ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 10 دی 1393 - ساعت 10:14:41
چاپ خبر

سخنگوی ارشاد: شجریان باید رفتارهای گذشته اش را جبران کند

حسین نوش‌آبادی (سخنگوی وزارت ارشاد) در نشستی که امروز ۹ دی‌ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، درباره ادامه فعالیتهای استاد «محمدرضا شجریان» توضیحاتی ارائه کرد.


635555619552526144-370x247.jpgحسین نوش‌آبادی (سخنگوی وزارت ارشاد) در نشستی که امروز ۹ دی‌ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، درباره ادامه فعالیتهای استاد «محمدرضا شجریان» توضیحاتی ارائه کرد.
نوش‌آبادی در این نشست و درباره فعالیت استاد «محمدرضا شجریان» و اجرای برنامه توسط وی گفت: «آقای شجریان چهره شناخته‌شده هنری است که خدمات خوبی به هنر ایرانی داشته و منعی برای فعالیت ایشان نبوده است.»
وی ادامه داد: «شجریان دهه اول انقلاب حضور و برنامه‌های خوبی داشت، اما نوع رفتار‌هایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است. با این حال راه بازگشت برای ورود ایشان باز است به شرطی که به چارچوب‌های نظام متعهد باشد.»
سخنگوی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: «نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند. شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند و به موسیقی ایرانی و اسلامی برگردد.»
نوش‌آبادی در ادامه با ابراز خرسندی از تأمین بودجه ارکسترهای ملی و سمفونیک اظهار امیدواری کرد این دو ارکستر در جشنواره موسیقی فجر برنامه داشته باشند.
او درباره تأخیر در صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی بیان کرد: «از گذشته مجوزهای زیادی برای موسیقی صادر شده و ظاهرا به حد اشباع رسیده است. به هر حال حساسیت روی موسیقی به لحاظ تجربی، قانونی، اخلاقی و هنری بالاست، به همین دلیل صدور مجوز کار دشواری است.»
این سخنگو همچنین تأکید کرد: «حضور هنرمندان خانم در موسیقی هیچ ممانعتی ندارند مگر اینکه اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد.»
نوش‌آبادی همچنین از نگارش تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ارشاد و نیروی انتظامی سخن گفت و افزود: «این تفاهم‌نامه در حال نگارش است تا امنیت و نظم برنامه‌های هنری حفظ شود.»

حسین نوش‌آبادی ,شجریان,
آمار بازدید : 981
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500