ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 2 دی 1393 - ساعت 09:48:42
چاپ خبر

جو کاکر در 70 سالگی درگذشت

بری مارشال مدیر برنامه‌های جو کاکر خواننده راک و بلوز دوشنبه شب خبر مرگ او را تایید کرد. کاکر بر اثر ابتلا به سرطان ریه درگذشت. او هنگام مرگ 70 ساله بود.


جوکاکر.jpgبری مارشال مدیر برنامه‌های جو کاکر خواننده راک و بلوز دوشنبه شب خبر مرگ او را تایید کرد. کاکر بر اثر ابتلا به سرطان ریه درگذشت. او هنگام مرگ 70 ساله بود.
کاکر متولد سال 1944 در شفیلد در انگلستان بود. دوران کاری کاکر در دهه 1960 به عنوان خواننده کلوب‌های شفیلد آغاز شد. او که صدایی خش‌دار داشت در 1968 با اجرای تازه ترانه "کمی کمک از طرف دوستانم" از گروه بیتلز به شهرت فراوانی دست پیدا کرد. این ترانه پس از انتشار در صدر فهرست آهنگ‌های پرفروش روز بریتانیا قرار گرفت.
حضور کاکر در جشنواره معروف وودستاک باعث شد او در صحنه موسیقی پاپ و راک در آمریکا نیز مطرح شود.
ترانه "بالا جایی که به آن تعلق داریم" با اجرای دو نفره کاکر و جنیفر وارنز که برای فیلم موفق "یک افسر و یک آقا" (1982) با بازی ریچارد گیر و دبرا وینگر ساخته شد، جوایز اسکار، گلدن گلوب و بفتا بهترین ترانه را دریافت کرد. کاکر و وارنز در 1983 جایزه گرمی بهترین اجرای پاپ دونفره یا گروهی را نیز دریافت کردند.
کاکر سال 2007 از سوی الیزابت دوم ملکه بریتانیا نشان افسر رتبه امپراتوری بریتانیا (OBE) را دریافت کرد. او در دوران کاری خود بیش از 20 آلبوم منتشر کرد. آخرین آلبوم کاکر با عنوان "Fire It Up" سال 2012 به بازار آمد. او بیشتر سال‌های عمر خود را در آمریکا گذراند.

جو کاکر ,درگذشت جو کاکر
آمار بازدید : 1,232
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500