ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : دوشنبه 3 آذر 1393 - ساعت 22:02:49
چاپ خبر

«حسین پرنیا» آلبوم «وانُو» را منتشر می کند

«حسین پرنیا» آهنگساز و نوازندهء سنتور از آلبوم جدید خود با عنوان «وانُو» به خوانندگی و ترانه سرایی ایرج رحمانپور، شاعر و خوانندهء سر‌شناس لُر خبر داد. این در حالی ست که آلبوم «پادشاه فصل‌ها» نیز به آهنگسازی ایشان و خوانندگی «علیرضا افتخاری» که چند ماهی از انتشار خبر توزیع آن از سوی مؤسسهء فرهنگی-هنری «ایران گام» می‌گذرد، هنوز روانهء بازار موسیقی نگردیده است.


parniya.jpg«حسین پرنیا» آهنگساز و نوازندهء سنتور از آلبوم جدید خود با عنوان «وانُو» به خوانندگی و ترانه سرایی ایرج رحمانپور، شاعر و خوانندهء سر‌شناس لُر خبر داد. این در حالی ست که آلبوم «پادشاه فصل‌ها» نیز به آهنگسازی ایشان و خوانندگی «علیرضا افتخاری» که چند ماهی از انتشار خبر توزیع آن از سوی مؤسسهء فرهنگی-هنری «ایران گام» می‌گذرد، هنوز روانهء بازار موسیقی نگردیده است.
حسین پرنیا با اعلام این خبرگفت: «آلبوم «وانُو» به معنای «دوباره نو شدن» با اشعار و صدای استاد ایرج رحمانپور، از نام آوران شعر و آواز لرستان، یکی از پروژه‌های حائز اهمیت برای بنده است که حدود ۴-۳ سال را صرف تحقیق، گرد آوری اشعار، تنظیم قطعات و ضبط آن نموده‌ام. این اثر از آن لحاظ شایان اهمیت است که می‌توان گفت یک مجموعهء غنیِ فرهنگی و هنری ست که نگاهی عمیق به پیشینه موسیقی لرستان دارد. این آلبوم نقدی ست بر گذشته‌ای که بر فرهنگ موسیقایی لُر گذشته است و قطعات آن در دستگاه‌های اصفهان، ماهور و شور به اجرا در آمده‌اند. قرار است این آلبوم و آلبوم «پادشاه فصل‌ها» بعد از ایام محرم و صفر به انتشار برسند.»
پرنیا در خصوص تأخیر در انتشار آلبوم «پادشاه فصل‌ها» عنوان کرد: «از آنجا که این آلبوم را بنده از اسفند ماه سال گذشته در اختیار مؤسسه «ایران گام» قرار داده‌ام، پیش از این‌ها باید به انتشار می‌رسید. دلیل تأخیر آن را باید از مدیریت آن جویا شد. به هر حال اثری ست که کلیه مراحل و پروسه‌های لازم را پشت سر گذاشته اما بنده متولی انتشار آن نیستم. بخشی از این تأخیر‌ها البته مربوط به مجوزهای طرح و دیگر چارچوب‌های یک اثر می‌باشد. نهایتاٌ هر شرکت انتشاراتی سیاست‌های خاص خود را دارد که ما از آن بی‌خبریم.»
این آهنگساز و نوازنده در پاسخ به این سؤال که در ماه‌های آینده آیا فعالیتی در قالب کنسرت خواهند داشت یا خیر افزود: «در حال حاضر برنامهء خاصی برای کنسرت در نظر نگرفته‌ام. شرایط این روزهای موسیقی و اجراهای زنده شرایط غریبی ست که بسیاری از ما هنرمندان با آن سازگار نیستیم و روحیاتمان با آن همخوانی ندارد. متولیان و مسؤلان فرهنگی به هیچ عنوان دغدغهء کار فرهنگیِ اصولی را نداشته و پرداختن به موسیقی جدی و ملی دچار سردرگمی و بلاتکلیفی ست. لذا بنده سازگاری با این شرایط را در خود نمی‌بینم.»
شایان ذکر است که «حسین پرنیا» آلبوم‌هایی چون «تحریر خیال»، «رقص آشفته»، «حال آشفته»، «نگار مهر»، «نقش ماندگار» و کتاب‌های مختلفی از جمله «دستور سنتور» را در پروندهء هنری و فعالیت‌های خود دارد

حسین پرنیا,آلبوم پادشاه فصل‌ها,علیرضا افتخاری,آلبوم وانُو,
آمار بازدید : 1,143
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500