ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 7 دی 1393 - ساعت 18:41:22
چاپ خبر

موسیقی هندی در ایران نواخته شد

کنسرت موسیقی سنتی کشور هندوستان قطعاتی از موسیقی سنتی این کشور را اجرا کردند.


736535.jpgدر این کنسرت موسیقایی که طی روزهای پنجم و ششم دی ماه با همکاری مرکز فرهنگی سفارت هند و بنیادی آفرینش های هنری نیاوران اجرا شد گروه موسیقی سنتی هندوستان به سرپرستی معین الدین هنرمند صاحب نام موسیقی هند به همراه صابر خان، محسن خان و گانشیام رائو قطعاتی از موسیقی بدون کلام هندی را برای علاقه مندان خود اجرا کردند.
معین الدین خان سرپرست گروه موسیقی سنتی هندوستان در پایان اجرای دومین کنسرت  این گروه موسیقایی توضیح داد: برای نخستین بار بود که خارج از هندوستان شاهد برگزاری کنسرت موسیقی سنتی هند با این شور و هیجان بودم. من سابقه اجرای برنامه در بسیاری از کشورهای جهان را داشتم اما در مورد این اجرا باید بگویم فکر نمی کردم دو ملت هند و ایران تا این حد به یکدیگر نزدیک باشند.
وی افزود: مخاطبان ایرانی علاقه زیادی نسبت به موسیقی هند نشان دادند ضمن اینکه موسیقی هند را بسیار خوب می شناسند و می فهمند که این برای من و سایر نوازندگان بسیار جالب و عجیب بود .ما واقعا احساس کردیم در وطن خودمان و در بین اعضای خانواده خودمان مشغول اجرای برنامه هستیم.
عبدالسمیع رایزن فرهنگی سفارت هندوستان نیز پس از برگزاری این برنامه ضمن قدردانی از معاونت هنری وزارت ارشاد و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران گفت:از همکاری مسئولان وزارت ارشاد خصوصا آقای مرادخانی در برگزاری این برنامه تشکر می کنم  ضمن اینکه  مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران هم شرایط لازم را برای برگزاری این برنامه خوب هنری را فراهم کردند.
وی بیان کرد: فضای مجموعه نیاوران مکان بسیار جالب و مناسبی برای اجرای این برنامه بود  ضمن اینکه حضور چشمگیر علاقمندان و استقبال مخاطبان هم نشان می داد که این برنامه هنری با موفقیت برگزار شده است. امیدوارم اینگونه برنامه ها تاثیر مناسبی در گسترش روابط و همکاری های فرهنگی و هنری هندوستان و ایران داشته باشد.
ایرج نوذری و علی مرادخانی از جمله مهمانان ویژه ای بودند که طی روزهای برگزاری کنسرت موسیقی سنتی هندوستان در فرهنگسرای نیاوران حضور پیدا کردند.

موسیقی هندی در ایران
آمار بازدید : 1,186
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500