ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 24 شهریور 1393 - ساعت 11:23:13
چاپ خبر

کنسرت گروه ˝کهت میان˝ با اعضای جدید و موسیقی جدید

<font size="2" face="Droid Arabic Naskh">&nbsp;گروه ˝کهت میان˝ به سرپرستی همایون مجدزاده بعد از 10 سال دوری از صحنه با اجرای موسیقی متفاوت روی صحنه می‌رود.</font>

 کهت.jpgگروه ˝کهت میان˝ به سرپرستی همایون مجدزاده بعد از 10 سال دوری از صحنه با اجرای موسیقی متفاوت روی صحنه می‌رود.

همایون مجدزاده نوازنده چیره‌دست گیتار الکتریک و سرپرست گروه "کهت میان" که در روزهای آتی با کنسرتی در ایوان شمس روی صحنه می‌رود، درخصوص گرایش‌های جدید این گروه در کنسرت و همچنین آثار در دست انتشار این گروه با هنرآنلاین گفت‌وگو کرد.

مجدزاده درباره فعالیت‌های اخیر گروه اظهار داشت: این روزها مشغول کار روی آلبومی جدید هستیم که امیدوارم تا پایان سال به مرحله انتشار برسد. این آلبوم فضای کاملا متفاوتی با کارهای گذشته گروه دارد و در اجرای این کنسرت هم بیشتر اجرای قطعات این آلبوم را مد نظر گرفتیم؛ حتی ابتدا قصد داشتیم کنسرت شهریورماه را با ترکیبی از همین آثار جدید اجرا کنیم، اما به علت اینکه مخاطبانمان هنوز با این فضای جدید آشنایی ندارند تصمیم گرفتیم کنسرت را با ترکیبی از کارهای دو آلبوم پیشین و قطعاتی از آلبوم جدید اجرا کنیم.

او در ادامه به ذکر جزئیاتی درخصوص آلبوم در دست انتشار گروه پرداخت و گفت: این آلبوم برخلاف دو اثر قبلی گرایش‌های کاملا ایرانی یا بهتر است بگویم خاورمیانه‌ای دارد. ما در این آلبوم به صورت تلفیقی کار کردیم به این صورت که موسیقی محلی را وارد فضای موسیقی متال کردیم و برای این کار صداگیری سازهای‌مان را تغییر دادیم. مثلا صدای گیتار را به سمت صدای سه‌تار و تنبور نزدیک کردیم و از بیس به جای عود و عود باس صدا گرفتیم. درامز هم نقش سازهای کوبه‌ای محلی را ایفا می‌کند.

مجدزاده افزود: البته برای ضبط آلبوم از دف و تمبک استفاده می‌کنیم اما برای اجرای این قطعات در کنسرت، ترکیب اصلی‌مان در سازبندی را خواهیم داشت، بنابراین قطعاتی را برای اجرا انتخاب می‌کنیم که قابلیت اجرا با این سازها را داشته باشند. البته قصد داریم در اجراهای بعدی از ارکستر بزرگ‌تری با حضور سازهای سنتی ایرانی استفاده کنیم.

این نوازنده گیتار الکتریک درباره تلفیق در آثار جدید خود اظهار داشت: موسیقی ما در این آثار به موسیقی خاورمیانه نزدیک شده است؛ خاورمیانه از این جهت که مخاطب ردپای موسیقی عربی را نیز در این کارها خواهد دید، اما نوع هارمونی و دستگاه‌های به کار رفته در آن ایرانی هستند و برای اینکه ربع‌پرده‌ها را بتوانیم روی گیتار داشته باشیم تغییراتی در آن ایجاد کردیم.

سرپرست گروه "کهت میان" در خصوص انگیزه گروه از این تغییر گرایش اظهار داشت: تمایل ما بر این بوده که داخل ایران به کارمان ادامه دهیم و این گرایش جدید هم با فضای فرهنگی ما هم‌خوانی بیشتری دارد و هم موزیکال‌تر است. علاوه بر آن به مثابه کشفی تازه است که هرچقدر پیش می‌رویم بر جذابیت‌های کار افزوده می‌شود.

مجدزاده سپس به موضوع استفاده از کلام در آلبوم جدید اشاره کرد و گفت: در این آلبوم احتمالا 3 قطعه باکلام داریم که با همکاری خوانندگان موسیقی محلی اجرا می‌شود، اما در کنسرت شهریورماه قطعات انتخاب شده برای اجرا در کنسرت همگی از قطعات بی‌کلام خواهند بود.

او درخصوص ترکیب فعلی گروه "کهت میان" بعد از سال‌ها دور بودن از صحنه اظهار داشت: بعد از پیوستن اعضای جدید، نیاز داشتیم وقتی را صرف پرداختن به این گرایش جدید و تمرین‌ها کنیم. حال با آمادگی کامل وارد صحنه شدیم و امیدواریم اجراهای بیشتری در آینده نزدیک در کشور داشته باشیم.

همایون مجدزاده یکی از بهترین نوازندگان گیتار الکتریک در ایران است که در سال 1381 گروه "کهت میان" را تاسیس کرد. با همکاری اردوان انزابی‌پور، نوازنده (گیتار بیس)، خالد سندزاده (نوازنده درام) و علی خدادوست (نوازنده کیبرد) گروه به تدریج وارد فضای موسیقی پراگرسیو متال شد و دو آلبوم به نام های "اکسیر" و "وجود مجازی" حاصل فعالیت "کهت میان" در زمینه موسیقی متال در دهه 80 شمسی است.

گروه "کهت میان" که طی سال‌های اخیر فعالیتی در زمینه برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم نداشته، این بار با اعضای جدید و گرایش تازه‌ای در موسیقی به صحنه بازگشته است. سعید مقدمی (گیتار الکتریک)، مصطفی صالحی (بیس) و علی فرازمند (درامز) اعضای جدید گروه و یاران همایون مجدزاده در کنسرت شهریورماه هستند.

کنسرت گروه کهت میان به سرپرستی همایون مجدزاده روز 28 شهریورماه در دو سانس در تالار ایوان شمس واقع در ابتدای بزرگراه کردستان برگزار خواهد شد.

گروه کهت میان ,کنسرت گروه کهت میان ,همایون مجدزاده ,موسیقی تلفیقی ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,809
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500