ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 - ساعت 11:05:07
چاپ خبر

تدوین سند توسعه راهبردی موسیقی نواحی ایران

<font face="Droid Arabic Naskh" size="2">مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین سند توسعه راهبردی موسیقی نواحی ایران خبر داد.</font>

ارجمند.jpgمدیرمرکز موسیقی حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین سند توسعه راهبردی موسیقی نواحی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز ارجمند شامگاه چهارشنبه درحاشیه آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره سراسری دف نوازی نوای رحمت در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه بعد از انقلاب موسیقی نواحی درایران جنبه ارزشی برای دولت پیدا کرد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب موسیقی از جنبه پژوهشی به عنوان موردی مطالعاتی مورد نظر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: استفاده  ازموسیقی نواحی به عنوان ابزاری برای ایام ومناسبت های مختلف از دیگر جنبه هایی بود که این موسیقی در کشور پیدا کرد و بدین وسیله موسیقی محلی تبدیل به موسیقی سفارشی شد.

مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری ادامه داد: در مواردی هم چون آواز زنان در پای دار قالی که مسیر و روند زندگی مبین هویت موسیقی است دیگر دولت تعیین کننده این جنبه از موسیقی نیست.

حفظ موسیقی نواحی ایران بر عهده مردم است

ارجمند با تاکید براینکه موسیقی نواحی باید از جنبه سفارشی خارج شود،اظهارداشت: امروز نیاز است که نگاه حمایتی به موسیقیدان و موسیقی نواحی در کل کشور شود.

وی بیان کرد: وضعیت معیشتی موسیقیدانان نواحی امر بسیار مهم و ضروری است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول چندین سال گذشته بحث اسکان عشایر،مهاجرت،چندقومیتی و غیره باعث شده است بخشی از موسیقی نواحی  از بین برود.

مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به اینکه بیمه هنرمندان حوزه موسیقی یکی ازضروری ترین مباحث حمایتی از این قشراست، عنوان کرد: بانک اطلاعاتی از تمامی هنرمندان حوزه موسیقی تهیه شده است وانجام  برنامه های حمایتی برای این هنرمندان هم دردست اقدام داریم.

ارجمند اظهارداشت: در گذشته با موسیقیدانان بیشتر صدقه ای رفتار و برخورد می شد در حالیکه این افراد جزو ثروتمندترین افراد از نظر هنری محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه موسیقی نواحی ایران جزو میراث ناملموس بشری محسوب می شود، بیان کرد: دولت ها نباید در حفظ این نوع موسیقی دخالت کنند چراکه حفظ این میراث گرانبها برعهده خود مردم است.

تدوین سند موسیقی ایران

وی از تدوین سند توسعه راهبردی موسیقی نواحی ایران خبر داد و افزود: سندی مبتنی بر پژوهش های انجام شده توسط اساتید دانشگاه در زمینه موسیقی نواحی ایران هم اکنون درحال تدوین است و تا چندماه آینده به تصویب می رسد.

مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سندموسیقی کشور هم بعد از 34 سال از عمر انقلاب در دولت گذشته تدوین شد که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تایید قرار نگرفت.

ارجمند بیان کرد: سندموسیقی تدوین شده در دولت گذشته  بیشتر دارای عامل بازدارندگی بود تا پیشرفت .

وی اظهارداشت: سندجدید موسیقی کشور هم اکنون در حال تدوین است و اجرای آن می تواند مبنای پیشرفت موسیقی کشور باشد.

پیروزارجمند ,موسیقی نواحی ,تدوین سندراهبردی موسیقی نواحی ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,170
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500