ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : سه‌شنبه 11 شهریور 1393 - ساعت 10:32:49
چاپ خبر

امیدواریم ماندگار شویم

سرپرست گروه پاپ ستاره قطبی :

بهاره ایلچی سرپرست گروه ˝ستاره قطبی˝ می‌گوید این گروه برای معرفی خودش به مخاطب مسیر بسیار سختی در پیش دارد و تنها حمایت بانوان کشور ادامه این راه را میسر می‌کند.

ستاره قطبی.jpgبهاره ایلچی سرپرست گروه ˝ستاره قطبی˝ می‌گوید این گروه برای معرفی خودش به مخاطب مسیر بسیار سختی در پیش دارد و تنها حمایت بانوان کشور ادامه این راه را میسر می‌کند.

حوزه موسیقی بانوان این روزها شاهد فعالیت گروه‌های متعدد است که هر یک درحد توان خود تلاش می‌کنند مخاطباب بیشتری را جذب کنند و حرف تازه‌تری برای طرح در این عرصه داشته باشند.

به گزارش هنرآنلاین ، در سال‌های اخیر گروه های بانوان بیشتر در ژانر موسیقی سنتی و در برخی موارد اجرای قطعات پاپ تولیدشده در دهه‌های گذشته فعال بودند و جای سایر ژانرهای موسیقی از جمله موسیقی پاپ در این فضا به شدت خالی است و برخلاف مردان که بسیار در حوزه پاپ بسیار فعال هستند، تاکنون بانوان سهم ناچیزی از این عرصه را به خود اختصاص داده اند.

گروه ستاره قطبی به سرپرستی بهاره ایلچی یکی از معدود گروه‌هایی است که در حوزه موسیقی پاپ بانوان فعالیت می‌کند. این گروه سال 1388 با همکاری تعدادی از فارغ‌التحصیلان هنرستان موسیقی تشکیل شد و در سال‌های اخیر در اجراهای متعدد در تهران به روی صحنه رفته است. برگزاری کنسرت به زبان های خارجی یکی از نوآوری های گزوه ستاره قطبی در حوزه موسیقی پاپ بانوان به شمار می‌آید.

به بهانه کنسرت جدید این گروه که قرار است روزهای 13 و 14 شهریور در تالار وحدت به روی صحنه برود، پای صحبت‌های بهاره ایلچی سرپرست و نوازنده پیانو و هارپ گروه ستاره قطبی نشستیم.

او درباره کنسرت پیش رو گفت: در این اجرا 5 خواننده و 12 نوازنده حضور دارند و در برخی از قطعات برای مخاطبان اجرای همخوانی خواهیم داشت.

سرپرست گروه ستاره قطبی افزود: در کنسرت شهریورماه زبان فرانسه نیز به مجموعه ترانه‌های خارجی گروه افزوده شده و به این ترتیب قطعاتی به 5 زبان از پنج قاره دنیا می‌خوانیم. این آهنگ‌ها به زبان‌های انگلیسی، عربی، هندی، فرانسوی و فارسی اجرا خواهد شد. همچنین ترانه هایی از گویش‌های مختلف سراسر ایران را در این برنامه خواهیم داشت.

ایلچی درخصوص افزودن قطعات جدید به برنامه اجرا اظهار داشت: همانطور که مطلع هستید افرادی که برای دیدن یک کنسرت پاپ می روند، آثار هنرمند مورد نظر را حفظ هستند یعنی یکسری آثار در همه کنسرت‌ها تکرار می‌شود. علاوه بر این، ما در گروه‌های موسیقی بانوان با توجه به اینکه نمی توانیم آلبوم داشته باشیم و همه آنچه مخاطبان از ما می بینند تنها روی استیج است، امکان این را نداریم که ترکیب کار را کاملا عوض کنیم، چون بیننده ما را با بعضی قطعات به خاطر می آورد و می شناسد، اما برای اینکه درجا نزنیم و در کارمان تنوع ایجاد کنیم، در هر کنسرت 3 تا 5 آهنگ جدید اضافه می‌کنیم. بنابراین در هر کنسرت حدود 20 درصد از کارهای اجرا شده جدید است.

