ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : شنبه 13 دی 1393 - ساعت 10:23:21
چاپ خبر

فراگیری موسیقی قدرت مغزی کودکان را افزایش می دهد

به گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا از مدیکال نیوز تودی، این تحقیق که در مجله American Academy of Child & Adolescent Psychiatry منتشر شده است نشان می دهد که فراگیری یکی از سازهای موسیقی موجب کاهش اضطراب، کسب کنترل بیشتر روی احساسات و تمرکز قویتر می شود.


81448125-6176071.jpgبه گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا از مدیکال نیوز تودی، این تحقیق که در مجله American Academy of Child & Adolescent Psychiatry منتشر شده است نشان می دهد که فراگیری یکی از سازهای موسیقی موجب کاهش اضطراب، کسب کنترل بیشتر روی احساسات و تمرکز قویتر می شود.
محققان می گویند: این مطالعه بزرگترین بررسی است که روی ارتباط میان نواختن یک ساز موسیقی و تکامل مغز ارائه شده است.
محققان، هدف از انجام این مطالعه را ارزیابی هرگونه ارتباط موجود میان نواختن یک ساز موسیقی و ضخامت قشر مغز عنوان کردند.
محققان در این مطالعه با استفاده از اطلاعات تصویربرداری ام.آر.آی، ضخامت قشر مغز و نازک شدن برخی مناطق مغز را برای بررسی شرایط روانی مانند اضطراب، افسردگی و مشکلات تمرکز بررسی کردند.
محققان در این مطالعه متوجه تعدادی از تغییرات مرتبط با آموزش موسیقی را در مناطق مختلف مغز شدند.
همانطور که پیش بینی می شد؛ نواختن موسیقی موجب بروز تغییراتی در نواحی حرکتی مغز شده بود، زیرا نواختن یک ساز مستلزم کنترل و هماهنگی حرکت است.
محققان همچنین متوجه شدند؛ فراگیری موسیقی نیز با ضخامت قشر مغز در نواحی از مغز که مربوط به عملکرد اجرایی و پردازش احساسات، حافظه کاری و کنترل توجه است، ارتباط دارد.
با این وجود در این مطالعه ارتباطی میان ضخامت قشر مغز و تعداد سال هایی که کودک صرف نواختن ساز موسیقی کرده بودند، مشاهده نشد.

نواختن یک ساز موسیقی و تکامل مغز
آمار بازدید : 1,090
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500