ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 11 دی 1393 - ساعت 21:35:08
چاپ خبر

«مجتبی عسگری» در «همایون» خواند

کنسرت «همایون» به خوانندگی «مجتبی عسگری» خواننده موسیقی ایرانی و آهنگسازی «آرمین جوانبخت» در شهر کرج به روی صحنه رفت.


Attachment-11-247x370.jpegکنسرت «همایون» به خوانندگی «مجتبی عسگری» خواننده موسیقی ایرانی و آهنگسازی «آرمین جوانبخت» در شهر کرج به روی صحنه رفت.
این کنسرت تاریخ ۴ دی ماه به کوشش آموزشگاه موسیقی آوادیس در آمفی تا‌تر مجموعه فرهنگی «شهید فهمیده» شهر کرج با سازبندی تک ساز ملودیک (سنتور) به نوازندگی آرمین جوانبخت و مرتضی مومنیان (نوازنده سازهای کوبه‌ای تمبک، بندیر و دمام) برگزار شد.
کنسرت «همایون» در یک بخش ۷۰ دقیقه‌ای در دستگاه همایون اجرا شد که در تصنیف‌ها و بخشهای مختلف ساز و آواز از اشعار حافظ، عطار و هوشنگ ابتهاج و شاعران جوان آزاد جعفری و امید جوانبخت استفاده شد، گفتنی است تصنیف سوگنامه با کلامی از امید جوانبخت که در پایان کنسرت اجرا گردید به استاد «پرویز مشکاتیان» تقدیم شد.
از نکات ویژه در آهنگسازی این کنسرت استفاده از مدهای همایون، چهارگاه، شور، ابوعطا و دشتی در تصنیف سوگنامه و استفاده از مقام صبا در تصنیف هنگام صبوح بود و همچنین استفاده از ریتمهای متنوع در قطعات و رنگ آمیزی آنکه توسط مرتضی مومنیان با سازهای کوبه‌ای اجرا شد.
براساس این گزارش، در بخش آواز این اجرا نیز از گستره صوتی قابل توجهی در تصنیف‌ها و طراحی آواز‌ها استفاده شده بود، همچنین طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، کنسرت «همایون» طی ماه‌های آتی در تهران و شهرهای مختلف کشور به روی صحنه خواهد رفت.
شایان ذکر است، «مجتبی عسگری» که از شاگردان بنام استاد «محمدرضا شجریان» است، طی ماه جاری در جشنواره موسیقی «استاد جلیل شهناز» و جشنواره بین المللی موسیقی فجر به اجرای کنسرت خواهد پرداخت که اطلاعات تکمیلی این برنامه‌ها هم متعاقبا اعلام خواهد شد.

کنسرت «همایون»,خوانندگی «مجتبی عسگری»,جشنواره موسیقی «استاد جلیل شهناز»
آمار بازدید : 1,144
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500