ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - ساعت 11:41:54
چاپ خبر

حفظ آینده موسیقی هرمزگان اقدام عاجل می طلبد

'علیرضا درویش نژاد' روز چهارشنبه اظهار داشت: بسیاری از بزرگان این رشته یا از دنیا رخت بربسته اند و یا در سن کهولت قرار دارند و اگر در این خصوص اقدام عاجلی صورت نگیرد، بخش زیادی از این میراث به فراموشی سپرده خواهد شد.


'khalij.jpgعلیرضا درویش نژاد' روز چهارشنبه اظهار داشت: بسیاری از بزرگان این رشته یا از دنیا رخت بربسته اند و یا در سن کهولت قرار دارند و اگر در این خصوص اقدام عاجلی صورت نگیرد، بخش زیادی از این میراث به فراموشی سپرده خواهد شد.
موسیقی یکی از مهم ترین داشته های فرهنگی مردم جنوب است که قدمتی به اندازه تاریخ زیست انسان در این منطقه دارد.
با وجود غنای موسیقی جنوب، طی این سال ها به درستی زوایای مختلف این گنجینه ثبت و ضبط نشده که باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در این میان، غنای موسیقی هرمزگان بسیارعظیم است، گفت: موسیقی هرمزگان منحصر به منطقه جغرافیایی خاص نیست و این میراث گرانبها تأثیر شگرفی بر کشورهایی مختلف حوزه خلیج فارس، آفریقا، هند، اقیانوسیه و هم چنین استان های همجوار داشته است.
وی ضمن تاکید بر حفظ موسیقی منطقه هرمزگان، تصریح کرد: لازمه این اقدام بزرگ همکاری پژوهشگران مطرح، فیلم سازان، مستندسازان، خانواده بزرگ موسیقی و دستگاه های مختلف فرهنگی و متولیان در سطح کلان کشور است.
در قدم اول طی موافقت مشترک با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس مقرر شده با دعوت از پیشکسوتان و گروه های فعال هرمزگان، آثار آنها به صورت حرفه ای ضبط، ثبت و جهت استفاده پژوهشگران آرشیو شود.

علیرضا درویش نژاد,خلیج فارس,رادیو پدیده,radio padide
آمار بازدید : 1,137
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500