ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 26 آذر 1393 - ساعت 13:08:47
چاپ خبر

«علیرضا قربانی» بار دیگر آثار «فردین خلعتبری» را می خواند

کنسرت «شهرزاد» به خوانندگی علیرضا قربانی و آهنگسازی فردین خلعتبری ۱ الی ۳ بهمن در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.


Portrait-Pic-ShahrzadConcert_0.jpgکنسرت «شهرزاد» به خوانندگی علیرضا قربانی و آهنگسازی فردین خلعتبری ۱ الی ۳ بهمن در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
مجید روغنی تهیه کننده و مدیر برگزاری این کنسرت ضمن اعلام این خبر در رابطه با جزئیات برگزاری این برنامه گفت: «دی ماه سال گذشته با اجرای ماندگار‌ترین آثار علیرضا قربانی حجم توقع مخاطب موسیقی کلاسیک ایرانی به ما این فرصت را داد تا از آن زمان برای اجرایی متفاوت‌تر از گذشته اقدام کنیم. با مشورت‌هایی که در گروه هنری انجام شد و طرح‌هایی که برای این کنسرت ارائه گردید در ‌‌نهایت به اتفاق به یک اجماع برای اجرای آثاری از فردین خلعتبری رسیدیم.»
قبلا نیز تجربه اجرای آثار فردین خلعتبری با صدای علیرضا قربانی در ارکستر مجلسی ایرانیان در سال ۱۳۸۸ با عنوان «کنسرت مدار صفر درجه»، ارکستر ملی ایران در سال ۱۳۸۹ با عنوان «شب دهم» وجود داشت و اینبار نیز با عنوانی جدید «کنسرت شهرزاد» این همکاری شکل گرفت و علیرضا قربانی بار دیگر آثار فردین خلعتبری را اجرا می‌کند.
او همچنین در رابطه با انتخاب عنوان برنامه، نوازنده‌ها و رپرتوار این کنسرت افزود: «ما همیشه بدنبال یک کار متفاوت در حوزه موسیقی ایرانی هستیم و از این باب با مشورت‌های گروه هنری، فردین خلعتبری نام کنسرت شهرزاد را پیشنهاد داد تا برای اولین بار مردم دلیل این نام را به مرور زمان تا روز برگزاری متوجه شوند که بهتر است جزئیات بیشتر را در کنفرانس خبری از زبان فردین خلعتبری بشنوید. همکاری با فردین خلعتبری که به نظر من یک نابغه در آهنگسازی است باعث می‌شود تا با اطمینان به تفکرات هنری‌اش بها بدهید و آن کار متفاوتی را که بدنبالش بودیم با او به نتیجه برسانیم.
فردین خلعتبری ارکستری متشکل از بهترین نوازنده‌های هر ساز را گردهم آورده و برای آن‌ها نت‌هایی نوشته و تنظیم‌هایی انجام داده است که برای من غیر قابل باور بود. از آنجاییکه در ارکستر ملی ایران (سال ۸۹ تا ۹۱) بخشی از امور اجرایی ارکستر ملی بعهده من بود و در آن زمان بهترین صدا از یک ارکس‌تر را می‌شنیدم هیچ وقت فکر نمی‌کردم یک ارکس‌تر ۱۰ نفره بتواند بیشتر از ارکس‌تر ملی ایران صدا بدهد و این‌ها تنها زحمات آهنگساز بزرگی چون فردین خلعتبری است.»
ارکستر این برنامه شامل پدرام فریوسفی: ویلن / بهنام ابوالقاسم: پیانو / پویا سرایی: سنتور / سامان صمیمی: ویلن / روزبه اسفندارمز: کلارینت باس / آتنا اشتیاقی: ویلنسل / سایوری شفیعی: کلارینت / شایان ریاحی: پرکاشن و سازهای کوبه‌ای / پریسا پیرزاده: ویولا / شقایق صادقیان: فلوت است که مدتی است در حال تمرین و ضبط قطعات این برنامه است تا در فرصت مناسب این قطعات را در غالب یک آلبوم منتشر کنیم.
رپرتوار کنسرت نیز شامل تعدادی از قطعات قدیمی چون مدار صفر درجه،‌ ای باران، شب دهم و... با آهنگسازی فردین خلعتبری است همراه با تعداد زیادی از قطعات جدید که مخاطبین برای اولین بار آن‌ها را خواهند شنید.
مجید روغنی در رابطه با مشکلات پیش آمده در روند صدور مجوز کنسرت‌ها افزود: «برنامه ریزی این برنامه از تیرماه سال جاری انجام شد و با مساعدت‌هایی که مدیرعامل برج میلاد (آقای هوشیار) و مدیر مرکز همایش‌های برج میلاد (آقای بی‌آزار) داشتند در مهر ماه توانستیم روزهای در نظر گرفته شده برای این برنامه را رزرو کنیم. هفته اول آبان ماه درخواست صدور مجوز اجرای صحنه‌ای را به دفتر موسیقی ارائه دادیم و توقع داشتیم تا ۱ آذر ماه با توجه به تعداد سانس‌هایی که پیش بینی کرده بودیم مجوز را کسب و فروش را آغاز کنیم که به یکباره اماکن فاتب تا اطلاع ثانوی از دادن مجوز به کلیه کنسرت‌های موسیقی امتناع و منوط به ارائه گزارش‌های لازم از مراجعه مرتبط بمنظور استاندارد سازی فضای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در این خصوص دانست. با مساعدت‌های سردار ساجدی نیا، پلیس امنیت (سرهنگ محرابی) و اماکن فاتب (سرهنگ راقی) که آگاهانه و با نگاه مثبت به برگزاری کنسرت‌ها که در جهت ارتقاع سطح کیفی بود هفته سوم آذر موفق به دریافت مجوز شدیم.
طبق روال اداری در دفتر موسیقی نیز صبح امروز (۲۵ آذر) مجوز کنسرت صادر شد و فروش بلیط‌های این برنامه از ساعت ۱۴ امروز در سایت بلیط انلاین انجام می‌شود.»
او همچنین در رابطه با تمدید این برنامه گفت: «تمهیداتی در نظر گرفته شده تا با هماهنگی‌های لازم بین سالن برگزاری و دفتر موسیقی؛ در صورت نیاز روزهایی را در بهمن ماه تمدید خواهیم کرد.»

کنسرت «شهرزاد»,علیرضا قربانی,فردین خلعتبری,کنسرت مدار صفر درجه
آمار بازدید : 1,371
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500