ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : سه‌شنبه 25 شهریور 1393 - ساعت 13:04:21
چاپ خبر

˝گیتار قرن نوزده˝ در تالار رودکی کوک می‌شود

<font size="2" face="Droid Arabic Naskh">رسیتال دو نوازی گیتار به سرپرستی و نوازندگی بابک بابایی و همراهی وینچنزو جورا در تالار رودکی برگزار می‌شود.</font>

گیتار.jpgرسیتال دو نوازی گیتار به سرپرستی و نوازندگی بابک بابایی و همراهی وینچنزو جورا در تالار رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، پروژه ی گیتار قرن نوزده با دونوازی گیتار توسط بابک بابایی و وینچنزو جورا، آثاری از موتزارت، هایدن، سُر و کُسته در دو بخش اجرا می‌شود.

پروژه قرنِ نوزده یا همان اُتّوچِنتو (Ottocento)، بر روی رِپرتوارِ دوره ی کلاسیکِ اروپا تمرکز دارد یا به صورتِ دقیق تر، سوناتهای کلاسیکِ سبکِ ویَن می‌باشد.

این دو هنرمند قطعاتِ تنظیمیِ خود از کوارتِتِ زهی، سوناتهای پیانو، ساخته ی هایدن، موتسارت و بتهوفِن را نیز در کارنامه ی خود دارند که بسیاری از این قطعات تا کنون بر روی گیتار نواخته نشده است. این دو نوازنده نگاهشان در تنظیم، بازخوانیِ صدای سازهای موسیقی است تا شبیه سازی آنها بر روی گیتار.

از نکات قابل توجه این کنسرت می توان به ساز های آنه اشاره کرد به طوریکه، وینچنزو گیتارِ هفت سیمه ای (Heptacorde-Guitar) فرانسوی (میرِکور - Mirecourt) ساخته شده در سالِ ١٨٢٥ و بابک بابایی، گیتاری ساخته ی یان تولاچک (Jan Tulacek) در سالِ ٢٠١١ در جمهوریِ چِک که کُپی ای از گیتارِ اِشتاوفر (گیتارسازِ اتریشی - J. A. Stauffer) را می‌نوازد.

"رسیتال دونوازی گیتار" 27 و 28 شهریورماه، ساعت 20 در تالار رودکی اجرا می‌شود.

گیتارقرن نوزده ,رسیتالب گیتار ,بابک بابایی ,اتوچنتو ,وینچنزوجورا ,موتزارت ,آوارککورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,137
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500