ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : شنبه 22 شهریور 1393 - ساعت 11:29:54
چاپ خبر

اجرای «موسیقی آزاد» در تالار وحدت

<font face="Droid Arabic Naskh" size="2">«بیورن مه یر» نوازنده باس، «ساموئل روهرر» نوازنده سازهای کوبه‌ای و «کلاوس گزینگ» نوازنده کلارینت باس، سه نوازنده برجسته‌ای هستند که به تهران سفر خواهند کرد و در تالار وحدت به روی صحنه خواهند رفت.</font>

آزاد.jpg«بیورن مه یر» نوازنده باس، «ساموئل روهرر» نوازنده سازهای کوبه‌ای و «کلاوس گزینگ» نوازنده کلارینت باس، سه نوازنده برجسته‌ای هستند که به تهران سفر خواهند کرد و در تالار وحدت به روی صحنه خواهند رفت.

به گزارش فارس، در کارنامه هر یک از این سه موسیقی‌دان، سابقه همکاری با هنرمندان بزرگ دنیا مشاهده می‌شود که دامنه وسیعی از موسیقی جز، ملل، کلاسیک و آوانگارد را در بر می‌گیرد.

«بیورن مه» یر نوازنده باس و عضو سابق گروه مشهور رونین، موسس گروه سوئدی بازاربلو و عضو گروه کوارتت انور براهم عود نواز برجسته تونسی، برای موسیقی دوستان ایرانی نامی آشنا است. او از سال 1384 تا کنون در قالب تمامی گروه های یاد شده در ایران به اجرا پرداخته و همچنین کارگاه های تخصصی متعددی نیز در تهران دایر کرد.

«ساموئل روهرر» نیز به همراه تریو کالین ولون و کوارتت وولفرد برده روده تا کنون دو بار در تهران به روی صحنه رفته است و در زمره کوبه‌ای نوازهای صاحب سبک در صحنه موسیقی نوگرای اروپاست.

«کلاوس گزینگ» که علاقمندان موسیقی او را به عنوان آهنگساز و نوازنده در گروه خواننده مشهور جز انگلستان و همچنین نوازنده کوارتت انور براهم می‌شناسند، جزو معدود هنرمندان مطرح و فعال در زمینه نوازندگی ساز نامعمول و جذاب کلارینت باس است.

این سه هنرمند که هر یک سابقه همکاری طولانی با انتشارات پیشرو «ای‌سی‌ام» دارند، اکنون در کنار یکدیگر به خلق موسیقی جدیدی می‌پردازند که خود آن‌ را موسیقی آزاد می‌نامند. آن‌ها به موسیقی خود صرفاً عبارت موسیقی اتلاق می‌کنند و میان موسیقی با ساختار نوشته شده و بداهه نوازی سیر می‌کنند تا عرصه شنیداری جدیدی را خلق کنند.

بنا بر این گزارش، این کنسرت در قالب برنامه «بازی گوش» نشر هرمس در روزهای 17 و 18 مهر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

بیورن مه یر ,ساموئل روهر ,کلاوس گیزینگ ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,247
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500