ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - ساعت 13:29:42
چاپ خبر

مدیرکل دفتر موسیقی: ارکسترها به جشنواره فجر می‌رسند!

روز ارجمند گفت: قطعا ارکسترهای دولتی ایران در سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا خواهند داشت و ما در این راستا تلاش خواهیم کرد.


piroz.JPGپیروز ارجمند گفت: قطعا ارکسترهای دولتی ایران در سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا خواهند داشت و ما در این راستا تلاش خواهیم کرد.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: ارکسترها در واقع متعلق به دفتر موسیقی هستند و مالکیت ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی از دفتر موسیقی سلب نخواهد شد.
او ادامه داد: مدیریت اجرایی ارکسترها به بنیاد رودکی واگذار شده است، اما تصمیم‌ها را مدیرکل دفتر موسیقی می‌گیرد، به‌گونه‌ای که مدیر دفتر موسیقی عضو شورای ارکستر خواهد بود.
او درباره‌ی طلب نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک نیز گفت: بدهی‌ها به نوازندگان پرداخت شده است و اگر کسی در زمینه‌ی بدهی‌ها اعتراضی داشته باشد می‌تواند به دفتر موسیقی مراجعه کند. ما این ادعاها را می‌شنویم و به حق و حقوق نوازندگان رسیدگی خواهیم کرد.
ارجمند در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از عرضه‌ی اثر جدیدش پس از ماه صفر خبر داد و گفت: بعد از این‌که در وزارت ارشاد مسوولیت گرفتم، کارهایم محدود شد. اثر جدیدم نیز کاری با همکاری علیرضا وکیلی‌منش، از خوانندگان جوان در حوزه‌ی سنتی است که با ارکستر موسیقی ملی ضبط شده و اشعار آن از مولانا، هوشنگ ابتهاج، محمدرضا رحمانی و حسین منزوی است.
وی از چاپ کتاب‌های جدیدش نیز خبر داد و افزود: منتظر هستم مسوولان وزارت ارشاد فرصتی به من بدهند تا کتاب‌های آماده‌ی چاپ خود را منتشر کنم. تقریبا از کار دانشگاهیم باز مانده‌ام، چون روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارم.
ارجمند درباره‌ی حضورش در نمایشگاه «ومکس» توضیح داد: این نمایشگاه، یکی از نمایشگاه‌های معتبر شرکت‌های گروه موسیقی در دنیا است که در اسپانیا برگزار شد؛ اما متأسفانه امسال هیچ ناشری از ایران در آن شرکت نکرد. من در آن نمایشگاه، با گروه‌های موسیقی دیدار کردم، اما چیزی که در آنجا به چشم می‌آمد، این بود که هیچ‌کسی در آنجا نبود که جشنواره‌ی بین‌المللی فجر را بشناسد. وقتی من به سابقه‌ی 30 ساله‌ی جشنواره فجر اشاره کردم، می‌گفتند که این جشنواره یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های دنیا است.
این موسیقی‌دان با اشاره به این‌که دولت جمهوری آذربایجان در جشنواره‌ی «ومکس» غرفه‌ی خوبی داشت، اظهار کرد: این غرفه در اختیار ناشران بود و کاملا محسوس بود که دولت جمهوری آذربایجان در زمینه‌ی معرفی فرهنگ خود کار می‌کند، نه‌تنها در زمینه‌ی موسیقی، بلکه در زمینه‌ی گردشگری هم کار می‌کرد.
ارجمند نکته‌ی جالب توجه در نمایشگاه «ومکس» را در برگزاری کنسرت‌هایی در حاشیه‌ی این نمایشگاه دانست که در آن‌ها از ساز‌های ایرانی استفاده شده بود‌ و افزود: برخی سازهای ایرانی مانند تنبک و دف، راه جهانی شدن را طی کرده‌اند.
او توجه زیاد به ساز عود را در جشنواره‌ی «ومکس» یکی دیگر از نکاتی جالب توجه در این جشنواره دانست و به خبرنگار ایسنا گفت: خوشبختانه تعداد زیادی از هنرمندان جوان ما در خارج از ایران، موسیقی ایرانی را معرفی می‌کنند. تقریبا شاید 10 آلبوم صوتی را در جشنواره‌ی «ومکس» هدیه گرفتم که نوازندگان آن ایرانی بودند. این اتفاق خوب را باید به فال نیک بگیریم و یک حرکت جدید را برای معرفی موسیقی ایران در عرصه‌ی جهانی شروع کنیم.
ارجمند همچنین به آماده شدن ایران برای فستیوال «میدم» که در فرانسه برگزار خواهد شد، اشاره و اضافه کرد: امیدواریم در این جشنواره حضور پررنگ‌تری داشته باشیم، خصوصا این‌که در فستیوال «میدم» قدرت دولت‌ها در معرفی موسیقی بیشتر نمود خواهد داشت.

پیروز ارجمند ,علیرضا وکیلی‌منش,ومکس,رادیو پدیده,radio padide
آمار بازدید : 954
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500