ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 24 شهریور 1393 - ساعت 11:05:02
چاپ خبر

˝یک فانتزی˝ در بازار موسیقی کشور

<font size="2" face="Droid Arabic Naskh">&nbsp;آلبوم ˝یک فانتزی˝ ساخته موزیسین‌های هلندی در ˝تریوی کپرا˝ با الهام از موسیقی خاورمیانه وارد بازار موسیقی کشور شد.</font>

فانتزی.jpg آلبوم ˝یک فانتزی˝ ساخته موزیسین‌های هلندی در ˝تریوی کپرا˝ با الهام از موسیقی خاورمیانه وارد بازار موسیقی کشور شد.

این مجموعه اثری از "تریوی کپرا" از کشور هلند است. رمبرانت فردریش (نوازنده پیانو)، تونی اوروا‌تر (نوازنده کنترباس) و وینست پلنجر (نوازنده تمبک) و مهمان گروه یورام لاچیش (نوازنده کلارینت)، "تریوی کپرا" را تشکیل داده‌اند.

به گزارش هنرآنلاین ، کپرایی‌ها با استفاده از "شه نای" و "سرنا" در ساخت و تنظیم قطعات این آلبوم سعی کردند تا مفاهیم و نواهای موسیقی خاورمیانه‌ای را با فضای موسیقی جاز درهم بی‌آمیزند.

تریویِ کِپِرا زمانی شکل گرفت که اعضای آن جملگی متوجه شدند که علاقه‌ای مشترک به موسیقی خاورمیانه علی‌الخصوص سنت‌های موسیقایی ایرانی و عربی دارند.

از جمله دیگر فعالیت‌های تریوی کپرا همکاری با کیهان کلهر در فستیوال نوامبر میوزیک سال ۲۰۱۳ در شهر آمستردام هلند است.

"رامبرانت فرریش" سالهایی از جوانی‌اش را در مصر زندگی کرده و با فرهنگ و نواهای شرقی آشنایی کامل دارد. تونی اُوروا‌تر با موسیقیدان‌های زیادی از این ناحیه همکاری کرده و درنتیجه به مناسبت‌های مختلف از شرق دیدن کرده است. بعد‌ها، وینسنت پلنجر، درطی مطالعاتش روی تمبکِ ایرانی، به بداهگی و گرمای موسیقی ایرانی پی برده است.

این مجموعه شامل ۱۲ قطعه است که آپادانا، ضرب رنگ، دستگاه نقاشی، دستگاه انور، خواهشی از پاییز و یک فانتزی نام برخی از این قطعات هستند.

آلبوم "یک فانتزی" به همت موسسه رهگذر هفت اقلیم وارد بازار موسیقی کشور شده است.

یک فانتزی ,آلبوم یک فانتزی ,تریوی کپرا ,هلند ,موسیقی خاورمیانه ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,516
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500