ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393 - ساعت 10:59:57
چاپ خبر

سه آلبوم جدید حسین پرنیا منتشر می‌شود

آلبوم "وانو" با آهنگسازی حسین پرنیا که در مراحل نهایی قرار دارد بعد از ایام محرم و صفر از سوی انتشارات ایران گام منتشر می‌شود.


parniyaa.jpgآلبوم "وانو" با آهنگسازی حسین پرنیا که در مراحل نهایی قرار دارد بعد از ایام محرم و صفر از سوی انتشارات ایران گام منتشر می‌شود.
اشعار این اثر به عهده ایرج رحمان پور بوده است و قطعات این آلبوم در دستپاه اصفهان، ماهور و شور است.
حسین پرنیا حدود چهار سال را صرف تحقیق و گردآوری این آلبوم کرده است که این اثر موسیقایی به پیشینه موسیقی لرستان توجه دارد.
این اثر نقدی بر تمام آشوب‌های بی اساس لرستان در صد سال گذشته است که نوعی مدگردی در ترانه‌های لرستان است .
این اثر با صدای ایرج رحمان پور از قدمای موسیقی لرستان منتشر می‌شود. همچنین آلبوم "وانو" شامل 9 قطعه است و بیشتر قطعات آن به زبان لری خوانده است.
در این اثر موسیقایی کریم قربانی، علیرضا خورشید فر، ناصر رحیمی، فرشید حفظی فر، مسلم علی پور، میلاد علی پور، کرمی میری، ارسلان کامکار از اعضا و نوازندگان گروه هستند.
آلبوم دیگر حسین پرنیا با عنوان "سایه رهی" و با خوانندگی فاضل جمشیدی تا پایان سال جاری منتشر می‌شود.
اشعار قطعات از مجموعه اشعار سایه و رهی معیری انتخاب شده است و این اثر شامل چهار تصنیف است که تمام تصانیف در دستگاه آواز اصفهان اجرا شده است.
عنوان قطعات این اثر موسیقایی خواب نیلوفر، بهانه، هجر غم انگیز و تا تو با منی است.
تصانیف این آلبوم توسط حسین پرنیا آهنگسازی شده است و حسین پرنیا (سنتور) و آرش فرهنگ فر (تنبک) نوازندگی قطعات را بر عهده داشته‌اند.
همچنین آلبوم دیگر این آهنگساز با عنوان "پادشاه فصل ها" و با خوانندگی علیرضا افتخاری که در مراحل نهایی قرار دارد بعد از ایام محرم و صفر روانه بازار موسیقی می‌شود.
در این آلبوم قطعاتی با اشعاری از احمد شاملو، نیما یوشیج، حافظ، محمد سلمانی و علیرضا اخلاقی وجود دارد و در بیشتر قطعات از سازهای ایرانی در کنار سازهای غربی استفاده شده است.
در این آلبوم کریم قربانی (ویلنسل)، علیرضا خورشیدفر (کنترباس)، هادی آرزم (ویلون)، علی رحیمیان (ویلون)، فرشید حسیفر (ابوا)، ناصر رحیمی (فلوت)، پویا خوشآهنگ (ویلون)، مهدی آرزم (ویلون)، سیامک رئوفی، محمد دلنوازی (بربت)، سیاوش ظهیرالدینی (آلتو)، صائب کاکاوند (تار)، همایون پشتدار (کمانچه)، مجید مظاهر (قیچک)، پژمان پرنیا (تنبک) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
پرنیا به اتفاق گروه همایون کنسرت‌هایی در ایران و خارج از ایران از جمله در آلمان، فرانسه، اتریش، چک، اسلوواکی، ترکیه، هند، پاکستان، قطر، امارات و .... اجرا کرده است.
حسین پرنیا آلبوم‌هایی چون تحریر خیال، رقص آشفته، حال آشفته، نگار مهر، نقش ماندگار و کتاب‌های مختلفی از جمله دستور سنتور را در پروندهء هنری و فعالیت‌های خود دارد.


آلبوم وانو,حسین پرنیا, ایرج رحمان پور ,آلبوم سایه رهی,hosein parniya
آمار بازدید : 1,574
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500