ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : جمعه 25 مهر 1393 - ساعت 03:26:04
چاپ خبر

دو نوازی سیامک آقایی و کامران منتظری در تالار وحدت

کنسرت سیامک آقایی و کامران منتظری بعد از ایام محرم و صفر در تهران برگزار می‌شود.

کنسرت سیامک آقایی و کامران منتظری بعد از ایام محرم و صفر در تهران برگزار می‌شود.
سیامک آقایی و کامران منتظری اواسط دی ‌ماه سال جاری در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازند. عنوان این کنسرت “باز عشق” است که قرار است این دو نوازنده با رپرتوار جدید به صحنه روند.
این کنسرت شامل دو بخش است و پنج قطعه در این کنسرت اجرا می‌شود که بیشتر قطعات در آواز ابوعطا و بیات ترک است. همچنین این کنسرت به دونوازی تنبک و سنتور اختصاص دارد. در این کنسرت سیامک آقایی (سنتور) و کامران منتظری (تنبک) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
این دو نوازنده از بهمن‌ماه سال گذشته در شهرهای مختلف به صحنه رفتند که قرار است این تور موسیقی بعد از ایام محرم و صفر در شهرستان‌های دیگر از جمله شیراز، اصفهان و…. ادامه یابد.
سیامک آقایی نواختن سنتور را ابتدا نزد رویا حلاج در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران آغاز کرد و سپس برای گسترش حیطهٔ نوازندگی و آموختن ظرایف موسیقی از اساتیدی چون مسعود شناسا، حسین ملک، پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی، ناصر فرهنگ‌فر، فرامرز پایور، مجید کیانی و رامبد صدیف استفاده کرد.
او دانش‌آموختهٔ رشته موسیقی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او همچنین نزد موسیقیدانان دیگری چون فرهاد فخرالدینی، محمدرضا درویشی، تقی بینش و محمدتقی مسعودیه نیز تلمذ کرده‌است.او از سال ۱۳۷۵ تاکنون در دو زمینهٔ موسیقی محلی ایران و مکاتب سنتورنوازی به گردآوری اطلاعات پرداخته‌است. حاصل کار او در زمینه نخست گردآوری آرشیو صوتی و تصویری و فرهنگ واژگان و سازهای رایج در موسیقی شمال خراسان (با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور) است. او سلسله بحث‌هایی دربارهٔ مکتب‌های سنتورنوازی و ساختارشناسی نوازندگی (با همکاری برنامهٔ نیستان در رادیو فرهنگ) اجرا کرده‌است.
سیامک آقایی در زمینهٔ موسیقی مقامی نیز فعالیت‌هایی انجام داده و علاوه بر این‌ها در زمینهٔ ساخت ساز هم تجربیاتی دارد که به عنوان مثال به ساخت ساز “قیچک بم” می‌توان اشاره کرد که در آخرین کنسرت پرویز مشکاتیان از آن استفاده شد. او همچنین به آموزش ردیف موسیقی ایرانی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پرداخته‌است. این آهنگساز و سنتور نواز در عرصهٔ کنسرت‌های خارجی نیز فعالیت‌هایی داشته که می‌توان به کنسرت او با “یو یو ما” در پروژه راه ابریشم اشاره کرد.

کنسرت,کنسرت دو نوازی سیامک آقایی و کامران منتظری,کنسرت جدید,کنسرت های جدید,کنسرت های آینده,دو نوازی سیامک آقایی و کامران منتظری,کنسرت جدید دو نوازی سیامک آقایی و کامران منتظری,تالار وحدت,سیامک آقایی,کامران منتظری,دو نوازی,باز عشق,کنسرت باز عشق,پرویز مشکاتیان,راه ابریشم,konsert,koncert,konserte donavazie siamak aghaee va kamran montazeri,koncerte donavazie siamak aghaee va kamran montazeri,konserte jadid,konserthaye jadid,koncerte jadid,koncerthaye jadid,konserthaye ayande,koncerthaye ayande,donavazie siamak aghaee va kamran montazeri,talar vahd,siamak aghaee,kamran montazeri,donavazi,baz eshgh,konserte baz eshgh,koncerte baz eshgh,parviz meshkatian,rahe abrisham
آمار بازدید : 1,382
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500