ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : دوشنبه 26 آبان 1393 - ساعت 11:49:11
چاپ خبر

اجرای آثار آهنگسازان ایرانی در روسیه

کنسرت موسیقی معاصر با اجرای آثاری از آهنگسازان معاصر ایران، یکشنبه دوم آذر به دعوت موزه هنرهای معاصر شهر سن پترزبورگ روسیه در محل این موزه برگزار می شود.


irani.jpgکنسرت موسیقی معاصر با اجرای آثاری از آهنگسازان معاصر ایران، یکشنبه دوم آذر به دعوت موزه هنرهای معاصر شهر سن پترزبورگ روسیه در محل این موزه برگزار می شود.
در این برنامه که به همت مرکز موسیقی معاصر شهر سنت پترزبورگ برگزار می شود«کوارتت زهی شماره ١» اثر هرمز فرهت آهنگساز پیشروی ایرانی، «کوارتت زهی سرزمین رویا» اثر فوزیه مجد، «کوارتت زهی شماره ٤» اثر شاهین فرهت، «کوارتت زهی شماره 1» اثر امیر بکان و «شیدایی» و «کوارتت زهی زمان شکسته» از ساخته های بنده در این اجرا به روی صحنه می رود.
این کنسرت مروری بر طیفی از آثار آهنگسازان معاصر ایرانی و همزمانی تفکر و تکنیک آنها با موسیقی هم عصرشان در اروپا است.
«کوارتت زهی شماره ١» را پروفسور هرمز فرهت آهنگساز بزرگ ایرانی در سال ١٩٥3 میلادی نوشته شده که در آن زمان فرم کوارتت زهی از جمله منحصر به فردترین آثار در رپرتوار موسیقی کلاسیک ایران به شمار می رفت.
کوارتت زهی فوزیه مجد نیز که یکی از پیشروترین آهنگسازان معاصر ایران به شمار می رود و از مدرن ترین بیان موزیکال ممکن برخوردار است که برای دومین بار اجرا می شود.
این اثر قبلا در نیویورک نیز اجرا شده است ، همچنین کوارتت زهی شاهین فرهت که در سال ١389 نوشته شده از ویژگی های ممتاز این کنسرت است.

آهنگسازان ایرانی در روسیه,کوارتت زهی سرزمین رویا,رادیوپدیده,radio padide
آمار بازدید : 1,218
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500