ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 21 آبان 1393 - ساعت 10:09:34
چاپ خبر

گردهمایی موسیقیدانان برای اهدای سلول‌های بنیادی / شنبه در بیمارستان شریعتی رخ می‌دهد

قرار است روز شنبه 24 آبان‌ماه ساعت 9 صبح تا یك ظهر،‌ اهالی موسیقی در بیمارستان شریعتی تهران (خیابان كارگر شمالی سه راه جلال آل احمد) جهت اهدای سلول‌های بنیادین گرد هم آیند.


gerdehamaei.jpgقرار است روز شنبه 24 آبان‌ماه ساعت 9 صبح تا یك ظهر،‌ اهالی موسیقی در بیمارستان شریعتی تهران (خیابان كارگر شمالی سه راه جلال آل احمد) جهت اهدای سلول‌های بنیادین گرد هم آیند.
در سال‌های اخیر، موضوع اهدای سلول‌های بنیادین به صورت فراگیری مطرح شده است و همگان كم و بیش در خصوص این فن‌آوری، اطلاعاتی دارند. چه نیكوست تا در اقدامی هماهنگ و نمادین،‌ ما اهالی موسیقی نیز به این حركت انسانی بپیوندیم و با اهدای نمونه خون، شانس زنده ماندن انسانی را افزایش دهیم.
در حال حاضر تنها راه درمان قطعی بیماران مبتلا به سرطان خون، تالاسمی و سایر بیماری‌های وخیم خونی، پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز به آنهاست. این كار از طریق فردی که از لحاظ ژنتیکی (نه گروه خون) با بیمار مشابه باشد صورت می‌پذیرد.
برای پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز 30 درصد افراد بیمار از خانواده و فامیل خود فرد مشابه را پیدا می‌کنند ولی 70 درصد دیگر، در خانواده و فامیل فردی با ژنتیك مشابه را پیدا نكرده و می‌بایست از افراد غیرخویشاوند، ژنتیک مشابه را پیدا كنند و درصورت پیدا نکردن گزینه‌ای با چنین ویژگی‌هایی، جان خود را از دست می‌دهند. همچنین تعداد افرادی که از لحاظ ژنتیکی در جامعه انسانی باهم مشابه باشند بسیار پایین است (به علت شرط سازگاری ژنتیکی برای پیوند ممکن است تنها شما فرد مشابه به یک بیمار و نجات‌گر باشید) لذا این امر مستلزم این است که همه دست به دست هم بدهیم و برای یاری رساندن به این عزیزان با گذاشتن تنها نیم ساعت از وقت‌مان و انجام یک آزمایش ساده خون، عضوی از این بانک سلول بنیادی شویم.

اهدای سلول‌های بنیادین,گردهمایی موسیقیدانان,رادیو پدیده,radio padio
آمار بازدید : 1,228
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500