ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : یک‌شنبه 13 مهر 1393 - ساعت 10:48:12
چاپ خبر

صدای دوتار موسیقی نواحی خراسان خاموش شد

استاد غلامعلی پور عطایی نوازنده پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان سر انجام بعد از مدت ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

استاد غلامعلی پور عطایی نوازنده پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان سر انجام بعد از مدت ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.
این نوازنده پیشکسوت دوتار منطقه خراسان که از مدت ها پیش با بیماری مبارزه می کرد سرانجام در سن ۷۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.
قطعه نوایی نوایی از آثار به یاد ماندنی استاد پور عطایی در عرصه موسیقی نواحی است. زنده‌یاد پورعطایی ظهر روز شنبه ۱۲ مهرماه در بیمارستان امام رضا (ع) شهر مشهد چشم از جهان فروبست.
استاد غلامعلی پور عطایی سال ۱۳۲۰ در منطقه محمود آباد تربت جام از توابع استان خراسان متولد شد. وی از همان دوران کودکی و نوجوانی به موسیقی منطقه خراسان علاقه مند شده و به نواختن ساز دوتار پرداخت.
این خواننده و نوازنده عاشقانه‌های خراسانی در دوران جوانی به سبب شهرتی که در عرصه نوازندگی و خوانندگی پیدا کرده بود، به تهران دعوت شد و از همین جا بود که در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر به اجرای برنامه در حوزه نوازندگی دوتار و موسیقی نواحی منطقه خراسان پرداخت. او در اثنای اجراهای مختلف در کشورمان بود که در بسیاری از مجامع بین المللی شرکت کرد و برنامه های مختلفی را در شهرهای مختلف اروپایی و کشورهای دیگر برگزار کرد.
زنده‌یاد پورعطایی علاوه بر نوازندگی و فعالیت در موسیقی در تعدادی از فیلم های سینمایی کارگردانان صاحب نامی چون بهرام بیضایی و واروژ کریم مسیحی به عنوان بازیگر حضور داشته است. ضمن اینکه حضور در چندین برنامه با موضوع شاهنامه و خوانش قطعه ماندگار «نوایی نوایی» از جمله فعالیتهای این هنرمند عالی رتبه حوزه موسیقی نواحی است.

استاد غلامعلی پور عطایی-غلامعلی پور عطایی- درگذشت استاد غلامعلی پور عطایی-نوازنده پیشکسوت موسیقی-پیشکسوت موسیقی-نوازنده دوتار-نوایی نوایی- بهرام بیضایی- واروژ کریم مسیحی-محمود آباد تربت جام-خراسان-استان خراسان- ostad gholamalie poorataee-gholamalie poorataee-gholam alie purataie-dargozashte ostad gholamalie poorataee-navazandeye dotar-navaee navaee-bahram beyzaee-varozh karim masihi-khorasan
آمار بازدید : 1,095
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500