ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : سه‌شنبه 6 آبان 1393 - ساعت 04:54:05
چاپ خبر

پیروز ارجمند درگذشت ساسان سپنتا را تسلیت گفت

مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت دکتر ساسان سپنتا، استاد دانشگاه و پژوهش‌گر موسیقی و ادبیات را تسلیت گفت.

th (1).jpgمدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت دکتر ساسان سپنتا، استاد دانشگاه و پژوهش‌گر موسیقی و ادبیات را تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: «شناخت هنر والا و حفظ ارزش‌های آن بی تردید نیازمند محققان و اندیشمندانی‌ست که عمر گرانمایه خویش را صرف پژوهش شناخت و شناساندن هنر به نسل‌های پس از خود می‌کنند. به یقین نام و یاد پژوهشگران و اندیشمندان تا آن زمان که علم برجاست، بر زبان ها جاریست. فقدان دکتر سپنتا را به جامعه موسیقی تسلیت می‌گویم و برای این معلم والا مقام طلب رحمت و مغفرت الهی را دارم.»
 دکتر ساسان سپنتا متولد سال ۱۳۱۳، نوازنده ویلن، پژوهش‌گر، مؤلف و مدرس دانشگاه شنبه ‌شب از دنیا رفت. وی از شاگردان « علینقی وزیری » ، «روح‌الله خالقی»، «ابوالحسن صبا»، «آرمیک گورگین» و «محمود تاج» بود.
 سپنتا در سال ۱۳۳۸ آثار صوتی نفیس استادان موسیقی عصر ناصرالدین شاه را که بر استوانه‌های مومی دستگاه فنوگراف ضبط شده بود و مدتی بیش از شصت سال به علت عدم راه کارهای فنی متروک و بلااستفاده مانده بود کشف و با ساختن و ابداع ادوات دست ساز و تمهیدات فنی بازیابی صوتی نمود و تحلیل و توصیف سبک و ویژگیهای هنری آثار بازیابی شده را در برنامه‌های رادیو تلویزیونی، تلویزیون ملی ایران در سالهای دهه ۱۳۵۰ عرضه کرد.

پیروز ارجمند,پیام تسلیت پیروز ارجمند,درگذشت ساسان سپنتا,ساسان سپنتا,علینقی وزیری,روح‌الله خالقی,ابوالحسن صبا,آرمیک گورگین,محمود تاج,pirooz arjmand,piruz arjmand,dargozashte sasan sepanta,sasan sepanta,alinaghi vaziri,rohollah khaleghi,abolhasane saba,armik gorgin,mahmood taj
آمار بازدید : 1,457
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500