ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 18 آبان 1393 - ساعت 10:08:40
چاپ خبر

فرمان فتحلیعان: موجودیت موسیقی در ایران زیر سئوال است

فرمان فتحعلیان نسبت به عملکرد دولت جدید ابراز امیدواری کرد.


farman - Copy.jpgفرمان فتحعلیان نسبت به عملکرد دولت جدید ابراز امیدواری کرد.
 وی درباره برنامه‌های آینده‌اش گفت: مشغول کارهای آلبوم جدیدم با نام دیده بیدار هستم که انشاالله بعداز ماه صفر روانه بازار خواهد شد و بعداز انتشار آلبوم؛ برنامه‌هایی هم برای اجرای کنسرت داریم.
 وی ادامه داد: برای اولین بار در طول فعالیت‌های هنری‌ام، اشعارم اصلاحیه نخورد و آلبوم جدیدم بدون سانسور منتشر خواهد شد.
او در پاسخ به این سوال که چرا در طول این سالها به آثار موسیقایی که اشعار بسیار سخیف داشتند؛ مجوز داده شد اما حتی به برخی از آثار بی‌کلام مجوز داده نشد؛ گفت: متاسفانه در دولت قبل؛ برخوردها مغرضانه و شخصی بود اما در دولت جدید فضای کاملا متفاوتی را شاهد هستیم و در این مورد باید از آقای پیروز اجمند تشکر کنم. خبر دارم که ایشان دغدغه موسیقی را دارد و به فکر تغییر شرایط است اما نباید انتظار داشت که به یکباره از جهنم به بهشت برویم. البته اساسی‌ترین مشکلی که وجود دارد تغییر دیدگاه‌های مدیران است و هراز چندگاهی با تغییر مدیران سیاست‌ها بطور کلی عوض می‌شود.
 وی با انتقاد از شرایط موسیقی در ایران بیان کرد: متاسفانه شرایط اصلا خوب نیست. تا وقتی که پخش موسیقی در صداوسیما با محدودیت رو به رو باشد؛ به هیچ وجه نمی‌توان از شرایط راضی بود. درواقع این برخوردها نشان می‌دهند که موجودیت موسیقی در ایران زیر سوال است.
 فتحعلیان با انتقاد از سیاست‌های صداوسیما گفت: سازمان صداوسیما همیشه یک سیاست غلط داشته و با توهین به هنرمندان موسیقی و مخاطبان به بهبود شرایط کمکی نکرده است. تا زمانی که بجای ساز در تلویزیون گلدان نشان بدهند، نمی‌توانیم انتظاری از صداوسیما داشته باشم اما من همچنان آرزو می‌کنم که شرایط بهبود یابد و مسئولان به فکر سروسامان دادن به شرایط باشند.
 وی درباره شرایط موسیقی ایران در دنیا و ارائه آن گفت: نگاهی که دنیا به ما دارد نگاهی از بالا به پایین است و ماهیت موسیقی ایرانی در دنیای تعریف نشده است. در این وضعیت بی‌ثبات موسیقی کارهایی هم شده که به دنیا ارائه شده و نتیجه‌های بسیار مثبتی را به همراه داشته اما در همین چهارچوب بسته خودمان بوده است. باید پذیرفت که تولید انتشار این دست از آثار هنری که دارای استانداردهای جهانی باشد در طول سالهای اخیر بسیار کمتر شده است.

فرمان فتحعلیان,دیده بیدار,رادیو پدیده,radio padide
آمار بازدید : 1,367
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500