ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 2 دی 1393 - ساعت 16:56:44
چاپ خبر

تنها آلبوم پاپی که برای امام رضا (ع) تولید شد / رضا یزدانی و علی اصحابی از ˝هشت˝ می‌گویند

اسفند سال 87 بود که ذهنیت ساخت آلبومی چند صدایی با حضور جمعی از ستارگان شکل گرفت، اما این گردهمایی نیازمند دلیل و هدفی والا بود تا بشود یک کار ناب از آن بیرون آید و میلاد امام هشتم بهترین دلیل بود تا هشت خواننده بنام موسیقی در یک آلبوم با نام "هشت" دور هم جمع شده و قطعاتی در مدح این امام بزرگوار بخوانند.


51933_635548979945355195_m.jpgاسفند سال 87 بود که ذهنیت ساخت آلبومی چند صدایی با حضور جمعی از ستارگان شکل گرفت، اما این گردهمایی نیازمند دلیل و هدفی والا بود تا بشود یک کار ناب از آن بیرون آید و میلاد امام هشتم بهترین دلیل بود تا هشت خواننده بنام موسیقی در یک آلبوم با نام "هشت" دور هم جمع شده و قطعاتی در مدح این امام بزرگوار بخوانند.
آن‌ها مسیر سختی را در پیش داشتند چرا که جمع شدن این همه ستاره در یک قاب خود یک مشکل بزرگ بود که این هم به خودی خود حل شد. در نهایت قرار شد آلبوم در تاریخ 88/08/8 منتشر شود، اما باز هم داستان‌های همیشگی مجوز و... مانع شد تا آلبوم سر وقت بیرون آید و انتشار و پخش آلبوم به اردیبهشت ماه سال آتی موکول شد. ایام شهادت حضرت امام رضا (ع) بهانه‌ای شد تا با تولیدکننده و رضا یزدانی و علی اصحابی دو تن از خوانندگان این اثر صحبتی کوتاه داشته باشیم که در ادامه می خوانید:
صدرالدین حسین‌خانی (تهیه کننده آلبوم و مدیر شرکت ایران گام)
تجربه خوبی بود و استقبال خوبی از آن به عمل آمد، اما فقط و فقط به یک تجربه ختم شد و دیگر تکرار نشد. علت آن هم مشکل عمده و اصلی کپی‌رایت است که همه ما و کسانی که امروز به گونه‌ای با موسیقی درگیر هستند به آن مبتلا شدند. برایم جالب است چطور مردم که کار را دوست داشتند و پسندیدند، اما بهای آن را پرداخت نکردند؟ من سرمایه‌گذار برای یک آلبوم باید هزینه پرداخت کنم. ساخت ترانه و ملودی و حتی تنظیم آن یا جایی برای ضبط آن به هزینه قابل توجهی نیاز دارد غیر از این است؟ پس این هزینه چطور باید جبران شود؟ آیا غیر از این است که مردم ما که دم از فرهنگ و تمدن می زنند باید این هزینه که خیلی ناچیز است پرداخت کنند؟ کار فرهنگی بهای فرهنگی می خواهد و نیاز به حمایت مردم دارد که امروزِ روز انجام نمی شود و اگر با این وضعیت پیش برود مطمئن باشید چیزی تا پایان عمر شرکت‌های تولید موسیقی باقی نمی‌ماند.
علی اصحابی
اواخر سال 87 پیشنهاد این کار توسط رسول ترابی مطرح شد و بعد کار در اوایل اردیبهشت ماه 88 استارت خورد، با شعری از برادرم هادی اصحابی و ملودی ساخته خودم و تنظیم رامین جامی. از حق نگذریم کار خوبی از آب درآمد و قرار شد تا در تاریخ مذکور منتشر شود، اما خب به دلایلی این اتفاق رخ نداد و به سال بعد موکول شد.
بعد از این پروژه بارها خواستم کاری مشابه به آن را بخوام، اما نشد که نشد. حتی بعد از خواندن این کار اتفاقات و تحولات عظیمی در زندگی من رخ داد که به طور مسیر زندگی‌ام عوض شد و من همه این‌ها را خواستم امام رضا می بینم نگاه او به این کار باعث تمامی این اتفاقات خوب شد.
رضا یزدانی
من کلا کار سفارشی نمی‌خوانم ولی به واسطه موضوع و مضمون خاصی که این کار داشت با کمال میل پذیرفتم و از همان ابتدا به تولید کنندگان گفتم که این کار را با توجه به حس و حالی که دارم می‎خوانم و نمی‌خواهم در آن تغییراتی ایجاد شود در نتیجه کاری شد که می‌‎بینید.
این کار به واسطه تاریخ خاصی که داشت تنها یک بار اتفاق افتاد از طرفی ما ایرانیان ارادت خاصی نسبت به امام رضا (ع) داریم و همچنین از آنجایی که نام خودم هم رضاست برای این کار سنگ تمام گذاشتم.
جالب اینکه فیلمی مستند به سفارش سینما مستند و تجربه با نام "هشت" به نویسندگی و کارگردانی محسن جعفری راد ساخته شد و برخی چهره‌های این آلبوم در این فیلم و تیتراژ آن حضور داشتند. این فیلم سال گذشته از شبکه پنجم سیما پخش شد.

آلبوم با نام "هشت,رضا یزدانی,علی اصحابی,صدرالدین حسین‌خانی
آمار بازدید : 1,156
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500