ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 11 دی 1393 - ساعت 22:00:05
چاپ خبر

رسیتال پیانوی فریدون ناصحی در نیاوران

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا فریدون ناصحی که سابقه اجراهای موفقی را در این فرهنگسرا داشته قرار است در این کنسرت آثاری از بزرگان موسیقی کلاسیک جهان را برای علاقمندان اجرا کند .


81445700-6172345.jpgبه گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا فریدون ناصحی که سابقه اجراهای موفقی را در این فرهنگسرا داشته قرار است در این کنسرت آثاری از بزرگان موسیقی کلاسیک جهان را برای علاقمندان اجرا کند .
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، فریدون ناصحی فرزند حسین ناصحی آهنگساز شهیر ایرانی در سال 1354 موفق به اخذ بورسیه جهت ادامه تحصیلات خود در کشور آلمان شد . وی بعد از اتمام دوره تحصیلاتش در رشته سولیستی پیانو و اجرای چندین رسیتال پیانو در این کشور و اتریش به ایران بازگشت و چندین اجرا در تالار وحدت ، فرهنگسرای نیاوران و... برگزار کرد. ناصحی همچنین سابقه همکاری با موسیقیدانان شهیری همچون ایرج صهبائی،نادر مشایخی،امیل خاچاتوریان و ... را درکارنامه هنری خود دارد.
آثاری که ناصحی بنا دارد در این کنسرت اجرا کند شامل اولین قطعه موتسارت با تنظیم اگوست هورست ، چهار اتود از مجموعه 24 اتود شوپن ،فرانتس شوبرت قطعه ای با نام مومنت موزیکا و مفیستو از فرانتس لیست بوده که قطعه آخر براساس یک اپیزود از داستان فائست است.
رسیتال پیانو کلاسیک فریدون ناصحی در تاریخ13 دی ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند با شماره های 09123793895و 22803631 تماس حاصل کرده و یا به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

** آلبوم موسیقی چه می شد
آلبوم موسیقی «چه می شد» در فضای موسیقی ایرانی، با ترکیبی از تصانیف قدیمی و جدید، با صدای هاتف شرار خواننده جوان نابینا از سوی مؤسسه آوای همنواز، روانه بازار شد.
آلبوم«چه می شد» با رویکردی به تصانیف گذشته و نحوه تنظیم آثاری که در طول دهه های سی و چهل توسط بزرگان موسیقی ایران تولید شده بودند و وفاداری به فضای اصیل آن تصانیف تولید شده است.
این آلبوم، نخستین مجموعه موسیقایی این هنرمند است ، تصانیف آلبوم در مایه دشتی و بیات اصفهان شامل سه تصنیف قدیمی از ساخته های زنده یادان مجید وفادار و مهندس همایون خرم تنظیم شده است.
تصنیف های«گلنار» و «خنده عاشق» از ساخته های زنده یاد مجید وفادار با کلامی از زنده یاد کریم فکور و تصنیف«چه می شد» از ساخته های زنده یاد مهندس همایون خرم با کلامی از زنده یاد تورج نگهبان تصنیف های قدیمی هستند که با تنظیم استاد محمود رضایی، از موسیقیدان های بنام جامعه نابینایان با رویکرد وفاداری به فضای اصلی آن آثار اجرا و ضبط شده اند.
در کنار این تصنیف ها، دو تصنیف «قرار بود» با کلامی از حامد عسگری و «حالمان بد نیست» با کلامی از حمیدرضا رجایی از ساخته های هاتف شرار آهنگ های این آلبوم را تشکیل می دهند.
قطعه آوازی در مایه بیات اصفهان با سنتور امیرحسین رئوفی بر روی شعری از حمیدرضا رجایی تنها قطعه ساز و آواز این آلبوم است.

**مانی رهنما در تالار وحدت بروی صحنه می رود
کنسرت ' مانی رهنما ' خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ طی دو روز در تالار وحدت برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی ، مانی رهنما بعد از اجرای موفقی که با داریوش تقی پور در تالار وحدت داشت این بار کنسرت دیگری را با رضا تاجبخش نوازنده پیانو و آهنگساز در تالار وحدت برگزار می کند.
این کنسرت به نوعی متشکل از قطعه های پیانویی و ملودی های پرطرفداری است که تاکنون از وی منتشر شده است و به نوعی می توان گفت آهنگ های مورد علاقه مردم هستند.
کنسرت ' مانی رهنما ' 13 و 14 دی ماه ، ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می شود و علاقمندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

مانی رهنما,فریدون ناصحی,تصنیف های«گلنار» و «خنده عاشق»,آلبوم موسیقی «چه می شد»
آمار بازدید : 1,327
تعداد نظرات (1)
?
ROOBIK
8 سال و 198 روز و 21 ساعت و 12 دقیقه و 48 ثانیه قبل

اگر مجانی هم بگن برو کنسرت فریدون ناصحی نمیرم اگه بزور هم بگن نمیرم کنسرت فریدون ناصحی دفعه قبل که رفتم کنسرت فریدون ناصحی انقدر اقای فریدون ناصحی بد اجرا کرد و انقدر تنپوی قطعات رو اورده بود پایین و غلط میزد که تمام لذت اجرا از بین رفته بود من که عاشق اثار کلاسیک هستم بعد از اجرای فریدون ناصحی دپرس بودم تا چند روز و نمیتونستم پیانو بزنم از شاگردش شنیدم که فریدون ناصحی بلیطهاش رو دستش مونده ئاره به هر کی میرسه بایط رایگان پخش میکنه خوب اجرای بد این مشکلات رو هم داره بنظر من کسای مثل فریدون ناصحی جزو بدترین نوازندهها هستند که به شعور مخاطب توهین میکنن البته مردم ایران انقدر متین هستند که حتی برای اجراهای مزخرف امثال فریدون ناصحی کف میزنن ولی کسای مثل فریدون ناصحی اونارو عقب افتاده فرض میکنن ...

ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500