ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 20 آبان 1393 - ساعت 13:38:55
چاپ خبر

آلبوم «سعدی» با دکلمه «ژاله صادقیان» منتشر می‌شود

«سامان احتشامی» آهنگساز و نوازندهء پیانو پس از سپری شدن ماه های محرم و صفر، آلبومی ساخته شده بر اشعار سعدی شیرازی منتشر خواهد کرد، وی همچنین کنسرتی به همراه مجید ناظم‌پور، آهنگساز و نوازندهء عود را در تهران به روی صحنه خواهد برد.


zhale.jpg«سامان احتشامی» آهنگساز و نوازندهء پیانو پس از سپری شدن ماه های محرم و صفر، آلبومی ساخته شده بر اشعار سعدی شیرازی منتشر خواهد کرد، وی همچنین کنسرتی به همراه مجید ناظم‌پور، آهنگساز و نوازندهء عود را در تهران به روی صحنه خواهد برد.
احتشامی  گفت: «از آنجا که در ماه محرم و پس از آن صفر به سر می‌بریم، به احترام این ایام فعالیت خاصی ندارم، تنها در حال انجام تمریناتی با آقای مجید ناظم‌پور برای کنسرت مشترکمان هستیم. قطعاتی را برای پیانو و بربط انتخاب کرده‌ایم که پس از پایان این ایام در قالب کنسرت در تهران به اجرا در بیاوریم. همچنین آلبومی با عنوان «سعدی» را در دست انتشار دارم که تصمیم دارم این اثر را- بی‌حرف پیش البته – پس از این تعطیلی‌ها از سوی مؤسسه انتشاراتی «آوای باغ مهر» به بازار موسیقی عرضه کنم. این اثر به آهنگسازی بنده، دکلمهء خانم ژاله صادقیان و بر روی گلچینی از بهترین آثار سعدی ساخته و پرداخته شده است.»
این نوازنده و آهنگساز، هدف خود را از پرداختن به آلبوم سعدی این چنین عنوان کرد: «به نظر بنده اتمسفری که در گذشته بر خانه‌های ایرانی حاکم بود و آن قریحه و ذوق سعدی خوانی، حافظ خوانی و… که در جمع‌های خانگی و دوستانه‌مان موج می‌زد را این روز‌ها نداریم. این فضاهای زیبا بسیار کم شده و این کم رنگی بر فرزندان ما نیز بی‌تأثیر نبوده است. بنده به عنوان کسی که تدریس می‌کنم شخصاٌ شاهدم که نوجوانان و جوانان دیگر رغبت و کششی به مطالعهء این آثار ندارند. لذا تصمیم گرفتم مجموعه‌ای را در قالب یک آلبوم تهیه کرده و حداقل در فضایی خاص آن را به گوش جوانان برسانم. علی الخصوص که این اثر در فضای یک موسیقی افکتیو به اجرا در آمده است، یعنی موسیقی‌ای که با صدا‌ها و افکت‌های مرتبط با اشعار انتخاب شده آمیخته شده است. در بحث جنگ و جنگاوری صدای چکاچک شمشیر را می‌شنویم، در اشاره به رود صدای رود را می‌شنویم و…»
خالق آثاری چون «ملودیکا»، «پاییزان» و «باغ رویا‌ها» در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اعلام خبر انتشار دو آلبوم «ملودیکافه» و «حرکت» تا به امروز انتشار این دو اثر به تعویق افتاده است، گفت: «حقیقت امر این است که در خصوص آلبوم خیلی مایل نبودم توضیح یا قولی بدهم. بنده از سال ۱۳۹۱ تا به حال پنج اثر در دست انتشار داشته‌ام که تنها توانسته‌ام دو آلبوم را منتشر سازم و در حال حاضر علاوه بر دو اثری که ذکر کردید آلبومی از قطعاتِ موسیقی-فیلم‌های معروف را نیز همچنان در دست دارم که به انتشار نرسانده‌ام. این آثار تمامی مراحل و پروسه‌های تولید یک آلبوم اعم از اخذ مجوز، ضبط، میکس، مسترینگ و غیره و ذالک را گذارنده‌اند اما تنها به دلیل شرایط تأسف برانگیز این روز‌ها، استقبال بی‌رمق مخاطبین از آلبوم‌ها و نهایتا وضعیت نابسامان بازار موسیقی فعلا دست از توزیع و انتشار آن‌ها برداشته‌ام. راستش را بخواهید ما در استفاده از آثار اورجینال دچار فقر فرهنگی هستیم. استقبال از آثار تولیدی و خرید آلبوم‌ها به صورت اورجینال به شدت افت پیدا کرده است. هزینه‌هایی که صرف تولید یک اثر می‌شود به هیچ وجه باز نمی‌گردد و هنرمندان موسیقی اگر همچنان به تولید آلبوم و اجرا و… ادامه می‌دهند صرفا به خاطر دل خودشان است.»
شایان ذکر است که کنسرت مشترک سامان احتشامی و مجید ناظم‌پور در تهران و یحتمل دیگر شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

سامان احتشامی,سعدی,پیانو,مجید ناظم‌پور ,آوای باغ مهر,ژاله صادقیان,ملودیکافه,حرکت,پاییزان,باغ رویا‌ها,رادیو پدیده,radio padide
آمار بازدید : 2,195
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500