ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : شنبه 24 آبان 1393 - ساعت 19:36:27
چاپ خبر

کنسرت سراج تحت تأثیر درگذشت پاشایی

حسام‌الدین سراج در حالی روی صحنه رفت که تعداد زیادی از دوستداران مرتضی پاشایی - خواننده تازه‌درگذشته - در حریم برج میلاد تهران تجمع کرده بودند و منتظر برگزاری مراسمی برای درگذشت این هنرمند بودند، البته این تجمع، در روند اجرای کنسرت سراج مشکلی ایجاد نکرد.


r.jpgحسام‌الدین سراج در حالی روی صحنه رفت که تعداد زیادی از دوستداران مرتضی پاشایی - خواننده تازه‌درگذشته - در حریم برج میلاد تهران تجمع کرده بودند و منتظر برگزاری مراسمی برای درگذشت این هنرمند بودند، البته این تجمع، در روند اجرای کنسرت سراج مشکلی ایجاد نکرد.
سالن همایش‌های برج میلاد تهران شامگاه گذشته (23 آبان‌ماه) میزبان علاقه‌مندان به موسیقی سنتی بود که منتظر اجرای کنسرت «وداع» به رهبری سیدمحمد میرزمانی، با صدای حسام‌الدین سراج بودند.
وداع» اجرای 10 قطعه در قالب روایتی داستانی از واقعه‌ی عاشورا و سرگذشت یاران حضرت سیدالشهدا (ع) با اشعاری از عمان سامانی، غلامرضا کافی و قیصر امین‌پور است که وحید جلیلوند بخش دکلمه‌ی آن را برعهده دارد.
شب گذشته، نوازندگان ارکستر روی صحنه آمدند و سپس سیدمحمد میرزمانی برای هدایت نوازندگان بر صحنه حاضر شد. او که مدتی سمت مدیرکلی دفتر موسیقی وزارت ارشاد را برعهده داشت، پیش از به حرکت درآوردن چوب رهبری‌اش، گفت: معمولا مرسوم نیست که رهبر ارکستر روی صحنه‌ی اجرا صحبت کند، اما از آنجا که شنیده‌ام، امروز مرتضی پاشایی فوت کرده است، درگذشت این هنرمندان جوان را تسلیت می‌گویم.
سپس میرزمانی رو به ارکستر بازگشت و نوازندگان را برای اجرای اولین قطعه آماده کرد.
در این کنسرت، قطعاتی مانند «راز»، «سرخیل مستان»، «غریب آشنا»، «یک دل یک یار»، «سر حق»، «شوخ شیرین»، «راه عشق»، «نی‌نامه»، «گریه خون» و «وداع» اجرا شدند.
شب گذشته گروه‌هایی از مردم در چند پارک تهران و مقابل بیمارستان محل درگذشت او تجمع کرده بودند. همچنین جمعی از هواداران مرتضی پاشایی به برج میلاد آمده بودند و در انتظار اجرای برنامه‌ای برای این هنرمند درگذشته بودند. ازدحام جمعیت در این مکان به‌حدی بود که بخش ورودی ما‌شین‌ها به برج میلاد توسط پلیس بسته شد.

حسام‌الدین سراج ,مرتضی پاشایی,وداع,radio padide,رادیو پدیده
آمار بازدید : 1,214
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500