این نوازنده پیانو در پاسخ به این پرسش که معیار انتخاب قطعات خارجی برای اجرا در کنسرت‌های گروه ستاره قطبی چیست، گفت: یکی از معیارهایی که در این انتخاب اهمیت بسیاری دارد امکان دسترسی به متن ترانه‌های مورد نظر است. یعنی گاهی اوقات اگر بخواهیم به سراغ زبان‌های خاص‌تر برویم، ممکن است به متن ترانه دسترسی نداشته باشیم. معیار دیگر این است که اجرای قطعه انتخاب شده در توان و امکان گروه باشد و مهم‌تر از همه اینکه آهنگ انتخاب شده باید با سلیقه مخاطبان ما همخوانی داشته باشد.

سرپرست گروه پاپ ستاره قطبی درخصوص نحوه شکل‌گیری این گروه اظهار داشت: یکی از مزایای تیم ما این است که همه اعضا از فارغ‌التحصیلان مدرسه موسیقی هستند. ما گروهی هستیم که از کودکی باهم دوست بودیم و در دوران هنرستان و دانشگاه هم در کنار هم بودیم. با توجه به قوانین هنرستان های موسیقی که امکان تحصیل برخی سازها مثلا سازهای الکترونیک یا درامز در آن مقدور نیست، من از دوستانم خواستم به سراغ یادگیری این سازها بروند. ما سه سال وقت گذاشتیم تا نوازنده ها به سطح قابل قبول برسند، سپس فعالیتمان را آغاز کردیم.

بهاره ایلچی درخصوص تفاوت کار گروه ستاره قطبی در قیاس با سایر گروه‌های بانوان اظهار داشت: پیش از ما گروه های پاپ دیگری در موسیقی بانوان فعال بودند، اما ما مدعی هستیم سبک متفاوتی کار می‌کنیم، چون در گذشته در کنسرت‌های پاپ بانوان سازها به صورت زنده اجرا نمی‌شد و به صورت پلی‌بک پخش می‌شد. ما اولین گروهی هستیم که موسیقی صددرصد زنده اجرا کردیم.

او در ادامه به هدف گروهش از ادامه کار اشاره کرد و گفت: سه سال طول کشید تا مجوز اجرا بگیریم و بهای سنگینی را نیز پرداختیم. همه ما متخصص موسیقی هستیم و علیرغم همه تعصب‌ها سعی کردیم بهترین اثر را ارائه دهیم. تنها هدفمان این بود که به عنوان یک بانوی ایرانی نشان بدهیم در کشور ما هم می‌شود در این حوزه کار کرد.

بهاره ایلچی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی می‌تواند انگیزه‌بخش گروه ستاره قطبی در ادامه این مسیر باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما نمی توانیم تبلیغات مورد توجهی برای کارهایمان داشته باشیم، باید روی حمایت خانم‌ها حساب کنیم. وارد شدن به عرصه موسیقی سخت نیست، ما امیدواریم ماندگار شویم. در حال حاضر گروه هایی در موسیقی پاپ آقایان فعال هستند که از لحاظ سطح حرفه‌ای پایین‌تر از ستاره قطبی هستند، ولی به علت اینکه ما قادر به تبلیغاتی چون نصب بیلبورد و استند و استفاده از شبکه های رادیو تلویزیونی نیستیم و حتی امکان مانور دادن روی عکس مان را روی پوستر گروه نداریم؛ مسیر بسیار سخت‌تری برای معرفی خودمان به مخاطب در پیش داریم، بنابراین تنها حمایت بانوان کشورمان است که ادامه این راه را برای ما میسر می‌کند.

کنسرت گروه "ستاره قطبی" روزهای 13 و 14 شهریور ساعت 15 در تالار وحدت برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید اینترنتی بلیت‌های این کنسرت به سایت ایران‌کنسرت مراجعه کنند.

ستاره قطبی ,گروه ستاره قطبی ,بهاره ایلچی ,کنسرت ,کنسرت گروه ستاره قطبی ,
آمار بازدید : 1,595
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500