ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 12 آذر 1393 - ساعت 20:32:22
چاپ خبر

رحمان مرادی بدون حب و بغض کار می کرد و انسانی مهربان بود

داریوش پیرنیاکان در مراسم تشییع پیکر شاگردش گفت: رحمان مرادی انسانی مهربان و جوانی بود که بدون ذره ای حب و بغض کار می کرد و به نظر من چنین رفتارهایی باید برای ما پیشکسوتان هم درس باشد که با هم همدل و مهربان باشیم.


piiiiiiiir.jpgداریوش پیرنیاکان در مراسم تشییع پیکر شاگردش گفت: رحمان مرادی انسانی مهربان و جوانی بود که بدون ذره ای حب و بغض کار می کرد و به نظر من چنین رفتارهایی باید برای ما پیشکسوتان هم درس باشد که با هم همدل و مهربان باشیم.
مراسم تشیع پیکر رحمان مرادی، نوازنده تار و سه تار صبح سه شنبه در محوطه تالار وحدت و با حضور جمع زیادی از استادان، دوستان و شاگردان این هنرمند جوان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم آزاد آور رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد4 پشت تریبون قرار گرفت و با ابراز تاسف از درگذشت رحمان مرادی گفت: يكي از خصوصيات بارز رحمان مرادي كار كردن بدون هياهو و حاشيه بود .من اين افتخار را داشتم كه طي سالهاي گذشته با او و پدرش استاد فرمان مرادي مراوده داشته باشم. به نظر من این یک هنر است که بتوانیم بدون هیاهو کار کنیم و اینچنین در دل همه افراد جا باز کنیم.
وی افزود: او به معناي واقعي كلمه يك هنرمند شایسته عرصه موسیقی ایرانی بود که از همان دوران نوجوانی نیز رگه هایی از علاقه به موسیقی ایرانی و سازسازی را در درون خود داشت او در هر کلاسی که شرکت می کرد بعد از مدتی تبدیل به دستیار استاد آن کلاس می شد و به همه درس می داد که این ویژگی بسیار بزرگی است.
آزادآور افزود: رحمان مرادي جزو آدم ترين آدمها بود و اميدوارم تمامي دانشجويان او نيز اين خصوصيات اخلاقي اش را سرلوحه خود قرار دهند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد4 در پایان گفت: رحمان مرادی یک هفته قبل وقتی بیمار بود و نتوانست به دانشگاه بیاید با من تماس گرفت و شاگردانش را به امانت به من سپرد و امیدوارم امانتدار خوبی باشیم.
پس از این سخنان، یکی از شاگردان رحمان مرادی پشت تریبون قرار گرفت و درباره شخصیت استادش چند جمله صحبت کرد و قطعه شعری را در سوگ وی قرارئت کرد.
رفتار رحمان مرادی باید برای پیشکسوتان درس باشد
داریوش پیرنیاکان، دبیر و سخنگوی خانه موسیقی و از اساتید رحمان مرادی سخنران آخر این مراسم بود. پیرنیاکان در ابتدای سخنانش با قرائت شعری تاسف خود را از درگذشت شاگردش اعلام کرد و گفت: از دیروز که این خبر را شنیدم در بهت بسر می برم و نمیدانم چه بگویم. برای من بسیار سخت است که در فراق شاگردم صحبت کنم.رحمان مرادی سالیان متمادی شاگردم بود و می توانم بگویم او یکی از بهترین و با استعدادترین شاگردان من در این سال ها بود.
پیرنیاکان گفت:  او غیر از ساز زدن و تبحر در عرصه نوازندگی از همان دوران نوجوانی تا به امروز یک انسان واقعی بود که هیچگاه خنده از لبانش محو نشد و من یک بار ندیدم که او از کسی یا چیزی آزرده خاطر باشد.
این نوازنده پیشکسوت تار و سه تار در ادامه افزود: او نه تنها در زمینه موسیقی بلکه در رشته تخصصی خود شیمی نیز جوان بسیار فعالی بود. به نظر من ما وقتی در این مجالس دور همدیگر جمع می شویم باید به این نکته برسیم که همدلی از هم زبانی بهتر است. پس بیایید با هم باشیم و در راهی که آرمان ماست بتوانیم بهترین کارها را انجام دهیم. همدلی و دوست داشتن است که به ما اجازه نمی دهد سیم های سازهای زندگی مان ناکوک باشد ما باید سعی کنیم این اتفاق بیافتد.
پیرنیاکان در پایان با صدایی متاثر گفت: رحمان مرادی جوانی بود که بدون ذره ای حب و بغض کار می کرد و به نظر من چنین رفتارهایی باید برای ما پیشکسوتان هم درس باشد که با هم همدل و مهربان باشیم با اینکه اصلا انتظار شنیدن خبر مرگ رحمان مرادی را نداشتم اما امیدوارم جوانان ما همدل و هم زبان از این پس در اعتلای موسیقی بکوشند و در مسير انسانيت قدم برداريم.
بدرقه پیکر استاد با صدای ساز شاگردان
در ادامه با وجود بارانی شدن هوا، جمعی از شاگردان رحمان مرادی با ساز های تار، سنتور، کمانچه، نی، دف، تنبک و همراه با آواز قطعه ای را به یاد استادشان اجرا کردند که حضار را تحت تاثیر قرار داد.
در پایان پیکر زنده یاد رحمان مرادی برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) منتقل شد.
در این مراسم اعلام شد مراسم یادبود برای زنده یاد مرادی برگزار نمی شود و تمامی هزینه ها صرف کودکان سرطانی خواهد شد.
لازم به ذکر است، رحمان مرادی، (نوازنده تار و سه تار و فرزند فرمان مرادی ساز ساز پیشکسوت) در پی ابتلا به بیماری سرطان شامگاه یکشنبه دارفانی را وداع گفت.

داریوش پیرنیاکان,مراسم تشییع پیکررحمان مرادی,
آمار بازدید : 1,509
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500