ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نازنین سطوتی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 15 آبان 1393 - ساعت 19:17:59
چاپ خبر

نگاهی به خوانندگانی که به مداحی پرداخته اند

در حالی به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اوج سوگواری مردم برای امام حسین(ع) رسیده‌ایم که برخی خوانندگان مطرح موسیقی کشورمان هم با ارادتی که به سید و سالار شهدا دارند، از صحنه کنسرت‌ها به شور حسینی هیات‌ها و مساجد می‌پیوندند و با نوحه‌خوانی در جمع علاقه‌مندان به سید و سالار شهیدان حاضر می‌شوند.

در حالی به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اوج سوگواری مردم برای امام حسین(ع) رسیده‌ایم که برخی خوانندگان مطرح موسیقی کشورمان هم با ارادتی که به سید و سالار شهدا دارند، از صحنه کنسرت‌ها به شور حسینی هیات‌ها و مساجد می‌پیوندند و با نوحه‌خوانی در جمع علاقه‌مندان به سید و سالار شهیدان حاضر می‌شوند.
برخی از این خوانندگان نام‌هایی آشنا و شناخته شده محسوب می‌شوند و طی سال‌های گذشته تاکنون در روزهای عزاداری به نوحه‌خوانی پرداخته‌اند. یکی از این خوانندگان حسام‌الدین سراج است که تاکنون آلبوم‌های متعددی چون نینوا و وداع را هم درباره واقعه عاشورا منتشر کرده است.
این خواننده تاکنون بارها آلبوم وداع را روی صحنه هم برده است و در اغلب اجراها با چشم گریان، قطعات مختلف را اجرا کرده است تا جایی که اعتقاد قلبی او بر مخاطبان و حاضران در سالن هم تاثیر گذاشته و آنها را منقلب می‌کند.
سراج اغلب سال‌ها در چند مراسم خاص حضور پیدا کرده و به مداحی برای امام حسین‌(ع) می‌پردازد، البته مداحی‌ای که به شیوه خاص او انجام می‌شود و با اعتقاد قلبی عمیقی همراه است.
قاری قرآن، مداح و خواننده
در میان خوانندگان موسیقی پاپ هم محمد اصفهانی نام آشنایی است؛ هرچند می‌توان گفت چندسالی است که کمتر فعالیت دارد، اما آلبوم‌ها و آثار به‌یادماندنی او هنوز هم در ذهن مردم جا دارد و نام این خواننده برایشان یادآور خاطرات موسیقایی شیرینی است.
شاید خیلی‌ها مطلع باشند که او قاری قرآن بوده است و با صدای خوش و زیبایی که دارد، به تلاوت قرآن می‌پرداخته است. او علاوه بر این‌که خواننده موفق و قاری خوبی بوده است، با صدای زیبایی که دارد، بارها به مداحی هم پرداخته است. مداحی‌های او روی سایت‌های مختلف هم قرار گرفته و در دسترس مردم قرار دارد.
آقای مشکی‌پوش و عزاداری امام حسین(ع)
در ایام عاشورای هر سال صدای گرم دیگری هم از جنوب کشورمان شنیده می‌شود و یکی دیگر از خوانندگان معروف موسیقی پاپ راهی سرزمین مادری‌اش می‌شود تا در کنار مردمی که کودکی‌اش را با آنها گذرانده است، به مداحی و عزاداری بپردازد. رضا صادقی، آقای مشکی‌پوش لباس مشکی می‌پوشد و به بندرعباس می‌رود و روزهای تاسوعا و عاشورا را در زادگاهش عزاداری می‌کند. البته او امسال هنوز خبری از حضورش در بندرعباس و مداحی برای امام حسین را اعلام نکرده است، اما به احتمال زیاد امسال را هم مانند همه سال‌های گذشته خواهد گذراند.
مداح خواننده
حامد زمانی اما چندسالی است به جرگه خوانندگان پیوسته و آلبوم‌هایی را نیز منتشر کرده است. این خواننده در اغلب اتفاقات سیاسی هم دست به کار شده است و ترانه‌هایی را خوانده که اغلب با توجه و اقبال عمومی روبه‌رو شده‌اند و ترانه «آمریکا» با صدای او و شعر محمدمهدی سیار مورد توجه رهبر انقلاب هم قرار گرفته است. او پیش از خوانندگی مداح هم بوده و بعد از ورود به دنیای خوانندگی هم با مداحی خداحافظی نکرده است. زمانی کارهای مشترکی را با مداحانی چون حسین سیب‌سرخی به مناسبت‌های مختلف انجام داده است.
او با حضور در برنامه تلویزیونی ویتامین 3 در پاسخ به کسانی که انتقاداتی را پیرامون این موضوع نسبت به او دارند، گفت: یک‌سری حرف‌ها را نمی‌شود در مداحی بیان کرد. شأن مداحی بالاتر است. خوانندگی تکنیک و علم می‌خواهد. این‌که قبلا مداح بوده‌ای چه اشکالی دارد که اکنون خواننده باشی؟ مداحی افتخارم بوده و الان هم مداحی می‌کنم.
نمی‌خواهم این شائبه ایجاد شود که من مداح شوم، چون الان مداحان خوبی در این عرصه فعالیت می‌کنند. موضوع خوانندگی با مداحی متفاوت است. باید تکلیفت با خودت مشخص باشد. حامد زمانی این شب‌ها در هیات مکتب الزهرا(س) میزبان مردم است.
بنیامین و بوی محرم
بنیامین بهادری، اما از خواننده‌هایی است که شاید تصورش را هم نکنیم که قبل از خوانندگی مداح هم بوده است. نخستین آلبوم او هرچند به شکل زیرزمینی منتشر شد، اما او در همان آلبوم هم با قطعه بوی محرم ارادت خود را به امام حسین(ع) ثابت کرد و اکنون هم قطعات دیگری را در همین زمینه منتشر کرده است.
امسال برخی سایت‌های فرهنگی اقدام به جمع‌آوری و انتشار مداحی‌های این خواننده کرده‌اند که با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می‌توانید آنها را به قول فرهنگستان زبان و ادب فارسی بارگیری(دانلود) کنید.
نوحه‌خوانی‌های چنگیز حبیبیان
در عرصه موسیقی مدتی است که کم‌کار شده است، اما کمتر کسی است که ترانه «بیتانم وطن» یا «همسفر» و «دلسپرده» او را نشنیده باشد، صحبت از خواننده خوش‌صدای آذری چنگیز حبیبیان است، او هم مانند دیگر چهره‌هایی که به نام آنها اشاره شد، در کارنامه خود افتخار نوحه‌سرایی و روضه‌خوانی آن هم به زبان آذری را دارد. هیات مکتب النبی جایی است که می‌توانید مداحی‌های حبیبیان را بشنوید و ببینید.

مداحی,مداحی خوانندگان,تاسوعا و عاشورای حسینی, حسام‌الدین سراج, آلبوم نینوا, آلبوم وداع,محمد اصفهانی,خوانندگان موسیقی پاپ,رضا صادقی,حامد زمانی, ترانه آمریکا,ویتامین 3,بنیامین بهادری,قطعه بوی محرم,چنگیز حبیبیان,madahi,madahie khanandegan,hesamodine seraj,albome neinava,albume neinava,albome veda,albume veda,mohammad esfahani,reza sadeghi,hamed zamani,taraneye amrica,vitamin3,benyamin bahadori,booye moharam,changiz habibian
آمار بازدید : 1,463
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500