ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 20 آبان 1393 - ساعت 14:19:40
چاپ خبر

مرتضی احمدی باز هم «صدای طهرون» را درمی‌آورد

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="text-align: justify; direction: rtl; unicode-bidi: embed;">مجموعه‌ی سوم ضربی‌خوانی‌های مرتضی احمدی با عنوان «صدای طهرون» اوایل زمستان منتشر خواهد شد.</p><div><br></div>

 

مرتضی احمدی.jpgمجموعه‌ی سوم ضربی‌خوانی‌های مرتضی احمدی با عنوان «صدای طهرون» اوایل زمستان منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» با اعلام این مطلب، گفت: مجموعه‌ی ضربی‌خوانی‌های مرتضی احمدی که در سال 88 با 106 قطعه موسیقی ضبط شد، سال 91 با عنوان «صدای طهرون (توپخونه)» و سال 92 با عنوان «صدای طهرون (شمس‌العماره)» هر سال در سالگرد تولد مرتضی احمدی به انتشار رسید و اکنون درصدد انتشار مجموعه‌ی سوم آن هستیم.

بابک چمن‌آرا ادامه داد: مجموعه‌ی سوم مانند گذشته، 13 قطعه دارد که بعضی از قطعات موسیقی تهرانی را که در حال فراموشی است، دربرمی‌گیرد. ابتدا در نظر داشتیم، این مجموعه همزمان با شب یلدا به بازار بیاید، اما به‌دلیل هم‌زمانی این شب با شهادت حضرت رسول اکرم (ص) انتشار با تأخیر همراه خواهد بود.

او درباره‌ی صدور مجوز برای این قطعات موسیقی نیز توضیح داد:‌ وقتی سال 88 مجموعه‌ی ضربی‌خوانی‌های مرتضی احمدی را ضبط کردیم، هدف‌مان آرشیو کردن یک مجموعه‌ی غنی با 106 قطعه‌ی موسیقی بود. در سال 89 فقط 12 قطعه از این مجموعه مجوز گرفت و در دولت جدید هم تا کنون توانسته‌ایم، برای 30 قطعه مجوز بگیریم.

مرتضی احمدی برای اولین‌بار به سبک بیات تهران در پیش‌پرده‌ها آواز خواند و نیز اولین‌بار (سال ۱۳۲۲) ترانه‌ی «گلپری جون» را اجرا کرد که بسیار محبوب شد و به‌خاطر آن برای کار در رادیو تهران دعوت شد.

مرتضی احمدی, صدای طهرون, صدای طهرون (توپخونه), صدای طهرون (شمس‌العماره), رادیو پدیده, Radio Padideh, Radio Padide
آمار بازدید : 1,351
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500