ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : سه‌شنبه 15 مهر 1393 - ساعت 12:57:40
چاپ خبر

کارن همایونفر:این اتفاق باعث تأسف است!

کارن همایونفر آهنگساز فیلم «طهران تهران» گفت: باعث تاسف است که با وجود اجازه ندادن به استفاده از آهنگ این فیلم برای سریال «معراجی‌ها»، شاهد پخش آن از تلویزیون بودیم.

کارن همایونفر آهنگساز فیلم «طهران تهران» گفت: باعث تاسف است که با وجود اجازه ندادن به استفاده از آهنگ این فیلم برای سریال «معراجی‌ها»، شاهد پخش آن از تلویزیون بودیم.
این آهنگساز درباره حاشیه‌هایی که نسبت به پخش و استفاده آهنگ فیلم «طهران ، تهران» به کارگردانی داریوش مهرجویی و مهدی کرم‌پور در سریال «معراجی ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی ایجاد شده است، توضیح داد:دو روز قبل تدوین‌گر این کار با من تماس گرفت و پرسید که آیا«می‌توانیم ترانه شما را برای «معراجی ها» استفاده کنیم؟» که من هم پاسخ دادم«خیر ، ابدا و اصلا»
همایونفر ادامه داد:برایم جای تعجب است که این اتفاق در شرایطی می‌افتد که برای استفاده از این آهنگ با من تماس گرفته شد و وقتی من به عنوان خالق اثر اجازه ندادم، یک روز پس از آن، این آهنگ در آن سریال پخش شد و نمی دانم این کار مصداق چه چیزی است.
او اظهار کرد: این بسیار بد است که کسی برای فیلم خود از موسیقی یک فیلم دیگر که کارگردان دیگری دارد، استفاده می‌کند، اما در این ماجرا قصد من پرداختن به مسائل حقوقی و مادی نیست، چرا که پیش از این بسیاری از آثار من در تلویزیون به عنوان تیتراژ برنامه‌ها یا موسیقی برنامه های حیات وحش و تیزر استفاده شده است و من هیچ گاه اعتراض نکردم ولی این ماجرا فرق می کند، چرا که برای کسب اجازه تماس گرفتند.
این آهنگساز با تاکید بر اینکه این اقدام توهین مطلق است، گفت: صاحبان این فیلم می‌توانستند در صورت نیاز، آهنگسازی را دعوت کنند تا موسیقی دلخواه آنها را بسازد، اما می‌بینیم از ترانه‌ای برای فیلمی استفاده می‌شود که تفکر آن هیچ ارتباطی با تفکر فیلم ندارد.
آهنگساز آلبوم «سرانجام» با اشاره به اینکه در رسانه‌ای این آهنگ استفاده شده که همکاری زیادی با آن داشته است، ولی هیچ گاه برای استفاده از آثارش اجازه‌ای گرفته نشده، بیان کرد: یک روزی می‌رسد که این اتفاقات خوب نیست و برخورنده می‌شود، چون می بینیم کسی به زور کار تو را غصب می‌کند و به نام خودش می زند. اینجا دیگر بحث پرستیژ است که متاسفانه وجود ندارد.
آهنگساز فیلم‌های «سلطان»، «کاغذ بی خط» و «گزارش یک جشن» در پایان با ابراز تاسف دوباره از اینکه موسیقی یک فیلم بدون اجازه برای فیلم دیگری که اکران هم شده استفاده شده است ، گفت: تفکر من و اندیشه فولادوند به عنوان آهنگساز و ترانه سرای این آهنگ، نسبت به موضوع دفاع مقدس در آلبوم قبلی ما مشخص است و با آنچه در این فیلم می‌بینیم تفاوت دارد.

کارن همایونفر-طهران تهران-فیلم طهران تهران-معراجی‌ها-سریال معراجی‌ها-داریوش مهرجویی-مهدی کرم‌پور-مسعود ده نمکی-تیتراژ سریال معراجی ها-آهنگ تیتراژ سریال معراجی ها- karen homayunfar-karen homayoonfar-tehran tehran-filme tehran tehran-merajiha-seriale merajiha-darushe mehrjooie-mehdi karampoor-masud dehnamaki-titrazhe seriale merajiha-ahange titrazhe seriale merajiha
آمار بازدید : 1,076
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500