ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : سه‌شنبه 6 آبان 1393 - ساعت 04:40:37
چاپ خبر

سراج، «مسیحا» را روایت می کند

آلبوم تازه سیدحسام‌الدین سراج با عنوان «مسیحا» به تازگی منتشر و روانه بازار موسیقی شده است.

th (2).jpgآلبوم تازه سیدحسام‌الدین سراج با عنوان «مسیحا» به تازگی منتشر و روانه بازار موسیقی شده است.
آلبوم«مسیحا» در دو سی دی به آهنگسازی و تنظیم بهرام خانی ضبط شده است. این اثر، جنبه روایی دارد و در آن از اشعار شاعرانی چون حافظ استفاده شده است.
این اثر به نوعی، مستند تاریخی محسوب می‌شود که از منظرهای روایتی بی‌شباهت به «خسرو و شیرین» و «لیلی و مجنون» نیست. قطعات آلبوم«مسیحا» با ارکستر بزرگ سازهای زهی ایرانی اجرا شده و در کنار این سازها، رنگ جدیدی از سازهای کوبه ای مانند«کوزه» و برخی سازهای کوبه‌ای که در موسیقی مقامی دیده می‌شود به کار گرفته شده است.
این آلبوم ۲۸ قطعه دارد که از میان این قطعات می‌توان به «مسیحا»، «مقام فنا»، «باد صبا»، «رویا»، «دل آرام»، «خرامان»، «درد پنهان»، «حریم حرم» و «شاهد ازل» اشاره کرد.
از حسام‌الدین سراج تاکنون آلبوم‌های «نینوا ۱» ،«نینوا ۲»، «باغ ارغوان»، «وصل مستان»، «شمس الضحی»، «یاد یار»، «آفاق عشق نظامی (خسرو شیرین، لیلی مجنون)»، «طریقت عشق»، «آینه رو»، «دل آرا»، «بی‌نشان»، «نگاه آسمانی»، «نرگس مست»، «بوی بهشت»، «شرح فراق»، «شهر آشنایی»، «رویای وصل»، «نازنین یار»، «وداع»، «نازنین یار»، «عشق و مستی»، «ماه نو»، «آئینه و آه»، «قصه گیسو»، «جام الست»، «راه بی‌نهایت» و «خوشا سرو» منتشر شده است.
بر اساس این گزارش، آلبوم تازه حسام‌الدین سراج با عنوان «مسیحا» به همت مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر و روانه بازار موسیقی شده است.

آلبوم ,آلبوم موسیقی, آلبوم جدید ,آلبوم جدید سراج,آلبوم جدید موسیقی ,مسیحا,مسیحا سراج,حسام‌الدین سراج,خسرو و شیرین,لیلی و مجنون,حافظ,album,albom,albome jadid,albume jadid,albome jadide seraj,albume jadide seraj,albome jadide hesamodine seraj,albume jadide hesamodine seraj,masiha,masiha seraj,masiha hesamodine seraj,seraj,hesamodine seraj,khosro va shirin,leili va majnoon,hafez
آمار بازدید : 1,201
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500