ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 1 آبان 1393 - ساعت 04:39:50
چاپ خبر

چوب رهبری ارکستر سمفونیک بغداد در دست یک ایرانی

در پی سفر مدیر کل امور جشنواره‌ها و همکارى‌هاى بین الملل سازمان سینمایى به منظور رایزنی با مسوولان فرهنگی عراق در بغداد، ایران و عراق در زمینه‌های مختلف سینمایی همکاری می‌کنند و آرش امینی رهبر مهمان ارکستر سمفونیک بغداد خواهد بود.

در پی سفر مدیر کل امور جشنواره‌ها و همکارى‌هاى بین الملل سازمان سینمایى به منظور رایزنی با مسوولان فرهنگی عراق در بغداد، ایران و عراق در زمینه‌های مختلف سینمایی همکاری می‌کنند و آرش امینی رهبر مهمان ارکستر سمفونیک بغداد خواهد بود.
آرش امینی مدیرکل امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین الملل سازمان سینمایی همزمان با اختتامیه جشنواره فیلم بغداد به دعوت وزیر فرهنگ عراق به این کشور سفر کرد. وی در این سفر و در اختتامیه این رویداد سینمایی جوایز سینمای ایران را در جشنواره بغداد دریافت کرد. همچنین در این مراسم از حضور و حمایت جمهوری اسلامی ایران از جشنواره فیلم بغداد قدردانی شد.
وی در ادامه این سفر از مرکز تجارى جدید بغداد «منصور مال» که داراى پنج سالن سینماى مجهز به آخرین تکنولوژى روز با ظرفیت متوسط هر سالن ١۵٠ نفر است بازدید کرد. مجموعه سینمایى منصور تنها سینماى بغداد است که با مدیریت حرفه‌اى این مجموعه، آخرین آثار سینمایى جهان هم زمان با اروپا و امریکا در این سالن‌ها به نمایش در مى‌آید.
مدیرکل امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین الملل سازمان سینمایی در نشستی با مدیریت این سینما مذاکراتی را برای اکران آثار سینمایی در بغداد و این سینما انجام داد.
در این نشست توافق شد آثار ایرانی بر اساس جدول زمان بندى سالانه از نیمه دوم آبان ماه با پشتیبانی سازمان سینمایی از صاحبان فیلم‌های ایرانی اکران شود.
در بخش دیگرى از ملاقات‌های امینی با مدیران فرهنگی عراق، نحوه حضور و میزان مشارکت سازمان سینمایى در جشنواره بین المللى بهاره بغداد که نوروز سال ۹۴ نخستین دوره آن برگزار می‌شود مورد بحث قرار گرفت.
بر اساس توافق‌های انجام شده کار گروه ویژه و مشترکى پیشنهادات طرفین را در این باره بررسى و در اسرع وقت نسبت به اجراى توافقات اقدام می‌کنند.
همچنین حضور جمهورى اسلامى ایران به عنوان شرکت کننده فعال در این فستیوال مورد توافق قرار گرفت.
در نشست مدیر کل جشنواره ها و همکاری های بین المللی سازمان سینمایی با مقامات ارشد وزارت فرهنگ عراق، لزوم اجرایى شدن توافقات قبلى مورد تاکید طرفین قرار گرفت و به همین منظور برنامه‌هاى عملیاتى دوره‌هاى تکمیلى فیلمسازان و عکاسان عراقى و همچنین برنامه‌هاى آموزشى و پیوسته فیلمسازان جوان عراق تدوین شد.
بر این اساس در یک ماه آینده شاهد برپایی نخستین دوره آموزشی فیلمسازان عراقی با همکاری سازمان سینمایی خواهیم بود.
آرش امینی رهبر مهمان ارکستر سمفونیک بغداد
مدیرکل امور جشنواره ها و همکارى‌هاى بین الملل سازمان سینمایى که چند روزی است به منظور رایزنی با مسوولان فرهنگی عراق در بغداد به سر می‌برد رهبر مهمان ارکستر سمفونیک بغداد خواهد بود.
این برنامه به همت وزارت فرهنگ عراق و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
امینی در این باره گفت: در این برنامه آثارى از حشمت سنجرى، لوریس چکناوریان، روسینى و خاچاطوریان را اجرا خواهم کرد.
اجرای ارکستر سمفونیک بغداد به رهبری آرش امینی به عنوان رهبر مهمان شامگاه پنجشنبه در بغداد برگزار می‌شود.

رهبری ارکستر, رهبری ارکستر سمفونیک بغداد, آرش امینی,جشنواره فیلم بغداد,rahbarie orkestr,rahbarie orkestr samfonike baghdad,arash amini,jashnvareye filme baghdad
آمار بازدید : 1,062
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500