ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : جمعه 25 مهر 1393 - ساعت 03:08:13
چاپ خبر

روز بانوان موسیقی ایران در جشن سپاس

چهار گروه موسیقی بانوان به همراه سیمین غانم خواننده پیشکسوت، در جشن سپاس بنیاد خیریه فیروزنیا در تالار وحدت به صحنه رفتند.

چهار گروه موسیقی بانوان به همراه سیمین غانم خواننده پیشکسوت، در جشن سپاس بنیاد خیریه فیروزنیا در تالار وحدت به صحنه رفتند.
جشن سپاس نام برنامه ای است که ابتکار و اجرای آن را بنیاد خیریه فیروزنیا برعهده گرفته است و طی این برنامه که با مراسم باشکوهی برگزار می شود، از یکی از بانوان خیر و کارآفرین کشور که خصوصا نقشی فعال در امور کارآفرینی مربوط به بانوان ایفا می کنند، تقدیر به عمل می آید.
نخستین جشن سپاس این بنیاد که بعداز ظهر سه‌شنبه در تالار وحدت برگزار شد و به تقدیر از بانو سرور رضوی، یکی از بانوان خیر و کارآفرین، اختصاص داشت، چهار بانوی هنرمند عرصه موسیقی ایران به همراه اعضای گروهشان به اجرای برنامه پرداختند. سیمین غانم نیز که میهمان ویژه این مراسم بود، با حضور بر صحنه ترانه محبوب “گل گلدون من” را برای بانوان حاضر در مراسم اجرا کرد.
قرار بود این برنامه همراه با مراسم فرش قرمز و باحضور عکاسان و خبرنگاران اجرا شود که این بخش از برنامه در آخرین ساعات نزدیک به برگزاری لغو شد. ژیلا امیرشاهی مجری باسابقه رادیو تلویزیون کشور که اجرای مراسم را برعهده داشت، با انتخاب اشعار و متون زیبایی با محوریت “زن” شور و حال ویژه ای به این مراسم بخشیده بود.
پریچهر خلوتی به همراه گروه پریشاد که اجرای بخش نخست برنامه را برعهده داشت، با اجرای چند قطعه از آثار ماندگار موسیقی ایران شور خاطرات قدیمی را در حاضران زنده کرد. قطعات “فردا تو می آیی”، “از برت دامن کشان” و “پرسون پرسون” با صدای پریچهر خلوتی و قطعه بی‌کلام “بیا بنویسیم” تشکیل‌دهنده اجرای زنده گروه “پریشاد” در جشن سپاس بود.
سپس گروه حرکات آیینی “شیفتگان دل” به سرپرستی هایده کیشی پور به صحنه آمد و قطعه نخست برنامه اش را با همراهی موسیقی استاد حنانه برگزار کرد.
شهلا میلانی خواننده آواز کلاسیک و مدرس آواز به صحنه آمد تا با اجرای چند قطعه کلاسیک فضای مراسم را عوض کند. میلانی آریاهایی از اپرای معروف “کارمن” اثر ژرژ بیزه را اجرا کرد که با پیانوی نازلی بخشایش همراهی می شد.
اجرای شهلا میلانی یکی از زیباترین بخش های این مراسم و فرصتی کمیاب برای علاقه مندان موسیقی کلاسیک برای لذت بردن از آواز اپرایی بود. بخشی از اجرای میلانی با اجرای حرکات آیینی گروه کیشی پور همراهی می شد که بر جذابیت این قسمت افزوده بود.
گروه حرکات سنتی گونای به سرپرستی ماندانا طالبی که در دو بخش و با لباس های بسیار زیبای محلی به صحنه آمد، با اجرای حرکات سنتی لزگی و کردی شور و حالی اصیل به این مراسم باشکوه بخشیده بود.
بعد از اجرای برنامه این چهار گروه موسیقی بانوان، سیمین غانم به همراه شفیقه فیروزنیا مدیرعامل بنیاد خیریه فیروزنیا به صحنه رفتند تا با اهدای تندیس و حلقه گل از بانوی خیر و کارآفرین کشور، سرور رضوی، تقدیر کنند. سرور رضوی نیز باحضور در صحنه از برگزارکنندگان برنامه و حاضران تشکر کرد. این بانوی کارآفرین یکی از اسپانسرهای چهار گروه موسیقی یادشده و نیز گروه سیمین غانم در همه اجراها سال های اخیر بوده است.
بعد از مراسم تقدیر، سیمین غانم حاضران را به اجرای قطعه خاطره‌انگیز “گل گلدون من” میهمان کرد.
شفیقه فیروزنیا مدیر بنیاد خیریه فیروزنیا که یکی از مهم ترین برگزارکننده کنسرت های موسیقی بانوان در تهران است، پیش از آغاز مراسم در گفت و گویی اختصاصی با هنرآنلاین اظهار داشت: برگزاری جشن سپاس را برای دیگر بانوان فعال در عرصه امور خیریه و کارآفرینی جزو برنامه های آتی بنیاد فیروزنیا است.
او افزود: با توجه به اینکه فعالیت های این بنیاد بر حمایت از خانم های سرپرست خانوار و توانمندسازی آنان برای حضور در صحنه کار و فعالیت اقتصادی متمرکز شده است، بانوانی که برای تقدیر در جشن های سپاس انتخاب می شوند نیز همگی از کارآفرینان و خیرین این عرصه هستند.
مدیرعامل بنیاد فیروزنیا همچنین اعلام کرد: این بنیاد برنامه های مبتکرانه دیگری در زمینه موسیقی بانوان در دست اجرا دارد که یکی از این برنامه ها کشف استعدادهای برتر در زمینه موسیقی و آواز بانوان است. برگزیدگان این برنامه برای ادامه تحصیلات هنری خود تحت حمایت بنیاد فیروزنیا قرار خواهند گرفت.

موسیقی بانوان,سیمین غانم,بانوان موسیقی ایران,جشن سپاس,تالار وحدت,بنیاد خیریه فیروزنیا,کارآفرینی,سرور رضوی,گل گلدون من,ژیلا امیرشاهی,پریچهر خلوتی,گروه پریشاد,فردا تو می آیی,از برت دامن کشان,پرسون پرسون,بیا بنویسیم,moosighie banovan,musighie banovan,simin ghanem,banovane moosighie iren,banovane musighie iran,jashne sepas,talare vahdat,talar vahdat,bonyade kheirieye firooznia,karafarini,soroor razavi,gole goldoone man,zhila amirshahi,parichehr khalvati,goroohe parishad,goruhe parishad,farda to miaee,az barat daman keshan,porsoon porsoon,bia benevisim
آمار بازدید : 1,486
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500