ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - ساعت 05:40:19
چاپ خبر

حسین زمان:مجوز حضور نداشتم

مجله زندگی ایده ال: گفت وگوی حسین زمان یا مجله ایده ال که حالا دیگر خیلی وقت است آلبومی را روانه بازار موسیقی ایران نکرده و به تک قطعه‌های گهگاهش بسنده می‌کند.

مجله زندگی ایده ال: گفت وگوی حسین زمان یا مجله ایده ال که حالا دیگر خیلی وقت است آلبومی را روانه بازار موسیقی ایران نکرده و به تک قطعه‌های گهگاهش بسنده می‌کند.
فکر می‌کنید چه دلایلی باعث کم کار شدن خوانندگان نسل اول پاپ در چند سال اخیر شده است؟
اکثر خوانندگان نسل اول موسیقی پاپ بعد از انقلاب سال‌ها پشت درهای بسته مانده بودند و با خون دل و خطر کردن پا به این عرصه گذاشتند و طلسم موسیقی پاپ را شکستند و فضا را با درایت و حوصله برای حضور دیگران آماده کردند. اکثر آنها زیرنظر اساتید دلسوزی همچون مرحوم بابک بیات و استاد فریدون شهبازیان کار حرفه‌ای خود را شروع کردند و متعهد بودند تحت هر شرایطی کار نکنند.
متاسفانه طی چند سال اخیر مثل بسیاری از موارد دیگر موسیقی نیز توسط دلالان و واسطه‌ها محاصره شد و رانتخواری و پارتی‌بازی روال عادی را به هم زد. در چنین فضایی ارزش‌های هنری فراموش می‌شوند و باندبازی جای شایستگی را می‌گیرد. اگر هنرمندی نخواهد سفارشی و فرمایشی و در چارچوب‌های دیکته شده کار کند مجبور به سکوت است.
با تغییر و تحولات سیاسی کشور در یکی، دو سال اخیر امید این می‌رود که شما نسل اولی‌ها به صحنه موسیقی پاپ بازگردید.
اگر شرایط به‌گونه‌ای تغییر کند که هنرمندان آزادی عمل داشته باشند، فشارهای گوناگون از روی آنها برداشته شود و حرمت هنر محفوظ بماند قطعا به صحنه باز می‌گردند. این مملکت متعلق به همه است امیدوارم جایگاه هنر متعهد به رسمیت شناخته شود تا هنرمندان بدون زیر پا گذاشتن عزت نفس‌شان بتوانند فعالیت کنند.
چه شد که تصمیم گرفتید بعد از سال‌ها سکوت دو قطعه «زندونی» و «فکر چشمای تو بودم» را بخوانید؟
۱۰سال مجوز حضور نداشتن کافی بود و به این نتیجه رسیدم می‌توانم با حضور در فضای مجازی حصر را بشکنم که این کار را کردم. در حال حاضر منتظرم تا ببینم با تغییرات ایجاد شده می‌توانم در فضای واقعی و در وطنم فعالیت داشته باشم یا نه که اگر بشود ترجیح می‌دهم به‌صورت واقعی در جمع دوستان و هوادارانم باشم و چنانچه نشود همین روال را ادامه خواهم داد.
چرا این دو قطعه را به‌صورت زیرزمینی پخش کرده‌اید؟
من به‌صورت زیرزمینی کاری انجام نداده‌ام بلکه به‌طور واضح و شفاف خبرهای مربوط به آن را در رسانه‌هایی که حاضر به انتشار بودند، منتشر کرده‌ام و هیچ کاری را مخفیانه انجام نداده‌ام.
در سال‌های اخیر چه کردید و در حال حاضر چه می‌کنید؟ آیا تصمیم دارید باز هم بخوانید یا باید به همین دو قطعه بسنده کنیم؟
از یک سال پیش تصمیم به تولید کار و انتشار آنها در فضای مجازی گرفتم و تعدادی کار آماده کرده‌ام. دو عدد از این ترانه‌ها را به‌صورت ویدئو کلیپ دراختیار شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی قرار داده‌ام که مدتی است پخش می‌شود. بله تا زمانی که بتوانم بودجه تولید را تامین کنم حتما به کار ادامه خواهم داد.
اگر قرار باشد آلبومی تولید کنید سعی می‌کنید مجوزدار کار کنید یا خیر؟
همان‌طور که گفتم ترجیح می‌دهم کارهایم را داخل ایران تولید و منتشر کنم ولی اگر اجازه ندهند به طرق دیگر این کار را خواهم کرد.

حسین زمان,زندگی ایده ال, بازار موسیقی ایران,موسیقی پاپ,بابک بیات,فریدون شهبازیان, موسیقی,زندونی,فکر چشمای تو بودم,فضای مجازی,hossein zaman,hosein zaman,zendegie ideal,bazare moosighie iran,moosighie pop,babak bayat,fereidoon shahbazian,moosighi,musighi,zendooni,fekre cheshmaye to boodam,fazaye majazi
آمار بازدید : 1,362
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500