ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : جمعه 30 آبان 1393 - ساعت 17:58:00
چاپ خبر

نادر مشایخی: پیشکسوتان حوزه موسیقی به آینده امیدوار شده‌اند

نادر مشایخی می‌گوید خوشبختانه نسل جوان به موسیقی اهمیت می‌دهد و این موضوع سبب شده است پیشکسوتان حوزه موسیقی به آینده امیدوار شوند.


mashayekhi.jpgنادر مشایخی می‌گوید خوشبختانه نسل جوان به موسیقی اهمیت می‌دهد و این موضوع سبب شده است پیشکسوتان حوزه موسیقی به آینده امیدوار شوند.
نادر مشایخی، رهبر ارکستر و آهنگساز درباره وضعیت موسیقی و مشکلات این حوزه نوشته است. متن کامل این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:
خوشبختانه نسل جوان به موسیقی اهمیت می‌دهد و این موضوع سبب شده است پیشکسوتان حوزه موسیقی به آینده امیدوار شوند. چند سال گذشته موسیقی حالت سکون داشت و اصلا هیچ فعالیتی در این حوزه به چشم نمی‌خورد، اما امروزه من با جوانانی در ارتباط هستم که واقعا نابغه هستند و می‌توانند موسیقی را شکوفا سازند.
مهم‌ترین مسئله در موسیقی این است که در ابتدا موزیسین‌های خوبی را تربیت کنیم زیرا اگر این اتفاق نیفتد نمی‌توانیم شاهد رشد و پرورش این هنر باشیم. موسیقی نیاز به موزیسین خوب و توانا دارد در نتیجه مسئولین و پیشکسوتان این حوزه باید شرایط بهتری را فراهم کنند تا جوانان به راحتی این هنر را یاد بگیرند.
متاسفانه امروزه آموزشگاه‌های موسیقی مانند قارچ رشد کرده‌اند ولی هیچ کدام نمی‌توانند هنرجویان خوبی به جامعه معرفی کنند. آموزشگاه‌های موسیقی باید برای هنرجویان دلسوزی کنند زیرا این افراد وقت خود را می‌گذارند تا موسیقی را فرابگیرند و به استاد خود اعتماد می‌کنند در نتیجه نباید با بی‌توجهی اعتماد را از هنرجویان موسیقی بگیریم.
جوانان باید پرورش یابند زیرا ما می‌خواهیم موسیقی را به آن‌ها واگذار کنیم و اگر نتوانیم آن‌ها را به درستی با موسیقی آشنا کنیم بزرگ‌ترین جنایت را در حق جوانان این مرز و بوم انجام داده‌ایم.
پیشکسوتان نباید از موسیقی غافل شوند و همه ما باید بر همکاری موزیسین‌ها تاکید کنیم. همچنین جوانان هنرمند باید یاد بگیرند که به درستی رقابت کنند و هیچ گاه خودشان را از هنرمند دیگر بالاتر ندانند، زیرا همه از خانواده موسیقی هستیم و باید تمام تلاش خود را برای سربلندی آن کنیم.
همان طور که می‌دانیم وضعیت نشر آثار موسیقی به ویژه موسیقی کلاسیک در ایران روز به روز بدتر می‌شود و اگر این روند ادامه یابد اثری از موسیقی کلاسیک باقی نمی‌ماند در نتیجه استادان این حوزه باید نشست‌هایی را برگزار کنند تا با بررسی دقیق چرخه نشر آثار موسیقی کلاسیک را دوباره زنده کنیم.

نادر مشایخی,نادر مشایخی رهبر ارکستر و آهنگساز, امیدواری پیشکسوتان حوزه موسیقی,رادیو پدیده,radio padide
آمار بازدید : 974
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500