود که شما می گویید. در هر صورت خدا را شکر خوب بود. به گونه ای شد که آلبوم «دیره» با جنجال خبری رو به رو شد و استقبال مردم هم خوب بود. من سه سال روی این آلبوم وقت گذاشتم و پنج یا شش قطعه را کنار گذاشتم ولی باز هم خسته نشدیم و امید داشتیم. شکر خدا به نتیجه ای که می خواستم رسیدم و خودم روی این فکر می کردم که 70 درصد نظرات خوب باشد. اما نظرات مثبت بیش از 90 درصد است.

    *در مورد تیم کاری آلبوم دیره یک مقدار برای ما صحبت کن.

«کوشان حداد» در تنظیم های الکترونیک حرف اول را می زند. یک روز به او گفتم زمانی که دیگر همکاری مشترک با هم داشته باشیم من هم از موسیقی خداحافظی می کنم. من از سال 84 کارهای الکترونیک بیشتری در کارنامه کاری من وجود دارد و این به دلیل علاقه خودم هم هست. همین مساله باعث شد به دنبال کسی باشیم که واقعا به موسیقی الکترونیک واقف است و هیچ کسی مثل کوشان نمی تواند آنچه که در ذهن من است را در تنظیم اعمال کند. «امیر حیدری» عزیز هم کارهای اسلو و دنس کلاب داشتند. «اشکان جوینده» هم یکی از پدیده های این آلبوم است و با «الیاس شیرزاد» هم مثل گذشته همکاری داشتیم.

    *خودت کدام یکی از قطعات آلبوم دیره را بیشتر دوست داشتی و امید داری که اصطلاحا بگیرد ؟

برخی در هشت ماه آلبوم جمع می کنند ولی فقط تولید قطعه «دیره» هشت ماه به طول انجامید. این قطعه و «فانوس»، «عکس یادگاری» و «حس بودن» را خیلی دوست دارم. «دست خودم نیست» هم تنظیم مجدد خوبی داشت و کلا این 5 قطعه را بیش از بقیه دوست دارم.

    *فکر می کنی کدام یک از این کارها بیشتر در بین مردم مورد توجه قرار گیرد؟

نظرات مردم هم به نظر من بسیار نزدیک است و خدا را شکر قطعات دیره و فانوس با استقبال خوبی رو به رو شد.

    *برویم سراغ یکی از سوال های اصلی این گفتگو و یکی از برنامه های زنده تو در تلویزیون که فوق العاده پر سر و صدا شد. حتی کار به شبکه های آنور آبی رسید و صحبت ها و نقدها و تحسین های گوناگونی مطرح شد. در مورد آن اجرا به ما بگو و چرا آن اتفاق ها رخ داد و چرا در مورد آن اجرا اینقدر سخن به میان آمد؟

آن اجرا خیلی خاص نبود و نمی دانم که چرا اینقدر بزرگ شد؟ سه شنبه شب که جلوی دوربین رفتم مشکلی نبود و جمعه و شنبه هم پخش مجدد داشت. یک چیز واهی ناگهان آنقدر بزرگ شد که به روزنامه ها و سایت های خبری رسید. این رسانه ها خواستند اطلاع رسانی کنند که البته بد هم شد. می گویند در دو جا خداوند لبخند می زند. یکی در زمانی که بخواهند شخصی را خراب کنند و خداوند نخواهد و یک زمان هم در جایی که بخواهند شخصی را بزرگ کنند و خداوند نخواهد. لِول موسیقی در آنجا پایین بود و صدا را با تاخیر یک و دو ثانیه ای می شنیدم. زیر لب چند بار درخواست کردم که لول را زیاد کنند. فاصله من تا دوربین خیلی زیاد بود و آنها کنار باندها ایستاده بودند و فکر می کردند که همه چیز خوب است. خودشان در فاصله سی سانتیمتری باندها بودند و من حداقل 25 یا 30 متر فاصله داشتم. من بالغ بر هشتاد یا نود نوبت جلوی دوربین رفته بودم و هیچ موقع چنین اتفاقی رخ نداده بود. ناخواسته به ذهن من رسید که اکت هایی داشته باشم تا این مشکل صدا روی لب خوانی من تاثیر نگذارد و مشخص نباشد و حواس بیننده به اکت های ما پرت شود.

