ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - ساعت 08:08:17
چاپ خبر

کتاب«اطلاعات عمومی موسیقی» منتشر می‌شود

این کتاب در 312 صفحه و در قطع وزیری تولید شده و آزاده‌فر انگیزۀ تألیف آن را پر کردن خلأ عدم وجود آموزش عمومی موسیقی در ایران اعلام کرده است.


-فر3993.jpgاین کتاب در 312 صفحه و در قطع وزیری تولید شده و آزاده‌فر انگیزۀ تألیف آن را پر کردن خلأ عدم وجود آموزش عمومی موسیقی در ایران اعلام کرده است.
آزاده فر همچنین آورده است: تقریباً در تمامی کشورهای دنیا، دانش آموزان در کنار دروسی مانند تاریخ، جغرافی و ریاضی، موسیقی را نیز به عنوان یکی از علومی که کسب دانش در آن ضروری است می‌آموزند، لیکن در کشور ما یک فقر سواد عمومی در این زمینه وجود دارد که خود باعث بسیاری مشکلات در تغذیۀ روزانۀ سبد شنیداری ایرانیان می‌شود.
این موسیقیدان در ادامه تاکید کرده است: البته این مشکل در دوره‌هایی که آموزش توسط حکیمان ایرانی و در مکتب خانه‌ها و حوزه‌ها داده می‌شد وجود نداشت چرا که هیچ عالمی از علمای پیشین و هیچ دانشمندی از دانشمندان قدیم را نمی‌توان یافت که در مجموعه دروس خود برای نوآموزان آموزش موسیقی را نداشته باشد.
آزاده‌فر در سال 1375 نیز یک مجموعۀ دو جلدی با همین عنوان روانۀ بازار کرده بود، اما کتاب جدید در همۀ موضوعات مطروحه مورد تجدید نظر کلی قرار گرفته و چند فصل دیگر نیز به آن اضافه شده است.
مطالعۀ این کتاب نیاز به دانش قبلی موسیقی ندارد و تقریباً تمامی موضوعات مورد نیاز در کسب دانش عمومی موسیقی را شامل می‌شود. گسترۀ مباحث در این کتاب از ابتدایی ترین موضوعات شکل گیری صوت آغاز می‌شود و سپس خواننده با شیوه‌ای ساده با زبان نُت و تئوری موسیقی آشنا می‌شود.
یکی از بخش‌های جذاب این کتاب برای خوانندۀ ایرانی آشنایی با موسیقی ایرانی، به ویژه دستگاه‌ها و آوازها است. سازشناسی و تاریخ موسیقی ایران و اروپا که از دیگر بخش های این مجموعه است با تصاویر زیادی همراه است.
بخش پایانی این کتاب خواننده را با موضوع ارتباط موسیقی با سایر علوم مانند جامعه شناسی، روانشناسی و مردم‌شناسی آشنا می‌کند. در خلال مطالب عمومی ارائه‌شده در این کتاب، منابعی برای مطالعات عمیق‌تر هر یک از موضوعات طرح‌شده معرفی می‌شوند تا خوانندگانی که علاقه‌مند به مطالعات تخصصی در هر یک از حوزه‌های مرتبط‌اند با مراجعه به آن‌ها، دانش خود را تکمیل کنند.

آزاده فر ,کتاب«اطلاعات عمومی موسیقی»,
آمار بازدید : 1,037
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500