ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : جمعه 14 آذر 1393 - ساعت 11:25:59
چاپ خبر

برخی ترانه‌ی تیتراژ‌ها با سریال‌ها همخوانی ندارند

افشین یداللهی معتقد است که برخی از ترانه‌ی تیتراژ‌های تلویزیونی با موضوع اثر تناسبی ندارند، در حالی که باید متناسب با مضمون سریال سروده شوند.


afshin..JPGافشین یداللهی معتقد است که برخی از ترانه‌ی تیتراژ‌های تلویزیونی با موضوع اثر تناسبی ندارند، در حالی که باید متناسب با مضمون سریال سروده شوند.
این ترانه‌سرا درارزیابی خود از ترانه‌ی تیتراژهای تلویزیونی گفت: ترانه‌های خوبی در تیتراژ‌ها می‌شنویم اما آنچه اهمیت دارد این است که موضوع و زبان آن ترانه مرتبط و منطبق با فضا و موضوع سریال باشد.
وی افزود: بعضی وقت‌ها ترانه‌های بسیار خوبی را در انتهای یک سریال می‌شنویم که ربطی به سریال ندارند؛ یعنی یک تِرَک آماده‌، خوب و قوی بوده‌اند که فقط برای جذب مخاطب به عنوان تیتراژ یک کار پخش می‌شود. نمی‌توان به این ترانه‌، «ترانه تیتراژ» گفت.
یداللهی ادامه داد: پخش یک ترانه آماده به عنوان ترانه تیتراژ فرصتی برای بیشتر دیده شدن سریال و همچنین مطرح شدن ترانه است و در واقع یک همزیستی مسالمت آمیز است.
او تاکید کرد: ترانه تیتراژ باید برای اثر مورد نظر و متناسب با مضمون آن سروده شده باشد. یک مقدار این اتفاق در سال‌های اخیر بیشتر افتاده است ولی در مجموع می‌توانم بگویم ترانه‌های شاخصی که از صداوسیما می‌شنویم همان کارهایی است که در انتهای تیتراژ‌ها شنیده می‌شود که معمولا هم تولیدات خارج از صداوسیما هستند.
این ترانه‌سرا در ادامه و در پاسخ مبنی بر اینکه پیشنهادش در حوزه‌ی ترانه به رییس جدید صداوسیما چیست؟ عنوان کرد: من شناختی از ایشان ندارم اما خیلی از پاک دستی‌شان تعریف شنیدم؛ در هر صورت من به دفعات نقدها و نظراتم را در رسانه‌های مختلف از جمله صداوسیما مطرح کردم اما هیچ وقت هیچ کس هیچ واکنشی به هیچ بخشی از هیچ کدام از صحبت‌های من نشان نداده است.
یداللهی خاطرنشان کرد: من حتی مستقیما با مسولان بخش موسیقی صداوسیما هم صحبت کردم اما باز هم کسی توجه نکرده است‌؛ بالاخره سیاست‌هایی وجود دارد که من به عنوان ترانه‌سرا خیلی در آن دخیل نیستم؛ بعضی‌ وقت‌ها نمی‌شود که این تعامل اتفاق بیفتد‌، ما فعلا به این شرایط به نوعی عادت کردیم ولی امیدوارهستیم که اِن‌شاء‌الله فضا بهتر شود.

افشین یداللهی,همخوانی تیتراژها باسریال ها
آمار بازدید : 1,073
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500