ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : یک‌شنبه 27 مهر 1393 - ساعت 09:51:59
چاپ خبر

عروج موسیقی در روز بزرگداشت حافظ

گروه عروج در سالن آمفی تئاتر محک به اجرای کنسرت در دو سانس پرداخت و میزبان هواداران خود بود.

گروه عروج در سالن آمفی تئاتر محک به اجرای کنسرت در دو سانس پرداخت و میزبان هواداران خود بود.
بیستم مهر ماه روزی است که برای دوستداران هنر یک روز عادی نیست چرا که روز بزرگداشت حافظ است. بیست مهر امسال تفاوت بزرگی با بیست مهرهای گذشته داشت چرا که گروه «عروج» به سرپرستی «سید سیروس رضوی» به مناسبت روز بزرگداشت حافظ روی صحنه آمفی تئاتر موسسه محک حاضر شد و کنسرت خود را برگزار کرد. این کنسرت در دو بخش اجرا شد. بخش اول که با تکنوازی سید سیروس رضوی آغاز شد به دستگاه شور و بخش دوم به دستگاه اصفهان اختصاص داشت. در بخش اول قطعات نسیم، عروج و مرغ حق اجرا شد و با تکنوازی تنبور ادامه پیدا کرد و با قطعه شنیدنی رقص پروانه به اتمام رسید. بخش دوم این کنسرت با تکنوازی دف شروع و با قطعه های دو نوازی کمانچه و بربط، مستان و رقص باد پیش رفت و به قطعه پایانی به نام آتش دل رسید.
 سید سیروس رضوی از معدود سازندگان تنبور است که به طور حرفه ای به نوازندگی تنبور نیز مشغول است، وی در گفتگویی در این باره اشاره کرد:”آسیب های وارده به انگشتان دست در حرفه ی تنبور سازی ، نوازندگی این ساز را برای سازنده بسیار دشوار می کند.”  با این حال، سید سیروس رضوی علاوه بر ساختن سازهای با کیفیت، پنجه ای شیرین و گیرا در امر نوازندگی تنبور و طبعی منیع در آهنگ سازی و ارائه قطعات مختلف با تنبور دارد.
اجرای بعدی گروه  «عروج» در فصل زمستان خواهد بود و در این فاصله گروه به تمرینات خود ادامه خواهد داد.

کنسرت,کنسرت گروه عروج,کنسرت جدید,کنسرت های جدید,گروه عروج,کنسرت جدید گروه عروج,روز بزرگداشت حافظ,سید سیروس رضوی, konsert,koncert,konserte goroohe orooj,koncerte goroohe orooj,konserte jadid,konserthaye jadid,koncerte jadid,koncerthaye jadid,goroohe orooj,goruhe oruj,seyed siroose razavi
آمار بازدید : 1,321
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500