ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393 - ساعت 19:43:05
چاپ خبر

محمد سریر: علیرضا خورشیدفر معلم همه ما بود

در ابتدا این مراسم فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این نوازنده پیشکسوت ارکستر سمفونیک گفت: خورشیدفر را از سال‌های دور می‌شناسم از همان زمانی که در ارکستر گلها فعالیت می‌کردیم. همکاری من با خورشیدفر در کارهای استدیویی نیز 35 سال پیش با ضبط موسیقی سریال "سربداران" آغاز شد. بیشتر آثاری که در زمینه موسیقی فیلم و موسیقی ارکسترال وجود دارد را خورشیدفر نواخته است


sarir.jpgدر ابتدا این مراسم فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این نوازنده پیشکسوت ارکستر سمفونیک گفت: خورشیدفر را از سال‌های دور می‌شناسم از همان زمانی که در ارکستر گلها فعالیت می‌کردیم. همکاری من با خورشیدفر در کارهای استدیویی نیز 35 سال پیش با ضبط موسیقی سریال "سربداران" آغاز شد. بیشتر آثاری که در زمینه موسیقی فیلم و موسیقی ارکسترال وجود دارد را خورشیدفر نواخته است
فخرالدینی در ادامه بیان کرد: در سال 1377 که کارمان زیاد بود و مشغول ثبت و اجرا بودیم به نت نویسی یکی از پارتی‌تورها نمی‌رسیدیم که همان روز خورشیدفر مسئولیت نت نویسی پارتی‌تور را برعهده گرفت و جالب اینکه روز بعدش کل پارتی تور را نت‌نویسی شده به همراه خود برای ارکستر آورد. خورشیدفر همیشه با اخلاق خوش همراه و همسفر ما بود.
سپس پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: 25 سال پیش نخستین تجربه همکاری من با زنده‌یاد خورشیدفر شکل گرفت و پس از آن نیز در همه آثارم از کنترباس نوازی او استفاده کردم. من از جوانان می‌خواهم که رفتار زنده‌یاد خورشیدفر را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند.
در ادامه دنیز ملک زاده یکی از شاگردان هنرستان موسیقی به نمایندگی از دانش آموزان غزلی از دیوان شمس مولانا را خواند.
سپس محمد سریر رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ضمن تسلیت به جامعه هنری برای درگذشت علیرضا خورشیدفر تاکید کرد: زنده‌یاد خورشیدفر در میان مردم چندان شناخته شده نبود و بسیاری نمی‌دانند که این هنرمند در اجرای مهمترین آثار فاخر موسیقی ما نقش مهمی داشته است. او برای همه معلم بود امیدوارم که از او بیاموزیم.
در ادامه این مراسم فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر افزود: خورشیدفر در تمام آثار من نوازندگی کرده و فکر می‌کنم شاگردهای خوبی را به‌عنوان نوازنده کنترباس تربیت کرده است که می‌توانند جایش را پر کنند، علیرضا خورشیدفر پر کشید و الان زمان این است که به جوانان فرصت دهیم.

محمد سریر,علیرضا خورشیدفر ,alireza khorshidfar
آمار بازدید : 1,752
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500