    *این تصمیم در همان لحظه گرفته شد؟

همان لحظه این مساله به ذهن من خطور کرد تا از آبروی خودم دفاع کنم. آن سبک اجرا را برای تلویزیون تایید نمی کنم زیرا آن اکت ها مختص استیج است ولی واقعا برای حفظ آبروی ده ساله خودم مجبور به انجام آن حرکات شدم. این را هم شنیدم که می گفتند شعر را فراموش کرده است اما باید بگویم که شاعر این کار خودم بودم! از کارهای هیت من بود و در آلبوم «کولاک» مورد توجه قرار گرفت. سه سال با این قطعه کنسرت برگزار کردم و مثل این است که بگویند شما اسم فرزند خودت را فراموش کرده ای!

    *اگر زمان به عقب بازگردد باز هم آن اکت ها را از تو می بینیم؟ یعنی از آن اکت ها و واکنش ها راضی بودی؟

من جلوی دوربین زیاد رفتم و هیچگاه چنین اکت هایی نداشتم زیرا برای استیج است. درست است که کار پلی بک است ولی دوست دارم اکت هایی لطیف تر داشته باشیم که اجرا برای بینندگان جذابیت داشته باشد.

    *اینکه می گویند کارگردان آن برنامه با تو و پس از آن اجرا درگیری لفظی داشته است را تایید می کنی؟

خیر. من ایشان را دیدم ولی صحبت خاصی در مورد این قضیه نداشتند.

    *هیچ انتقادی مطرح نکردند؟

خیر و بعدا گفتند که خبر این اجرا به همه رسانه ها رسیده است.

    *البته فکر می کنم برای آنها هم بد نشد و برنامه آنها دیده شد.

مساله آنچنان بزرگی نبود و هیچ مشکلی با تهیه کننده یا کارگردان برنامه پیش نیامد.

    *از اجراهای زنده و کنسرت چه خبر؟ آخرین کنسرت تو در چه تاریخی برگزار شد؟

شب گذشته در «یاسوج» برنامه داشتیم. حدود یک سال و نیم است که در تهران برنامه بزرگی برگزار نکرده ام. آخرین برنامه ای که داشتیم همراه با استاد عزیزم «بهنام ابطحی» و ارکستر 50 نفره صدا و سیما بود. انشالله برای اجرا پس از ماه محرم و صفر برنامه ریزی کرده ایم.

    *می خواهم در مورد فضای حاکم بر موسیقی پاپ صحبت کنی. تو به عنوان یکی از چهره های قدیمی این حوزه آسیب شناسی کنی که چه موسیقی مد است و مردم چه موسیقی دوست دارند و آرتیست ها برای جلب رضایت مخاطبان باید روی چه فاکتورهایی دقت کنند؟

نکته ای که متوجه شده ام این است که کارهای دنس کلاب و الکترونیک با استقبال زیادی رو به رو می شود. موسیقی سنتی که خیلی کمرنگ شده است و این اتفاق بدی است زیرا اصالت موسیقی ما در حال کمرنگ شدن است. نسل جوان یا تین ایج بیشتر به دنبال کارهای کلاب و دنس کلاب و هاوس و ترنس هستند. این خوب است که جوانان ما در حال آشنایی با این سبک ها بین المللی هستند.

    *برخی از این سبک ها را در آلبوم خودت هم داری؟

کار اول ما تقریبا داب استپ است.

    *می خواهم به عنوان کلام آخر با مخاطبان خودت صحبت داشته باشی.

مردم کشور ما بسیار با فرهنگ هستند و مطمئنا این آلبوم و سایر آثار هنری را دانلود نمی کنند و در صورت دانلود شاید به اجبار بوده باشد. فروش آلبوم ما خدا را شکر خیلی خوب بوده است و این هم پس از لطف خداوند، محبت و لطف همه طرفداران عزیز است و قدردان مهربانی تک تک این عزیزان هستم.

علی اصحابی ,آلبوم دیره ,آلبوم دیره علی اصحابی ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,327
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500